Reklama

Życie miodem płynące

07/10/2009 19:32
Co roku Komisja Europejska przeznacza na programu promujące żywność ponad 50 milionów euro. Polscy przedsiębiorcy dopiero uczą się jak zdobywać te fundusze. Ale ci , którym udał się ta sztuka mogą liczyć na wymierne efekty.

Kampania „Życie miodem płynące” trwała dwa lata i pochłonęła prawie 700 tysięcy euro. Jej celem było:

Radosław Janik – spółdzielnia pszczelarska Apis: promowanie produktów pszczelich, jako produktów prozdrowotnych dla społeczeństwa, większej konsumpcji miodu naturalnego, która to konsumpcja w Polsce jest na poziomie wielokrotnie niższym niż w Europie Zachodniej.

Z danych Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych wynika, że przez ostatnie dwa lata spożycie miodów w Polsce wzrosło dwukrotnie z 30 do 60 gramów na osobę.

Teraz o unijne dofinansowanie programów promocyjnych starają się trzy związki reprezentujące branżę mięsna. Ale fundusze otrzyma tylko jeden. Nieoficjalnie mówi się, że największe szansę na zwycięstwo ma Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy.

Pieniądze na promocję tym razem produktów wysokojakościowych są także w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich. Agencja Rynku Rolnego już przyjmuje wnioski.

Piotr Kondraciuk – Agencja Rynku Rolnego: w poniedziałek od razu wpłynął pierwszy program na promocję owoców, w szczególności jabłek, gruszek w ramach zintegrowanej produkcji od jednej z grup producentów z województwa mazowieckiego.

Do tej pory największą przeszkodą w ubieganiu się o unijne fundusze na promocję żywności był obowiązek uzbierania przez producentów 20% wartości każdego programu.

Teraz tzw. wkład własny ma być zagwarantowany przez funkcjonującą od kilku miesięcy ustawę o promocji artykułów rolno-spożywczych.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do