Czy można się spodziewać, że wkrótce pojawią się nowe uregulowania prawne, które w jasny sposób wskażą w czyich kompetencjach ma być autobusowy transport publiczny (samorząd powiatowy? gminny?) i czy jest szansa, by w miarę szybko został przywrócony transport publiczny w rejonach, gdzie - po upadku firmy Mobilis (a więc m.in. w powiecie przasnyskim), pojawił się problem z regularną komunikacją autobusową. Kto ma dofinansowywać nierentowne przewozy? A może takie przewozy po prostu znikną? Czy 9 lipca, na posiedzeniu Zespołu do Spraw Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej i Środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, zapadły jakieś kluczowe postanowienia?
Wydział Prasowy Ministerstwa Infrastruktury potwierdził nam, że projekt o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym faktycznie był rozpatrywany 9 lipca na posiedzeniu Zespołu do Spraw Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej i Środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Żadnych kluczowych odpowiedzi jednak nie otrzymaliśmy.
W odpowiedzi Wydziału Prasowego czytamy m.in. „Podczas posiedzenia strona samorządowa miała możliwość przedstawienia opinii na temat rozwiązań przewidzianych w projekcie ustawy. Uczestnicy spotkania wskazali na konieczność kontynuowania prac nad zmianą przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w celu stworzenia lepszych warunków do funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego i wzmocnienia roli jednostek samorządu terytorialnego w jego organizacji. Zgodnie z ustaleniami z posiedzenia zespołu prace nad wypracowaniem docelowych rozwiązań zawartych w projekcie ustawy będą kontynuowane przy udziale strony samorządowej w ramach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego”.
Wydział Prasowy Ministerstwa Infrastruktury wyjaśniał nam też, że zaproponowana w projekcie koncepcja funkcjonowania transportu publicznego oparta jest na założeniu, że samorządy będą zobowiązane do tworzenia pakietów linii komunikacyjnych składających się z co najmniej jednej linii o dużym potoku pasażerskim i co najmniej jednej linii o małym potoku pasażerskim, rozłożonych równomiernie pomiędzy poszczególne pakiety. Takie rozwiązanie pozwoli samorządom tworzyć rentowne pakiety linii komunikacyjnych, które nie będą wymagały dofinansowania. Każda jednostka samorządu terytorialnego będzie też zobowiązana do opracowania planu transportowego, pozwalającego na zaspokojenie potrzeb przewozowych na jej obszarze.
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Niech przywraca te pks bo nie mam czym dojeżdżać do Białegostoku smutne że władze do tego dopuściły
odpowiedz
Zgłoś wpis
Gość - niezalogowany
2018-07-15 07:07:27
Niech wkącu jeżdżą te pks bo niema czym dojechać do przasnysza i z przasnysza. Trochę smutne że my pasażerowie na tym cierpimy Przasnysz odcięty od świata
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Niech przywraca te pks bo nie mam czym dojeżdżać do Białegostoku smutne że władze do tego dopuściły
Niech wkącu jeżdżą te pks bo niema czym dojechać do przasnysza i z przasnysza. Trochę smutne że my pasażerowie na tym cierpimy Przasnysz odcięty od świata