Reklama

Jesteś posiadaczem auta marki Hyundai, Nissana lub innej? Spodziewaj się wezwania!

03/03/2020 10:40

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał od producentów samochodów informacje o kolejnych akcjach serwisowych dotyczących bardzo dużej ilości samochodów, w których mogą pracować wadliwe podzespoły.

Trwa globalna kampania przywoławcza dotycząca napełniacza poduszki powietrznej, która dotyczy wielu producentów z branży motoryzacyjnej i ma na celu zminimalizowanie zagrożenia bezpieczeństwa. Mowa o japońskim koncernie Takata, który przez wiele lat był jednym z największych na świecie producentów poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa i innych urządzeń chroniących pasażerów samochodów przed skutkami wypadków.

Na czym polega problem?

Dostawca poduszek powietrznych Takata poinformował swoich odbiorców, że w poduszce powietrznej zamontowanej w samochodzie może z czasem powstać usterka.
W czasie wypadku taka poduszka powietrzna może napełnić się z tak ekstremalną siłą, że części zespołu poduszki powietrznej mogą ulec zniszczeniu, rozrzucając metalowe fragmenty wewnątrz kabiny.
W takich okolicznościach te metalowe części mogą spowodować poważne obrażenia kierującego i pasażerów.

- Przedsiębiorca Hyundai Motor Poland sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Hyundai i30, wyprodukowanych w Korei Południowej, uderzenie w dolną część nadwozia pojazdu, w której zamontowano moduł SRSCM, może spowodować aktywację poduszki powietrznej, mimo że warunki jej aktywacji nie zostały spełnione, co stwarza ryzyko odniesienia obrażeń. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 5 926 pojazdów. - czytamy w komunikacie UOKiK z dnia 20.02.2020 roku.

Wadliwe poduszki powietrzne spotkać można w licznych samochodach marek takich jak Audi, BMW, Toyota, Nissan, Honda, Mazda, Subaru, Land Rover, Lexus, Hyundai czy Volkswagen.

Posiadacze pojazdów już otrzymują listowne powiadomienia o konieczności umówienia się na wizytę w ASO w celu wymiany lub aktualizacji oprogramowania sterownika poduszek powietrznych – Airbag ACU. Serwis wadliwej części jest bezpłatny.

Nie zwlekaj. Zacznij działać. Jeżeli nie otrzymałeś jeszcze pisma i nie wiesz czy Twój samochód objęty jest akcją naprawczą, możesz to sprawdzić dzwoniąc do autoryzowanego serwisu podając numer VIN w celu weryfikacji lub sprawdzając w linku poniżej:

Akcje serwisowe prowadzą min.:

Pozostałe ostrzeżenia o niebezpiecznych produktach z branży motoryzacyjnej można znaleźć na stronie UOKiK.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do