Zwiększenie zakresu informacji przekazywanych kupującym, regulacja zasad zawierania umów sprzedaży oraz przywrócenie rękojmi to najważniejsze obszary, które zmienia nowa ustawa o prawach konsumenta. Nowe przepisy mają zastosowanie do transakcji zawartych po 25 grudnia 2014 r.
Zmiany w ustawie dotyczą m.in. zakupów dokonanych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa: wydłużono termin odstąpienia bez podawania przyczyn od umowy (z 10 do 14 dni) oraz wprowadzono prawo do sprawdzenia towaru nabytego (tylko w sposób porównywalny z jakiego można skorzystać w sklepie stacjonarnym). Uregulowano również zasady zwrotu kosztów odsyłania towarów – klient nie będzie ich ponosił jeśli nie został o tym wcześniej poinformowany przez sprzedającego.
Ustawa nakłada na przedsiębiorcę konieczność uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na wszelkie dodatkowe płatności (np. koszty montażu) wykraczające poza uzgodnione wcześniej wynagrodzenie wynikające z umowy sprzedaży. Przywrócono także reklamacje z tytułu rękojmi, dzięki którym klient może żądać od sprzedawcy według swojego wyboru (z wyjątkami określonymi w ustawie): naprawy towaru, jego wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (jeżeli wada towaru jest istotna).
Dokładne informacje na temat nowych przepisów znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Komentarze opinie