Jeżeli otrzymujesz za pomocą komunikatora internetowego wiadomość z prośbą o „pożyczkę” i przesłanie kodu BLIK – nie działaj pochopnie! Zanim przekażesz pieniądze, sprawdź, czy osoba, która do Ciebie pisze, rzeczywiście potrzebuje pomocy.
Najprościej zadzwoń do tej osoby! Tylko w ten sposób możesz upewnić się, że nie masz do czynienia z oszustem.
Niestety, kolejny mieszkaniec naszego powiatu został oszukany tą metodą.
We wtorek (18.11) przasnyscy policjanci zostali zawiadomieni o kolejnym przypadku oszustwa internetowego.
Oszust, podszywając się za członka rodziny 44-letniej mieszkanki powiatu przasnyskiego, napisał do niej na komunikatorze, że pilnie potrzebuje pieniędzy.
Poprosił o wygenerowanie i przesłanie kodu BLIK, który miał umożliwić szybkie przelanie gotówki.
Niestety, przekazany kod pozwolił sprawcy natychmiast wypłacić pieniądze. Kobieta straciła 1300 złotych.
Sprawą zajmują się już policjanci.
Apelujemy o rozwagę!
Oszuści działają na terenie całego kraju, licząc na emocje i pośpiech swoich ofiar.
Jak się chronić przed oszustwami „na BLIK”?
Włącz dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych – utrudni to przejęcie profilu.
Zawsze potwierdzaj tożsamość osoby, która prosi o pożyczkę – najlepiej zadzwoń.
Sprawdzaj dane transakcji przed potwierdzeniem w aplikacji bankowej.
Chroń swój telefon i PIN do aplikacji banku.
Policja przypomina:
Zachowaj czujność i nie podejmuj pochopnych decyzji finansowych. Oszuści często wykorzystują zaufanie i emocje – nie daj się nabrać!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie