Reklama

Zmiany w ustawie o prawach konsumenta

03/01/2015 13:29

Zwiększenie zakresu informacji przekazywanych kupującym, regulacja zasad zawierania umów sprzedaży oraz przywrócenie rękojmi to najważniejsze obszary, które zmienia nowa ustawa o prawach konsumenta. Nowe przepisy mają zastosowanie do transakcji zawartych po 25 grudnia 2014 r.

Zmiany w ustawie dotyczą m.in. zakupów dokonanych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa: wydłużono termin odstąpienia bez podawania przyczyn od umowy (z 10 do 14 dni) oraz wprowadzono prawo do sprawdzenia towaru nabytego (tylko w sposób porównywalny z jakiego można skorzystać w sklepie stacjonarnym). Uregulowano również zasady zwrotu kosztów odsyłania towarów – klient nie będzie ich ponosił jeśli nie został o tym wcześniej poinformowany przez sprzedającego.

Ustawa nakłada na przedsiębiorcę konieczność uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na wszelkie dodatkowe płatności (np. koszty montażu) wykraczające poza uzgodnione wcześniej wynagrodzenie wynikające z umowy sprzedaży. Przywrócono także reklamacje z tytułu rękojmi, dzięki którym klient może żądać od sprzedawcy według swojego wyboru (z wyjątkami określonymi w ustawie): naprawy towaru, jego wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (jeżeli wada towaru jest istotna).

Dokładne informacje na temat nowych przepisów znajdują się na stronie internetowej  Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama