Co najmniej jeszcze pół roku będziemy czekać na normalne funkcjonowanie ZUSu w Przasnyszu. Przetargi na remonty nie zostały jeszcze ogłoszone, ich realizacja także sporo potrwa.
Budynek, w którym miesiła się siedziba ZUS jak i banku PKO BP spłonął 24lipca. Wydarzeniu temu towarzyszyły spekulacje co do dalszego funkcjonowania inspektoratu ZUS w Przasnyszu. Półtora roku temu inspektorat był bowiem, decyzją prezesa ZUS, zlikwidowany. W jego miejsce miało powstać jedynie biuro terenowe. Po wielu interwencjach i zabiegach ZUS pozostał w Przasnyszu. Jak się okazało nie na długo... Pożar, który wybuchł i strawił cały dach budynku spowodował zamknięcie inspektoratu. Większość spraw jest załatwiana teraz w inspektoracie w Ciechanowie.
W Przasnyszu tym czasem uruchomiono punkt, w którym można składać podstawowe wnioski i zaświadczenia. Mieści się on w budynku Urzędu Miasta na 3 piętrze. Jest to właśnie de facto biuro terenowe, przed którym kiedyś bronili się mieszkańcy i władze miasta. Jak długo potrwa jeszcze taka sytuacja? Być może rok ponieważ po ogłoszeniu przetargów na remont, gdzie cała procedura może potrwać kilka miesięcy, przyjdzie czas na remont. Remont, zakupy i instalacja sprzętu potrwa kolejnych kilka miesięcy.
Jak zapewnia nas rzecznik ZUS Mikołaj Skorupski nie ma mowy o likwidacji inspektoratu ZUS w Przasnyszu.
Remont i zakup sprzętu będzie kosztował około miliona złotych. Prawdopodobnie całość tej kwoty będzie pokryta z ubezpieczenia.
TB
Informacje o nowych telefonach i adresach ZUS znajdziesz tu: Dane teleadresowe ZUS
Zobacz zdjęcia z pożaru ZUS:
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Komentarze opinie