
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał od producentów samochodów informacje o kolejnych akcjach serwisowych dotyczących bardzo dużej ilości samochodów, w których mogą pracować wadliwe podzespoły.
Trwa globalna kampania przywoławcza dotycząca napełniacza poduszki powietrznej, która dotyczy wielu producentów z branży motoryzacyjnej i ma na celu zminimalizowanie zagrożenia bezpieczeństwa. Mowa o japońskim koncernie Takata, który przez wiele lat był jednym z największych na świecie producentów poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa i innych urządzeń chroniących pasażerów samochodów przed skutkami wypadków.
Na czym polega problem?
Dostawca poduszek powietrznych Takata poinformował swoich odbiorców, że w poduszce powietrznej zamontowanej w samochodzie może z czasem powstać usterka.
W czasie wypadku taka poduszka powietrzna może napełnić się z tak ekstremalną siłą, że części zespołu poduszki powietrznej mogą ulec zniszczeniu, rozrzucając metalowe fragmenty wewnątrz kabiny.
W takich okolicznościach te metalowe części mogą spowodować poważne obrażenia kierującego i pasażerów.
- Przedsiębiorca Hyundai Motor Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Hyundai i30, wyprodukowanych w Korei Południowej, uderzenie w dolną część nadwozia pojazdu, w której zamontowano moduł SRSCM, może spowodować aktywację poduszki powietrznej, mimo że warunki jej aktywacji nie zostały spełnione, co stwarza ryzyko odniesienia obrażeń. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 5 926 pojazdów. - czytamy w komunikacie UOKiK z dnia 20.02.2020 roku.
Wadliwe poduszki powietrzne spotkać można w licznych samochodach marek takich jak Audi, BMW, Toyota, Nissan, Honda, Mazda, Subaru, Land Rover, Lexus, Hyundai czy Volkswagen.
Posiadacze pojazdów już otrzymują listowne powiadomienia o konieczności umówienia się na wizytę w ASO w celu wymiany lub aktualizacji oprogramowania sterownika poduszek powietrznych – Airbag ACU. Serwis wadliwej części jest bezpłatny.
Nie zwlekaj. Zacznij działać. Jeżeli nie otrzymałeś jeszcze pisma i nie wiesz czy Twój samochód objęty jest akcją naprawczą, możesz to sprawdzić dzwoniąc do autoryzowanego serwisu podając numer VIN w celu weryfikacji lub sprawdzając w linku poniżej:
Akcje serwisowe prowadzą min.:
Pozostałe ostrzeżenia o niebezpiecznych produktach z branży motoryzacyjnej można znaleźć na stronie UOKiK.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie