Reklama

Nastolatku, chcesz mieć wyższe IQ? Nie pal marihuany!

28/08/2012 14:07

Postanowiłem napisać kilka słów o najnowszych badaniach jakie przeprowadzono w Nowej Zelandii na dużej grupie młodzieży. Badania prowadzono 20 lat i wynika z nich, że młodzi ludzie, którzy palą marihuanę ryzykują znaczne i nieodwracalne obniżenie ilorazu inteligencji (IQ).


Często promowana w internecie marihuana ma wiele negatywnych skutków ubocznych. Szczególnie w młodym wieku niszczy ludzki organizm. A od czasu, gdy winiarz z Biłgoraja - poseł Palikot, promuje hasło "sadzić, palić, zalegalizować!" wzrasta popularności tego narkotyku. Cyniczny poseł zachęca do "odlotu" młodych ludzi wykorzystując ich do zdobycia władzy i utrzymania się na powierzchni politycznej. Mimo, że marihuana dla niektórych jest "cool", warto też poznać nie tylko slogany, ale przede wszystkim wyniki badań empirycznych.


Badania przeprowadzone przez międzynarodową ekipę z Instytutu Psychiatrii King"s College w Londynie na grupie ok. tysiąca osób w ciągu ponad 20 lat wykazały, że u tych, którzy zaczęli palić marihuanę przed ukończeniem 18 lat, czyli w czasie, kiedy ich mózg jeszcze się rozwijał, iloraz inteligencji się zmniejszył.


Naukowcy najpierw określali IQ dzieci, którzy na pewno nie mieli jeszcze kontaktu z marihuaną. Następnie wielokrotnie poddawali tych uczestników badania testom na inteligencję aż do 38. roku życia. Wyniki są jednoznaczne - u tych, którzy zaczęli palić jako nastolatki obniżał się iloraz inteligencji. Im więcej ktoś w młodości palił, tym bardziej spadało mu IQ.


I jeszcze jedna niepomyślna wiadomość dla miłośników marihuany - ograniczenie lub nawet zaprzestanie palenia nie prowadzi do przywrócenia dawnego IQ.


Robin Murray, jeden z naukowców, którzy wzięli udział w nowozelandzkich badaniach twierdzi, że choć trudno stwierdzić coś z całą pewnością, to jednak doświadczenie z Nowej Zelandii było największym na świecie, jeśli chodzi o podobną tematykę. Dlatego jego zdaniem wnioski są wiarygodne i można je przyjąć.


Istnieje wiele raportów na temat tego, że ci, którzy palą marihuanę, odnoszą mniejsze sukcesy w edukacji, pracy i małżeństwie – dodaje Murray.


Na hasło: "sadzić, palić, zalegalizować" można zatem odpowiedzieć tylko w jeden sposób. Stanowczo sprzeciwić się promowaniu palenia i rozpocząć na szeroką skalę uświadamianie o zgubnych skutkach palenia marihuany. W przypadku palenia tytoniu to właśnie szeroka kampania informacyjna i marketingowa doprowadziła do tego, że palenie papierosów nie jest już czymś fajnym, popularnym czyli po prostu "cool". Nikt normalny w tej chwili nie namawia innych do sadzenia tytoniu i jego palenia. Pora, by taka sytuacja była również w przypadku marihuany.

Krzysztof Bieńkowski
nauczyciel w LO im. KEN w Przasnyszu oraz Akademickim LO w Przasnyszu.
www.KrzysztofBienkowski.pl

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Czarodziejka - niezalogowany 2012-08-30 12:47:14

    a Indianie w fajce pokoju co jarali? Raczej nie tytoń i chyba od parady nie nazwali jej fajką pokoju.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    elso - niezalogowany 2012-08-29 13:11:31

    8 punktów IQ przez tyle lat to nie tak duzo ;P a przez ten czas jaki czlowiek szczesliwy chodzi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ranald - niezalogowany 2012-08-29 10:57:40

    Popieram Maxxa chociaż mógł trochę lepiej dobrać argumenty.Prawda jest taka że jak ktoś chce znaleźć argumenty za to znajdzie, tak samo przeciw.W Polsce nie koniecznie powinna być całkowita legalizacja z tym naszym pokoleniem "JP" ale chociaż zmniejszenie kar za posiadanie powiedzmy do 10g bo ja nie myślę utrzymywać takich "przestępców" z moich podatków.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dojrzały - niezalogowany 2012-08-29 07:43:19

    Mam dwoje dzieci, żonę i porządną pracę. Palę marihuanę od 15 lat. Na rudzie się jeszcze nie znalazłem. Większość moich znajomych pali. Mam ponad 30 lat. Wedle naszego prawa jestem przestępcą. Nikomu w życiu nie zaszkodziłem. Mam nadzieję, że moje dzieci będą miały miejszy z tym problem. Oczywiście nie mam nic przeciwko temu żeby same spróbowały marijuany. Wychowałem się w rodzinie alkoholików i wiem o czym mówię. Nie pozwolę natomiast żeby moje dziecko spożywało alkohol.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Darek - niezalogowany 2012-08-29 02:31:08

    Do odp: To oznacza, że naukowiec przeczy naukowcowi. Lub piszący artykuł nie bardzo wiedział o czym pisze, skoro później w artykule przywołuje słowa naukowca, który mówi "(...) choć trudno stwierdzić coś z całą pewnością (...)". Reasumując najpierw wyniki są "jednoznaczne", a potem "trudno stwierdzić coś z całą pewnością".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marysia - niezalogowany 2012-08-29 01:20:25

    Ale pierdoły tu wstawiacie a Ci naukowcy niech sie zjarają i dopiero te swoje badania robią.........

