Na terenie powiatu przasnyskiego przybywa entuzjastów rowerowych wycieczek. W wyniku naszej niefrasobliwości rower staje się bardzo często łatwym łupem dla złodzieja. Trzeba jednak wiedzieć, że nie istnieje stuprocentowe zabezpieczenie przed kradzieżą. Jednak możemy zniechęcić złodzieja i ograniczyć ryzyko kradzieży. Podpowiemy jak, możemy chronić jednoślad przed kradzieżą.
Wytrzymałe zapięcia mechaniczne
Warto uwzględnić zasadę, że zapięcie powinno kosztować około 10%- 15% jego wartości. Warto zainwestować, gdyż jest to wydatek na wiele lat. Ważna jest mocna i wytrzymała markowa blokada mechaniczna typu : U-lock, specjalny łańcuch lub zapięcie składane. Złodzieje kradnąc rowery stosują prostą, siłową metodę pokonania zabezpieczenia. Przecięcie odpowiednimi szczypcami zapięcia kupionego w supermarkecie to kwestia paru sekund.
Znakowanie
Przasnyscy policjanci okresowo ogłaszają akcje bezpłatnego znakowania rowerów, jednak po wcześniejszym uzgodnieniu rower można oznakować w każdy poniedziałek. Oznakowany przez policjantów rower otrzymuje indywidualny kod i jest wpisany do policyjnej bazy ROWER. Decydując się na oznakowanie w ten sposób roweru należy jednak pamiętać, że znakowanie nie chroni roweru przed kradzieżą. Znakowanie ma na celu wyłącznie ułatwić identyfikację roweru po kradzieży.
Nawyki
Na nic zdadzą się super zabezpieczenia jeżeli, będziemy popełniali błędy przy zabezpieczaniu roweru. Oto najczęstsze:
* Przypinanie tylko przedniego koła. Złodziej wymontuje w kilka sekund koło i zabierze resztę roweru. * Przypinanie roweru nawet super zapięciami do słabych punktów (np. siatka ogrodzeniowa, cienkie kraty, stojak na rowery wykonany z prętów o małej średnicy). W tym przypadku złodziej przetnie element do którego przypięty jest rower. * Pozostawienie nieprzypiętego roweru przed sklepem, obok wejścia do bloku na tzw.” chwileczkę”. * Trzymanie roweru w słabo zabezpieczonej piwnicy , na balkonie, blokowej wózkowni, klatce schodowej. * Przypinanie roweru do niezbyt wysokich słupów i słupków. Do przypięcia roweru wybierajmy obiekty o zamkniętym profilu np. mocną barierkę. * Przypinanie roweru za siodełko i kierownicę mocowane na tzw. szybkozamykacze. Pozostawianie na rowerze łatwych do zdemontowania akcesoriów np. liczników, pompek, bidonów, lampek. * Pozostawianie roweru w mało widocznych miejscach.
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
A może połączyć ścieżkę rowerową na Jana Pawła z tą na Królewieckiej?
odpowiedz
Zgłoś wpis
:) - niezalogowany
2014-08-16 08:37:01
a gdzie płatne parkingi dla rowerów ?
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2014-08-15 19:36:06
Koniecznie
odpowiedz
Zgłoś wpis
jjj - niezalogowany
2014-08-15 15:22:31
Takie rzeczy mogą mieć miejsce ale ciekawsza jest kwestia wycieczek: tzn. dokąd jechać?Obecnie najczęściej jeździ się do strefy ekonomicznej, tylko że dojazd jest mało bezpieczny.Mój apel to:ZBUDUJCIE ŚCIEŻKI ROWEROWE WZDŁUŻ UL. ŻWIRKI I WIGURY ORAZ UL. MAKOWSKIEJtak aby połączyć miasto ze strefą.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A może połączyć ścieżkę rowerową na Jana Pawła z tą na Królewieckiej?
a gdzie płatne parkingi dla rowerów ?
Koniecznie
Takie rzeczy mogą mieć miejsce ale ciekawsza jest kwestia wycieczek: tzn. dokąd jechać?Obecnie najczęściej jeździ się do strefy ekonomicznej, tylko że dojazd jest mało bezpieczny.Mój apel to:ZBUDUJCIE ŚCIEŻKI ROWEROWE WZDŁUŻ UL. ŻWIRKI I WIGURY ORAZ UL. MAKOWSKIEJtak aby połączyć miasto ze strefą.