Reklama

Wprowadźmy u nas „Kartę dużej rodziny”!

16/01/2014 00:58

To inicjatywa podjęta przez jednego z radnych, który uważa, że polityka prorodzinna może być realizowana również na szczeblu lokalnym. W kartę mogą włączyć się samorządy gminne oraz wszystkie firmy i instytucje, które dodatkowymi zniżkami chcą wspomóc, a jednocześnie przyciągnąć swoją ofertą rodziny wielodzietne. Pierwsze firmy już się zgłaszają!


„Karta dużej rodziny” ma być przeznaczona dla rodzin wielodzietnych i rodzin zastępczych uprawniając je do wielu zniżek w korzystaniu z dóbr i usług publicznych, a nawet w czasie zakupów w sklepach.


- Nie jest to system kosztowny, ponieważ oparty jest o system zniżek dla wielodzietnych rodzin, które często, ze względu na wyższe koszty utrzymania, nie są w stanie skorzystać z dóbr i usług dostępnych w naszym powiecie. – wyjaśnia pomysłodawca, Krzysztof Bieńkowski. - Zniżki mogą spowodować, że rodziny te zaczną chętniej korzystać z promowanych usług i produktów, a zatem Karta będzie korzystna również dla partnerów (instytucji i firm) programu.


Bieńkowski zapowiada, że w swojej firmie również zaproponuje zniżki dla wielodzietnych rodzin w ramach projektu. Zgłaszają się też sklepy i punkty usługowe, które chciałby włączyć się w program. Na przykład Smerfowe przedszkole chce zaoferować zniżki w ramach "Karty dużej rodziny". - Naszym celem jest dobro dziecka i dlatego chcemy wspierać środowiska rodzin wielodzietnych dając im możliwość korzystania z usług o najwyższej jakości - deklaruje Magdalena Sternal właścicielka przedszkola.


Teraz pozostaje czekać na to jak projekt zostanie przyjęty przez radnych powiatu i czy samorządy gminne również zechcą wesprzeć w ten sposób rodziny wielodzietne.


PROJEKT UCHWAŁY I REGULAMIN dostępny na stronie radnego


Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    uuuu - niezalogowany 2014-02-10 20:38:13

    Ciekawe czy wejdzie to w zycie?? I kiedy??

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    555 - niezalogowany 2014-01-21 20:21:08

    to powinni wproeadzic od 5 dziecka to juz jest duza rodzina nio i watpie zeby to pomoglo bogatym

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    xxx - niezalogowany 2014-01-20 22:00:06

    Znając życie to i tak najbiedniejsi z tej karty nie skorzystają. Wszystkie takie ulgi są dostosowywane do ludzi dobrze zarabiających. Weźcie pod uwagę nawet ulgę prorodzinna, kto odliczy sobie 3 dzieci? Tylko bogaci, bo ten biedny jak da radę odliczyć jedno dziecko to już dobrze. Tak samo będzie i z tą kartą. Chcecie wspierać takie rodziny to wymyślcie coś co naprawdę pomoże biednym wielodzietnym rodzinom żyjącym na skraju ubóstwa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ooooo - niezalogowany 2014-01-20 10:33:26

    to nie sa fanaberie niech powstana nowe miejsca pracy a nie sie wymadza ten co po rodzinie pracuje. Teraz takie czasy ze jeden bedzwal kupi troche sprzetu i niby firme prowadzi ludzi zatrudni na czarno i zapieprzaja a majster jeszcze nie wyplaci bo wlasnie sobie kupil materialy na budowe wlasnego domu. Co za czasy ze ludzie na ludziach sie dorabiaja

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ola - niezalogowany 2014-01-19 21:04:08

    Ludzie nie beda prosic o pomoc jak zasilek rodzinny dedziewynosil tyle co w np w niemczech

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mloda - niezalogowany 2014-01-19 21:01:04

    chyba rysiek dzieci nie ma i jest zazdrosny

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rysiek - niezalogowany 2014-01-18 23:14:37

    Nie, nie wprowadzajmy. Jak ktoś ma ochotę na chowanie hordy dzieci to jego sprawa i widocznie ma na to fundusze. Inni nie muszą tych fanaberii sponsorować.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    3333 - niezalogowany 2014-01-18 21:37:28

    czy te karty beda obowiazywac zajecia po za lekcyjne np wyjazdy na basen zajecia taneczne lub tekondo

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    SAD - niezalogowany 2014-01-17 11:30:36

    I.M.! Rada Gminy a Rada Miasta to dwie różne instytucje. W gminie Przasnysz nie ma ulg na rodziny wielodzietne przy opłatach za śmieci.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic wielodzi - niezalogowany 2014-01-17 10:26:17

    "I.M. Data: 16 styczeń 2014, 18:45Chyba Państwo są niedoinformowani jeśli chodzi o ustawę śmieciową. Mamy zniżki dla rodzin wielodzietnych. Oto uchwała Rady Miejskiej:,,Zwalnia się od opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi trzecie i każde kolejne dziecko, w wieku do 16 roku życia, w każdej rodzinie zamieszkującej na danej nieruchomości." Ale fakt jest taki, że ceny jakie sobie ustalili to ogromne przegięcie. ""Uchwała rady miejskiej". Ja pisałam o gminie nie o mieście. W gminie Przasnysz poinformowano mnie, ze nie ma zniżki dla rodzin wielodzietnych. Proszę czytać uważnie co ktoś piszę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    też mama - niezalogowany 2014-01-17 09:16:17

    Popieram całym sercem! Mam nadzieję, że radni też poprą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    B.P. - niezalogowany 2014-01-16 23:56:08

    Racja. Np.we Francji patrzą z podziwem i jest szanowana bardzo kobieta, która ma powyżej 4 dzieci, a u nas traktowana jest taka rodzina jakby była patologiczna albo traktują nas jak byśmy byli zacofani i mieli dzieci z przypadku, bo nie potrafiliśmy się zabezpieczyć. Nie mogą sobie wyobrazić w swoich głowach jak to można świadomie zdecydować się na 4-kę dzieci. Liczy się w Polsce tylko konsumpcjonizm i egoizm kieruje ludźmi. Porażka. Mam nadzieję jednak, że to się w końcu zmieni.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    I.M. - niezalogowany 2014-01-16 18:45:00

    Chyba Państwo są niedoinformowani jeśli chodzi o ustawę śmieciową. Mamy zniżki dla rodzin wielodzietnych. Oto uchwała Rady Miejskiej:,,Zwalnia się od opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi trzecie i każde kolejne dziecko, w wieku do 16 roku życia, w każdej rodzinie zamieszkującej na danej nieruchomości." Ale fakt jest taki, że ceny jakie sobie ustalili to ogromne przegięcie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maxx - niezalogowany 2014-01-16 16:58:31

    Rodzina bez względu na wielkość może być patologiczna lub nie. Utarło się, ze na nizinach społecznych co rok to prorok ale naprawdę są ludzie którzy marzą o dużej rodzinie i świadomie, bez żadnych patologii mają 3-4 kochanych dzieci. Nie ma co myśleć schematycznie i stereotypowo bo popatrzenie na każdego z oddzielna zanim się go oceni i zaszufladkuje nic nie kosztuje i nie boli :). Jeśli chodzi o dzieci i ich pojmowanie świata to jest odbiciem tego co myślą umówią rodzice kiedy się nie pilnują i myślą, że dzieci nie słyszą lub są głupie :). Są też ludzie którzy chcą być równi z innymi przez ściągniecie ich do swojego poziomu. Ich opinią tez nie ma co się przejmować. Pan radny w ramach nieoficjalnych konsultacji społecznych niech się odezwie i opowie co z naszych pomysłów jest realne i co wykona :).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic wielodzi - niezalogowany 2014-01-16 16:36:29

    W tych czasach ludzie nie chcą mieć więcej jak 2-3 dzieci i nie chodzi o kasę, poprostu inne rodziny patrzą na rodziców którzy mają 4-5 albo więcej dzieci jak na patologów. Weszła ustawa śmieciowa, miały być zniżki dla wielodzietnych. W gminie Przasnysz ich nie ma! Masz 8 dzieci? Płać za śmieci więcej jak za jedzenie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maxx - niezalogowany 2014-01-16 16:31:47

    Przedsiębiorczy radny bez wielkich programów może założyć hurtownię spożywczo przemysłową ze sprzedażą detaliczną. Pominięcie wielu pośredników pozwoliło by zaoszczędzić 10-15% i promować lokalne przedsiębiorstwa na przykład spożywcze. Na przykład wyroby higieniczne produkowane w Ciechanowie nie musiały by jechać do Warszawy a stamtąd do Przasnysza :).  Projekt jak najbardziej godny uwagi ale w miastach gdzie jest komunikacja miejska, gdzie są kina, teatry, bawialnie, baseny. Pomysł numer 2. Wystarczy zamówić hurtowo podręczniki dla całej klasy by urwać 20-30% ceny i to w okresie kiedy rodzic na każde dziecko wydaje co najmniej 500 złotych. Pomysł numer 3 realizowany już w wielu miastach czyli tak zwany "swap" gdzie rodzice mogli by się wymieniać zabawkami, ubrankami, książkami które jeszcze są dobre a już niepotrzebne ich dzieciom. Projekt naprawdę nie kosztuje wiele bo wystarczy nagłośnić i zapewnić kawałek sali ze stołami. Z pracą też prawda. Co prawda trzeba traktować każdego równo ale ojciec który ma w domu 4 gęby do wykarmienia na pewno będzie bardziej lojalnym pracownikiem. Wystarczy wyręczyć urząd ochrony bezrobocia i stworzyć lokalna bazę CV (dostępną dla pracodawców) oraz wolnych miejsc pracy. Przedsiębiorcy zamiast dawać 1-2% zniżki wybrańcom i narazić się na gniew niewybranych powinni stworzyć przy współpracy z lokalnym stowarzyszeniem fundusz zbierający pieniądze na imprezy dziecięce .. może nawet naukowe stypendia artystyczne dla utalentowanych a jednocześnie biednych dzieci. Możliwość sprowadzenia gwiazdy na lokalny koncert lub bezpłatnej nauki gry na gitarze choćby przez rok to by było coś. (Tylko proszę nie mówić, że są gwiazdy w czasie dni miasta bo to jest impreza dla opojów nie dla dzieci. To tez można było by zmienić co miastu dają krami z kranami? To kultura czy sztuka?) Taki fundusz był by znacznie szerszym pomysłem niż kilka sklepów bo mógł by się dołożyć i bank i przedsiębiorca który nie sprzedaje lokalnie lub jego wyroby są poza zasięgiem zainteresowań wielodzietnych rodzin. Pan radny może też wystąpić z wnioskiem żeby rodziny z dziećmi płaciły za śmieci za 2 dzieci a pozostałe bez względu na ilość w gratisie. Nawet spacer z Panem radnym po mieście jeśli pokazał by dzieciom kilka ważnych miejsc, opowiedział kilka anegdot, nauczył kochać lokalna ojczyznę (jeśli sam umie) żeby rodzice mogli w tym czasie zrobić spokojnie zakupy był by czymś wielkim i pożytecznym :).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    I.M. - niezalogowany 2014-01-16 15:35:52

    Super pomysł.Sama mam trójkę dzieci i bardzo chętnie będę korzystać z karty. Dzięki temu więcej będziemy mogli zyskać. Dzieciaczki będą bardzo zadowolone, gdy będą mieć więcej atrakcji. Wiem, że w innych miastach już są tego typu karty. Szkoda tylko, że nie można korzystać z nich w całej Polsce bo np. taki wyjazd do zoo dla naszej piątki sporo kosztuje. Jeśli ma się jedną wypłatę to spore obciążenie budżetu. Trzymam kciuki za powodzenie akcji.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jadzia - niezalogowany 2014-01-16 14:51:07

    Nawet mnie to trochę zachęca, aby zdecydować się na trzecie dziecko. Przez tę Akcję czuję się trochę doceniona jako matka Polka :).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    W. - niezalogowany 2014-01-16 14:45:47

