
Dzięki pozyskaniu państwowych środków na poprawę bezpieczeństwa, powiat przasnyski już wkrótce zmieni oblicze szeregu przejść dla pieszych na drogach powiatowych w: Przasnyszu, Świętym Miejscu, Krzynowłodze Małej i Zielonej. Modernizację przejdzie nawierzchnia dróg, zamontowane zostaną nowe słupy oświetleniowe z lampami LED, a przejścia dla pieszych zyskają wyraźne pionowe i poziome oznakowanie.
Powiat Przasnyski informuje, że realizuje roboty budowlane w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych, które będą dofinansowane ze środków Państwowego Funduszu Celowego – Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w łącznej wysokości 840 tys. zł.
Dzięki staraniom Powiatowego Zarządu Dróg nastąpi poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych w Przasnyszu przy ul. Baranowskiej, w Świętym Miejscu, Zielonej oraz na dwóch przejściach dla pieszych w Krzynowłodze Małej - przy ul. Przasnyskiej i Kościelnej.
Krzynowłoga Mała:
„Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na dwóch przejściach dla pieszych w Krzynowłodze Małej na ul. Przasnyskiej i Kościelnej na drogach nr 3216W i 3220”.
Zadanie obejmuje swym zakresem m.in.: przebudowę jezdni o nawierzchni z kostki betonowej – ok. 542 m2; wykonanie instalacji elektrycznej oświetlenia przejść dla pieszych, w tym: montaż słupów oświetleniowych – 4 szt., montaż opraw oświetleniowych typu LED, budowę linii kablowych – 55 m, montaż szafy oświetleniowej – 1 szt., wykonanie przejść dla pieszych, w tym wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Koszt realizacji zadania to 269 739,39 zł. Kwota pozyskanego dofinansowania na podstawie umowy zawartej z Wojewodą Mazowieckim wynosi 214 551,67 zł.
Przasnysz:
„Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściu dla pieszych przy ul. Baranowskiej w Przasnyszu na drodze nr 3227W"
Zadanie obejmuje swym zakresem m.in.: przebudowę chodników o nawierzchni z kostki betonowej – ok. 355 m2; wykonanie instalacji elektrycznej sygnalizacji świetlnej, w tym: wykonanie kanalizacji kablowej instalacji elektrycznej sygnalizacji świetlnej – ok. 23 m wraz ze studniami kablowymi – 3 szt., wykonanie fundamentów dla konstrukcji wsporczych, montaż konstrukcji wsporczych (masztów i wysięgników) oraz montaż na tych konstrukcjach wsporczych sygnalizatorów i detektorów, ustawienie sterownika sygnalizacji świetlnej w szafie sterownika z fundamentem pod ten sterownik, wykonanie instalacji elektrycznej sygnalizacji świetlnej, wykonanie przejść dla pieszych, w tym wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Koszt realizacji zadania to 262 481,31 zł. Kwota pozyskanego dofinansowania: 200 000,00 zł.
Święte Miejsce:
„Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściu dla pieszych w Świętym Miejscu na drodze nr 3227W”.
Zadanie obejmuje swym zakresem m.in.: przebudowę jezdni o nawierzchni z kostki betonowej – ok. 70 m2; przebudowę chodników o nawierzchni z kostki betonowej – ok. 195 m2; budowę utwardzonych poboczy – ok. 53 m2; wykonanie instalacji elektrycznej i oświetlenia przejść dla pieszych, w tym: montaż słupów oświetleniowych – 2 szt., montaż opraw oświetleniowych typu LED, budowa linii kablowych – 19 m, montaż szafy oświetleniowej – 1 szt., wykonanie przejść dla pieszych, w tym wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Koszt realizacji zadania to 110 126,78 zł. Kwota pozyskanego dofinansowania 87 481,50 zł.
Zielona:
„Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściu dla pieszych w Zielonej na drodze nr 1238W”.
Zadanie obejmuje swym zakresem m.in.: przebudowę chodników o nawierzchni z kostki betonowej – ok. 465 m2; budowę wysp o nawierzchni z kostki betonowej – ok. 19 m2; wykonanie instalacji elektrycznej oświetlenia przejść dla pieszych, w tym: montaż słupów oświetleniowych – 2 szt., montaż opraw oświetleniowych typu LED, budowę linii kablowych – 31 m, montaż szafy oświetleniowej – 1 szt.; wykonanie przejść dla pieszych, w tym: wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Koszt realizacji zadania to 196 723,38 zł. Kwota pozyskanego dofinansowania 156 758,78 zł.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
strasznie drogie te przejścia, gdyby sprywatyzowano drogi to koszt remontu przejścia byłby 10-krotnie niższy przy zachowaniu tej samej jakości