Reklama

Ważne informacje dotyczące zbiórek publicznych

21/07/2014 20:24

Burmistrz Przasnysza informuje, iż 18 lipca 2014 roku weszła w życie ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014 r. poz. 498). Ustawa wprowadza elektroniczną formę zgłaszania zbiórek oraz ich publikację na specjalnie utworzonym w tym celu portalu internetowym.

Najważniejsze z wprowadzanych zmian to:

* obsługa zgłoszeń zbiórek publicznych prowadzona jest wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji;
* pozwolenia na zbiórki zastąpione zostały zgłoszeniem zbiórki publicznej – oznacza to, że dotychczasowe decyzje Burmistrza zostały zastąpione zgłoszeniem, dane ze zgłoszenia zamieszczane są na portalu zbiórki.gov.pl;
* zgłaszanie, aktualizacja danych, sprawozdanie można wysłać elektronicznie, z wykorzystaniem gotowych formularzy, z użyciem profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz w formie tradycyjnej tj. papierowej;
* wszystkie informacje dotyczące zbiórek dostępne są na portalu zbiórki.gov.pl;
* zbiórki elektroniczne (np. przelewy na rachunek bankowy, wysyłka SMS-ów, wpłaty online) można prowadzić bez dodatkowych formalności – nowa ustawa dotyczy wyłącznie zbiórek organizowanych bezpośrednio w miejscach publicznych;
* obniżone zostały koszty związane z organizacją zbiórek publicznych – zniesiona została opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.

Dodatkowe informacje o nowej ustawie znaleźć można na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji – mac.gov.pl

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama