Burmistrz Przasnysza informuje, iż 18 lipca 2014 roku weszła w życie ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (Dz. U. z 2014 r. poz. 498). Ustawa wprowadza elektroniczną formę zgłaszania zbiórek oraz ich publikację na specjalnie utworzonym w tym celu portalu internetowym.
Najważniejsze z wprowadzanych zmian to:
* obsługa zgłoszeń zbiórek publicznych prowadzona jest wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji; * pozwolenia na zbiórki zastąpione zostały zgłoszeniem zbiórki publicznej – oznacza to, że dotychczasowe decyzje Burmistrza zostały zastąpione zgłoszeniem, dane ze zgłoszenia zamieszczane są na portalu zbiórki.gov.pl; * zgłaszanie, aktualizacja danych, sprawozdanie można wysłać elektronicznie, z wykorzystaniem gotowych formularzy, z użyciem profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz w formie tradycyjnej tj. papierowej; * wszystkie informacje dotyczące zbiórek dostępne są na portalu zbiórki.gov.pl; * zbiórki elektroniczne (np. przelewy na rachunek bankowy, wysyłka SMS-ów, wpłaty online) można prowadzić bez dodatkowych formalności – nowa ustawa dotyczy wyłącznie zbiórek organizowanych bezpośrednio w miejscach publicznych; * obniżone zostały koszty związane z organizacją zbiórek publicznych – zniesiona została opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.
Dodatkowe informacje o nowej ustawie znaleźć można na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji – mac.gov.pl
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Komentarze opinie