
ak informuje Stacja Kontroli Pojazdów Zespołu Szkół Powiatowych im. mjr H Sucharskiego w Przasnyszu, w rozporządzeniu w sprawie warunkach technicznych pojazdów z dniem 1 stycznia 2023 r. zniknął zapis, że DMC (dopuszczalna masa całkowita) samochodu ciągnącego przyczepę musi być większa o 33% od DMC przyczepy.
Chodzi tu o zestaw (samochodu i przyczepy wyposażonej w hamulec najazdowy), którym można kierować, posiadając uprawnienia kategorii B+E. Zmiana warunków technicznych w tym zakresie ujednoliciła nasze przepisy z obowiązującym w krajach unii europejskiej.
Pomimo że z dokumentów homologacyjnych wynikało, że np. Audi Q5 o dopuszczalnej masie całkowitej 2200 kg mogło holować przyczepę o DMC 2200 kg, z powodu naszych krajowych przepisów (przelicznika że DMC pojazdu nie może być niższe niż 1,33 DMC przyczepy) do końca zeszłego roku, mogło holować w Polsce przyczepę o DMC do 1650kg.
Teraz od 1 stycznia br. takie auto całkiem legalnie będzie mogło holować dwutonową przyczepę do transportu koni, czy przewozu jachtów.
W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony do końca zeszłego roku dopuszczało się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający co najmniej na jedną oś. Trzeba jednak wiedzieć, że przyczepy sprowadzone i zarejestrowane w Polsce po 1 stycznia tego roku muszą mieć hamulec najazdowy działający na wszystkie koła.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie