Jeżeli otrzymujesz za pomocą komunikatora internetowego wiadomość z prośbą o „pożyczkę” i przesłanie kodu BLIK – nie działaj pochopnie! Zanim przekażesz pieniądze, sprawdź, czy osoba, która do Ciebie pisze, rzeczywiście potrzebuje pomocy. Najprościej zadzwoń do tej osoby! Tylko w ten sposób możesz upewnić się, że nie masz do czynienia z oszustem. Niestety, kolejny mieszkaniec naszego powiatu został oszukany tą metodą.
W piątek (24.10) przasnyscy policjanci zostali zawiadomieni o kolejnym przypadku oszustwa internetowego.
Oszust, podszywając się pod znajomego 23-letniej mieszkanki powiatu przasnyskiego, napisał do niej na komunikatorze, że pilnie potrzebuje pieniędzy.
Poprosił o wygenerowanie i przesłanie kodu BLIK, który miał umożliwić szybkie przelanie gotówki.
Niestety, przekazany kod pozwolił sprawcy natychmiast wypłacić pieniądze. Kobieta straciła 4000 złotych.
Sprawą zajmują się już policjanci.
Apelujemy o rozwagę!
Oszuści działają na terenie całego kraju, licząc na emocje i pośpiech swoich ofiar.
Jak się chronić przed oszustwami „na BLIK”?
Policja przypomina:
Zachowaj czujność i nie podejmuj pochopnych decyzji finansowych. Oszuści często wykorzystują zaufanie i emocje – nie daj się nabrać!
KPP Przasnysz
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie