15 czerwca została ponownie uruchomiona linia kolejowa Szczytno – Wielbark. Do Chorzel pozostała więc tylko jedna stacja. Plany powiatu przasnyskiego mają więc realną szansę się spełnić.
Celem projektu forsowanego przez władze powiatu jest podniesienie atrakcyjności turystycznej i wykorzystanie potencjału historycznego oraz poszerzenie oferty kulturalnej terenu północnego Mazowsza, w oparciu o linię kolei normalnotorowej Wielbark-Ostrołęka polegające na uruchomieniu Ruchomego Oddziału Muzeum Kolejnictwa w Warszawie na odcinku trasy kolejowej Chorzele – Parciaki, a także reaktywacji przewozów pasażerskich do stacji w Chorzelach włącznie.
W tej sprawie przedstawiciele dyrekcji Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie i Siedlcach podjęli decyzję o przejęciu przez olsztyński Odział PKP odcinka kolei do stacji w Chorzelach włącznie. Na tym odcinku Oddział olsztyński PKP uruchomił by regularne przewozy osobowe i towarowe, co dopełni całość projektu i będzie stanowiło doskonałe połączenie Ruchomego Oddziału Muzeum Kolejnictwa w Warszawie z całą siecią kolejową w Polsce.
Ze względu na wartość historyczną i walory krajobrazowe w/w trasy kolejowej odtworzenie połączenia kolejowego jest uzasadnione zarówno z punktu widzenia podniesienia atrakcyjności turystycznej regionu, wzmocnienia jego atrakcyjności gospodarczej, jak zachowania i kultywowania walorów historycznych oraz miejscowej tradycji kolejowej.
Sławomir Czaplicki Starostwo Powiatowe w Przasnyszu
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
No ludzie!Każdy pomysł może być dobry ale jest jeden warunek do spełnienia.Musi on dawać jakieś dochody.Może być deficytowy ale żeby był chociaż "społecznie użyteczny".Na przykładzie kolejki przasnyskiej.Władowano w nią masę kasy.Walczyło o to kilku fanatyków, mających wizje rozwoju turystyki w naszej okolicy.I co z tego wyszło?Gdyby robili to za własne pieniądze zastanowili by sie sto razy nad każdą złotówką, ale społeczne, można szaleć.Utopione setki tysięcy złotych a pożytku żadnego.Wypadało by żeby zajął się nimi prokurator.To jest marnowanie publicznych pieniędzy a to chyba jest karalne.Kto w tym maczał palce?Wszyscy wiedzą.Kolejka nie jechała już od dwu lat.Podobny los czeka kolej w Chorzelach.Trasa przez to"miasto" prowadzi do nikąd.Znowu zmarnują kupę kasy a potem powiedzą że "nie wyszło".Kto będzie jeżdził tymi pociągami?Jeśli w ogóle kiedyś wyjadą.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Adam - niezalogowany
2011-06-23 17:19:23
Pan starosta niech zacznie myśleć o Przasnyszu, mieście w którym mieści się jego urząd. Jak dotąd to rozbudowuje tylko Chorzele, jego działalność na rzecz powiatu ogranicza się w zasadzie do tego miasta. Basen w Chorzelach? a może w stolicy powiatu! Niech pan to przemyśli!!!
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2011-06-23 16:49:06
JESZCZE TROCHE I STADION NARODOWY BEDZIE W CHORZELACH HAHAHAHAHA ATAK WOGULE TO BURMISTRZ I JEGO SPUŁKA TO DO DU........PY OSZUSCI
odpowiedz
Zgłoś wpis
fan - niezalogowany
2011-06-21 20:47:31
szybkie kolej typu Intercity ew międzynarodowe trasy TAK. Autobusy świecą pustkami na trasach peryferyjnych, a kto wsiądzie do pociągu byle jakiego. Jeden taki pociąg zakupiony za nasze pieniążki stoi na Lesznie
odpowiedz
Zgłoś wpis
No name - niezalogowany
2011-06-21 14:10:55
Ciekawe jakie będzie obłożenie linii? Czy czasami samorządy nie będą musiały dopłacać? Czy nie będzie to tylko fakt medialny?
odpowiedz
Zgłoś wpis
Mała - niezalogowany
2011-06-21 13:24:34
B.dobrze, że jest szansa na odnowienie linii kolejowej ;)
odpowiedz
Zgłoś wpis
mitkos - niezalogowany
2011-06-21 09:40:02
a jakie jest uzasadnienie ekonomiczne tego przedsięwzięcia? U nas dużo się mówi o uatrakcyjnieniu tego czy tamtego - patrz kolejka wąskotorowa. Pytanie - kto i gdzie będzie jeździł tą koleją. Bo wskrzeszać po to by wskrzeszać to trochę chyba nie za bardzo. Jest wiele innych rzeczy, które przydałyby się w powiecie. Budowa zbiorników retencyjnych wielofunkcyjnych - to powinien być priorytet. Zbierze nadmiar wody, bedzie się można wykąpać, przyjadą ludzie - zostawią kase. To jest faktycznie jakas myśl. Chyba, że tego typu inwestycja w to tzw muzeum i reaktywacja trupa to element jakiegoś bardziej długofalowego przedsięwzięcia o którym się nie mówi. Pozdrawiam
odpowiedz
Zgłoś wpis
mały ksiaże - niezalogowany
2011-06-21 09:18:50
A może metro w Chorzelach ?
odpowiedz
Zgłoś wpis
ja - niezalogowany
2011-06-21 09:16:21
A może tą koleją ludzie dojadą na basen w Przasnyszu?
odpowiedz
Zgłoś wpis
W konwencji - niezalogowany
2011-06-21 01:04:06
...tak czy inaczej,skończy sie tylko na planach :)
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2011-06-21 00:23:30
tak wiem ze chodzi o rozstaw szyn tylko te sformułowanie takie nie profesjonalne
odpowiedz
Zgłoś wpis
BBS - niezalogowany
2011-06-21 00:14:18
chodzi o rozstaw szyn tak na marginesie niech wprowadza tam intercity:DDDD
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2011-06-20 23:47:54
Co to jest kolej normalnotorowa??? I zastanawiam się jak wygląda ta nienormalnotorowa, czyżby to metro było?? Jestem jeszcze za tym aby nasze całe władze przenieść do chorzel
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
No ludzie!Każdy pomysł może być dobry ale jest jeden warunek do spełnienia.Musi on dawać jakieś dochody.Może być deficytowy ale żeby był chociaż "społecznie użyteczny".Na przykładzie kolejki przasnyskiej.Władowano w nią masę kasy.Walczyło o to kilku fanatyków, mających wizje rozwoju turystyki w naszej okolicy.I co z tego wyszło?Gdyby robili to za własne pieniądze zastanowili by sie sto razy nad każdą złotówką, ale społeczne, można szaleć.Utopione setki tysięcy złotych a pożytku żadnego.Wypadało by żeby zajął się nimi prokurator.To jest marnowanie publicznych pieniędzy a to chyba jest karalne.Kto w tym maczał palce?Wszyscy wiedzą.Kolejka nie jechała już od dwu lat.Podobny los czeka kolej w Chorzelach.Trasa przez to"miasto" prowadzi do nikąd.Znowu zmarnują kupę kasy a potem powiedzą że "nie wyszło".Kto będzie jeżdził tymi pociągami?Jeśli w ogóle kiedyś wyjadą.
Pan starosta niech zacznie myśleć o Przasnyszu, mieście w którym mieści się jego urząd. Jak dotąd to rozbudowuje tylko Chorzele, jego działalność na rzecz powiatu ogranicza się w zasadzie do tego miasta. Basen w Chorzelach? a może w stolicy powiatu! Niech pan to przemyśli!!!
JESZCZE TROCHE I STADION NARODOWY BEDZIE W CHORZELACH HAHAHAHAHA ATAK WOGULE TO BURMISTRZ I JEGO SPUŁKA TO DO DU........PY OSZUSCI
szybkie kolej typu Intercity ew międzynarodowe trasy TAK. Autobusy świecą pustkami na trasach peryferyjnych, a kto wsiądzie do pociągu byle jakiego. Jeden taki pociąg zakupiony za nasze pieniążki stoi na Lesznie
Ciekawe jakie będzie obłożenie linii? Czy czasami samorządy nie będą musiały dopłacać? Czy nie będzie to tylko fakt medialny?
B.dobrze, że jest szansa na odnowienie linii kolejowej ;)
a jakie jest uzasadnienie ekonomiczne tego przedsięwzięcia? U nas dużo się mówi o uatrakcyjnieniu tego czy tamtego - patrz kolejka wąskotorowa. Pytanie - kto i gdzie będzie jeździł tą koleją. Bo wskrzeszać po to by wskrzeszać to trochę chyba nie za bardzo. Jest wiele innych rzeczy, które przydałyby się w powiecie. Budowa zbiorników retencyjnych wielofunkcyjnych - to powinien być priorytet. Zbierze nadmiar wody, bedzie się można wykąpać, przyjadą ludzie - zostawią kase. To jest faktycznie jakas myśl. Chyba, że tego typu inwestycja w to tzw muzeum i reaktywacja trupa to element jakiegoś bardziej długofalowego przedsięwzięcia o którym się nie mówi. Pozdrawiam
A może metro w Chorzelach ?
A może tą koleją ludzie dojadą na basen w Przasnyszu?
...tak czy inaczej,skończy sie tylko na planach :)
tak wiem ze chodzi o rozstaw szyn tylko te sformułowanie takie nie profesjonalne
chodzi o rozstaw szyn tak na marginesie niech wprowadza tam intercity:DDDD
Co to jest kolej normalnotorowa??? I zastanawiam się jak wygląda ta nienormalnotorowa, czyżby to metro było?? Jestem jeszcze za tym aby nasze całe władze przenieść do chorzel