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    odp - niezalogowany 2012-08-29 00:23:49

    Do Darka: "Wyniki są jednoznaczne - u tych, którzy zaczęli palić jako nastolatki obniżał się iloraz inteligencji. Im więcej ktoś w młodości palił, tym bardziej spadało mu IQ."

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wiadro - niezalogowany 2012-08-28 23:28:48

    Macie problemy mi wielke ja pale 2 sztuki przasnyskie dzienie i jest zajebiscie i bede palił do póki starczy funduszu..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    JoannaWoj - niezalogowany 2012-08-28 21:39:07

    palcie Marihuanę ! i bądźcie rolnikami

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Darek - niezalogowany 2012-08-28 21:00:04

    cytując: "(...) choć trudno stwierdzić coś z całą pewnością (...)" - najlepsze podsumowanie tego artykułu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ACAB - niezalogowany 2012-08-28 20:21:58

    @Marta: Zamiast oceniać po pozorach, wyjdź na dwór i poszukaj perspektyw, bo w internecie każdy jest "twardy", a Ty pokazujesz tego przykład, i swą "intelgiencję".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ??? - niezalogowany 2012-08-28 19:42:50

    na dole tekstu masz stronę pana krzysztofa, a tam chyba dasz radę odnaleźć informacje, czy należy do pisu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2012-08-28 19:34:26

    Bo pan Krzysztof jest z PIS-u hehe

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marta - niezalogowany 2012-08-28 19:08:02

    Maxx - ale argumenty!!! O maśle, margarynie, cukrze.... buahaha. Na poziomie IQ=85. ACAB - siła Twoich argumentów, w których nie powołujesz się na konkretne badania jest słabiutka. Oceniam ją na IQ=65. cieszę się, że pan Krzysztof nie wspomina o zaostrzeniu kar "za posiadanie" bo to bezsens, ale skupia się na informowaniu i przeciwdziałaniu narkotykom.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dsa - niezalogowany 2012-08-28 18:32:54

    Panie sorze, artykuł bardzo dobry, ale dzisiejsza młodzież ma głęboko w poważaniu swoją inteligencję, dziś inteligentnych nastolatków jest 4/10 a reszta swoim zachowaniem przypomina małpy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ACAB - niezalogowany 2012-08-28 18:25:08

    Nastolatku - nie pij piwa, bo szkodzi na wątrobę, i robi z Ciebie alkoholika, to już nie napiszesz - autorze? Albo, nie pal bo dostaniesz raka płuc? Widocznie nie masz o czym pisać, to piszesz o wyssanych z palca skutkach szkodliwości THC. Szkoda, że autor się nie douczył, i nie dowiedział się, że w wielu krajach marihuana jest wykorzystywana w celu leczenia stwardnienia rozsianego, alzhaimera, i wielu innych chorób. Szkoda, że pisząc to nie uwzględnił pozytywnych "relacji" THC. Czyżby ZAPOMNIAŁ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    lepszy znajomy - niezalogowany 2012-08-28 18:10:11

    Z tego co mi wiadomo to autor nie próbował marihuany, ale widziałem jak pił piwo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    autor - niezalogowany 2012-08-28 18:10:00

    Widzę, że "znajomy" za dobrze nie pamięta :) Krzysztof Bieńkowski

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    znajomy - niezalogowany 2012-08-28 16:39:09

    z tego co mi wiadomo to autor chyba tez probowal

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maxx - niezalogowany 2012-08-28 16:14:26

    Za przeproszeniem pierdu pierdu. Jak w magazynach zalega dużo masła to zaraz publikuje się najświeższe badania o szkodliwości margaryny i leczniczych właściwościach masła. jak nie ma zapasów cukru publikuje się badania stwierdzające jednoznacznie, że cukier to "biała śmierć". A potem się po cichu odwołuje lub modyfikuje zależnie od tego jak się chce wpłynąć na decyzje społeczeństwa. Proszę bardzo - substancja podobna do zwartej w konopiach wpływa na regulacje rozwoju mózgu http://cordis.europa.eu/fetch?CALLER=PL_NEWS&ACTION=D&DOC=4721&CAT=NEWS&QUERY=0126c0161ff4:531c:07968bc9&RCN=27747 Marihuana może hamować rozwój nowotworu guza mózgu http://mediweb.pl/abuse/wyswietl.php?id=1223 więc badania są różne i szuka się takich jakie są nam wygodne. Nie palę i nie popieram ale myślę, że restrykcyjne prawo w tym zakresie przynosi więcej szkody a zyski mafii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ACAB - niezalogowany 2012-08-28 14:33:32

    Ależ Wy jesteście głupi, piszecie o pieprzonych stereotypach, by babcie mohery głosowały na Potwory i Spółkę, i stanowczo mówiły " zalgalizowanen marhiuanen ". Szkoda gadać ;)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama