Reklama

Informacja nt. wypłaty kwot gwarantowanych dla klientów SKOK w Wołominie w oddziałach PKO Banku Polskiego

17/12/2014 20:01

Z dniem 11 grudnia 2014 roku Komisja Nadzoru Finansowego zawiesiła działalność Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej w Wołominie oraz 12 grudnia 2014 wystąpiła do sądu z wnioskiem o ogłoszenie upadłości tej Kasy. Tym samym uruchomiona została procedura, która umożliwi klientom SKOK w Wołominie odzyskanie zgromadzonych środków w złotych do równowartości 100 tys. euro w ramach Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

Na mocy uchwały Zarządu BFG wypłaty środków gwarantowanych w imieniu i na rzecz Funduszu będzie można dokonać w PKO Banku Polskim. Obsługa odbywać się będzie we wskazanych na stronie http://www.pkobp.pl/ oddziałach Banku, z wyłączeniem agencji, od 19 grudnia 2014 do 28 lutego 2015 roku. Po tym terminie wypłaty będą dokonywane bezpośrednio przez BFG w ciągu 5 lat od dnia spełnienia warunku gwarancji.

Klienci SKOK w Wołominie powinni zgłosić się osobiście do jednego ze wskazanych oddziałów PKO Banku Polskiego z dokumentem tożsamości. Dane teleadresowe oddziałów prowadzących wypłaty są dostępne na stronie http://www.pkobp.pl/. Informację o realizowaniu wypłat będzie również można znaleźć na drzwiach wejściowych do placówki. Środki zostaną wypłacone w gotówce lub przesłane na konto klienta w wysokości wskazanej przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. PKO Bank Polski nie pobiera opłat od klientów za wypłatę środków gwarantowanych, niezależnie czy zostaną one przekazane przelewem, czy wypłacone w gotówce. W przypadku kwot przekraczających 25 tys. zł konieczne jest poinformowanie PKO z wyprzedzeniem dwóch dni roboczych - telefonicznie lub osobiście, o planowanej wypłacie gotówkowej (awizowanie).

Wypłaty dokonywane będą wyłącznie w walucie polskiej, bez względu na to w jakiej zdeponowane były środki, a do przeliczenia przyjęty został kurs średni NBP z dnia spełnienia warunku gwarancji, czyli 12 grudnia 2014 roku (1 EUR = 4,1805 PLN). W przypadku kwot wyższych niż gwarantowane mogą być one dochodzone bezpośrednio od SKOK w Wołominie. W sytuacji ogłoszenia upadłości Kasy, wierzytelności powinny zostać zgłoszone przez klienta sędziemu-komisarzowi w terminie wskazanym w postanowieniu sądu o ogłoszeniu upadłości.

Wszystkie przelewy na rachunki Członków Kasy wykonane po 10 grudnia 2014, w tym przelewy z tytułu wynagrodzeń, świadczeń emerytalnych i rentowych są zwracane na rachunek podmiotu, który złożył polecenie przelewu na rachunki w Kasie, np. ZUS, KRUS, czy pracodawcy. Zalecamy Klientom wskazanie tym podmiotom rachunków innych instytucji finansowych, na które mają być wysyłane należne im świadczenia (płace, emerytury, renty).

Pod numerem infolinii PKO Banku Polskiego: 801 302 302  (dla dzwoniących w kraju) i 81 535 65 65 (dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych) można uzyskać informacje dotyczące procesu wypłat oraz awizować kwoty powyżej 25 tys. zł.

W sprawie systemu wypłat gwarantowanych można kontaktować się z Bankowym Funduszem Gwarancyjnym: 800 569 341 (połączenie bezpłatne), 22 583 09 42, 22 583 09 43, 22 583 09 45.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    ja - niezalogowany 2014-12-17 21:37:44

    Czy to ten Skok z ul. Św. St. Kostki?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do