Reklama

Projekt budowy linii kolejowej Zegrze – Przasnysz nabiera realnego kształtu.

Starostwo Powiatowe w Przasnyszu
02/06/2021 16:33

1 czerwca 2021 r. w siedzibie Urzędu Miasta w Przasnyszu odbyło się spotkanie konsultacyjne z wykonawcami studium planistycznego budowy linii kolejowej Zegrze – Przasnysz. Wzięli w nim udział włodarze samorządów miasta Przasnysz oraz gmin Krasne i Przasnysz, przez które będzie przebiegać planowana linia, miasta Serock – lidera projektu, a także starosta Krzysztof Bieńkowski, który koordynuje przedsięwzięcie na szczeblu powiatu.

Starosta Krzysztof Bieńkowski zgłosił uwagi do proponowanego przebiegu trasy, uwzględniające potrzeby mieszkańców i przedsiębiorców z terenu powiatu przasnyskiego.

Starosta Bieńkowski przedstawił najkorzystniejszy wariant przebiegu trasy uwzględniający potrzeby mieszkańców i przedsiębiorców. Jego zdaniem planowana linia kolejowa z kierunku m. Leszno powinna zostać poprowadzona na wschód od Przasnysza aż do Przasnyskiej Strefy Gospodarczej w Sierakowie, gdzie powstałaby ostatnia stacja i dworzec kolejowy. Wariant ten posiada zdaniem K. Bieńkowskiego same zalety:

- ominięcie terenów zurbanizowanych - brak konieczności masowych wywłaszczeń i wyburzeń;

- wykorzystanie obwodnicy PSG i działek powiatowych, np. do budowy parkingów przy dworcu kolejowym;

- uniknięcie wprowadzenia kolei do centrum Przasnysza;

- impuls rozwojowy dla obecnych i przyszłych firm ze strefy gospodarczej;

- utworzenie transportowego korytarza kolejowo – lotniczego (Politechnika Warszawska planuje na lotnisku budowę betonowego pasa startowego, co umożliwi lądowanie małym samolotom pasażerskim);

- dogodny dostęp do dworca kolejowego z miasta Przasnysz – drogą krajową nr 57 i przebudowaną drogą wojewódzką nr 544 wraz ze ścieżką rowerową (na którą powiat otrzymał właśnie olbrzymie środki);

- zapewnienie transportu na dworzec z miasta Przasnysz również komunikacją publiczną;

- umożliwienie bezkolizyjnego poprowadzenia w przyszłości kolejnej linii na północny zachód w kierunku Chorzeli i wpięcia jej do modernizowanej linii kolejowej 35.

Drugi z procedowanych wariantów przebiegu trasy zakłada budowę linii z kierunku m. Leszno na zachód od Przasnysza aż do okolic ul. Kolejowej przez tereny niezurbanizowane, co również jest korzystne z ekonomicznego punktu widzenia. W tym wariancie należałoby także doprowadzić dodatkową bocznicę do terenu Przasnyskiej Strefy Gospodarczej.

Wyżej wymienione propozycje spotkały się ze zgodną akceptacją obecnych samorządowców. Wójt gminy Przasnysz wraz z radnymi opowiedziała się za pierwszym wariantem trasy (PSG), natomiast burmistrz Przasnysza pozytywnie zaopiniował oba warianty, wnosząc uwagi co do przebiegu samej trasy w okolicach ul. Kolejowej.

Wykonawcy studium planistycznego zobowiązali się do uwzględnienia proponowanych uwag. W najbliższym czasie zostaną przygotowane wariantowe projekty przebiegu linii. W następnym etapie zostaną one poddane konsultacjom społecznym, o których będziemy Państwa informować. Wszyscy mieszkańcy powiatu przasnyskiego będą mieli możliwość zapoznania się z przedstawionymi propozycjami i wniesienia do nich ewentualnych uwag.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do