Reklama

Uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku, straciła ponad 33 tyś. złotych

W ostatnim czasie coraz częściej przestępcy podszywają się pod pracowników banków. Oszuści wykorzystują telefoniczne połączenie głosowe z potencjalną ofiarą i podając się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane wrażliwe bądź nakłaniają nas do zainstalowania aplikacji, mających nas chronić, które w rzeczywistości przełamują zabezpieczenia w naszych komputerach czy też telefonach komórkowych. W ten sposób „czyszczą” nasze konta albo zaciągają w naszym imieniu kredyty gotówkowe. Niestety przekonała się o tym 40 letnia mieszkanka naszego powiatu, która myślała, że chroni swoje oszczędności przed atakiem przestępców, a straciła ponad 30 tys. zł.

W dniu 15 maja br. na telefon komórkowy 40 letniej mieszkanki powiatu przasnyskiego zadzwoniła nieznana kobieta. Podając się za pracownika banku, ostrzegła ją, że pieniądze które ma zgromadzone w banku, mogą zostać skradzione i zaproponowała zabezpieczenie konta bankowego, na co pokrzywdzona wyraziła zgodę. W tym celu „przełączyła ją” do działu technicznego, gdzie kobieta wykonywała polecenia „fałszywego pracownika banku”. Czynności te polegały na wgraniu rekomendowanej aplikacji na swój telefon komórkowy i wykonywaniu konkretnych poleceń, takich jak np. zmiana hasła do bankowości elektronicznej. Po wykonaniu tych wszystkich czynności, po pewnym czasie zalogowała się ponownie do swojego banku i stwierdziła brak pieniędzy na swoich rachunkach. Zadzwoniła do banku, gdzie uzyskała informację, że z jej rachunków bankowych wykonano dwa przelewy na łączną kwotę 33300,89 złotych.

Pamiętajmy, że musimy mieć się na baczności, zwłaszcza w sytuacji gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź wgraniu aplikacji na telefon komórkowy lub komputer, jest to potencjalne oszustwo i wówczas należy bezwzględnie starać się zweryfikować wiarygodność osoby, która do nas dzwoni. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności.

Pod żadnym pozorem nie przekazujmy jakiejkolwiek osobie, co do tożsamości której nie jesteśmy stuprocentowo pewni, loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej. Są to informacje poufne i powinny być tylko w posiadaniu ich użytkownika. Nikt nie ma prawa wymagać od nas ich podania. Prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta.

Nawet jeśli zostaliśmy poinformowani o potencjalnym zagrożeniu np. ataku hakerów na nasze konto bankowe, należy spokojnie przemyśleć, czy środki zgromadzone na rachunku naprawdę mogą być w niebezpieczeństwie, czy może rozmowa prowadzona jest z oszustem. Musimy zawsze mieć świadomość, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. W przypadku wątpliwości, zakończmy połączenie i sami zadzwońmy do banku na numer infolinii znaleziony w internecie.

Policja apeluje! Zachowaj zdrowy rozsądek i dużo ostrożności. Nie ulegaj presji, nie daj się skusić pozornie atrakcyjnymi ofertami, nie działaj pod wpływem chwili. To może być oszustwo!!!

kom. Paweł Rykowski

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do