    Do: mama (A w przedszkolach i tak są ulgi już przy 2 dziecku, tak więc żadna nowość).Ale przy trzecim dziecku będziesz miała jeszcze większe zniżki, niż przy 2-ce dzieci, tak przynajmniej chyba z wypowiedzi Pani Sternal wynika.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    R. - niezalogowany 2014-01-16 14:37:05

    Super inicjatywa. Mam nadzieję, że jak najszybciej wejdzie w życie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ola - niezalogowany 2014-01-16 14:34:28

    Popieram inicjatywę Panie Bieńkowski. Byle więcej takich pozytywnych "wyborczych kiełbas" radni wnosili w naszą społeczność.Jestem mamą czwórki  dzieci i w pracy jak powiedziałam w trakcie luźnej rozmowy moim współpracownikom, że świadomie zdecydowałam się na czwarte dziecko patrzyli na mnie jak na dziwoląga w szczególności te osoby, które dobrze zarabiają, dla nich 2-ka dzieci to maks, a najlepiej tylko 1. Pytali się czy chce mi się znowu babrać w pieluchach. Nie chodziło wcale o kasę w tym wypadku. Chodzi o to, że w Polsce troje dzieci i więcej to nie jest "trendy". Mam nadzieję, że ta Akcja Ogólnopolska, która dopiero chyba niedawno się rozpoczęła zmieni się coś w światopoglądzie ludzi.Ps. Dla mnie upust 50-100 zł przy zakupie książek czy też większych zakupów ciuchów dla dzieci to bardzo dużo. Bo w tej chwili większość ciuchów kupuję w ciucholandzie, ale niestety nowe rzeczy też są potrzebne.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2014-01-16 14:01:35

    A ja widzę, że moje negatywne komentarze nie są umieszczane

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Madzia - niezalogowany 2014-01-16 13:58:01

    Bardzo dobry pomysł. Dobrze, że w końcu ktoś pomyślał o rodzinach wielodzietnych. W mediach mówi się tylko o tym, że kobiety mają rodzić dzieci, bo jest w Polsce zapaść demograficzna, a rządzący nic w tym kierunku nie robią. Jesteśmy na jednym z ostatnim miejsc w świecie, jeśli chodzi o przyrost naturalny (jest więcej zgonów niż urodzeń). Co roku Polska zmniejsza ilość o ok.170 tys., tak jakby co roku miasto wielkości Olsztyna umierało. Powodem jest mały przyrost naturalny + emigracja.Mam nadzieję, że radni powiatowi wprowadzą to w życie jak najszybciej i w innych miastach też. W ogóle to powinno być taka możliwość w całej Polsce.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    o! - niezalogowany 2014-01-16 13:44:28

    Brawo brawo brawo. Lubię jak ktoś proponuje dobre rzeczy. Co dziwne to niestety rzadkość...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    G - niezalogowany 2014-01-16 11:44:21

    Wystarczy praca i godziwe wynagrodzenie i nie trzeba będzie żadnych kart wprowadzac, a tak to teraz będzie karta za pare lat może jej nie będzie a dziciom trzeba jakis byt zapewnic bo urzędasy przyjdą i dzieci odbiorą jak to miało miejsce nie raz w naszym kraju ale inicjatywa warta rozważenia, przynajmniej ktoś się interesuje tym tematem...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2014-01-16 09:12:44

    POpieram

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mama - niezalogowany 2014-01-16 09:00:09

    Może to rzeczywiście atrakcyjne przedsięwzięcie dla rodzin wielodzietnych pod warunkiem, że mają fundusze i będą chcieli z tego korzystać. Przeważnie ludzie z takich rodzin myślą jakby tu przeżyć od 1do 1( zresztą to nie tylko dotyczy rodzin wielodzietnych) a nie korzystać ze zniżki np do kina i płacić za nie. Dla innych rodzin, nie wielodzietnych nie jest to w ogóle atrakcyjne i zachęcające do powiększania rodziny. A w przedszkolach i tak są ulgi już przy 2 dziecku, tak więc żadna nowość.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2014-01-16 07:49:20

    To jest Kiełbasa wyborcza Panie B.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama