
Polskie Koleje Państwowe przyjęły tzw. Master Plan dla transportu kolejowego aglomeracji warszawskiej. Ujęto w nim linię kolejową Przasnysz - Serock, przechodzącą przez Maków Mazowiecki i Pułtusk.
Master Plan WWK został opracowany w celu zebrania i usystematyzowania dorobku prac planistycznych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w obszarze obsługującym aglomerację warszawską, czyli w Warszawskim Węźle Kolejowym (WWK). Dokument powstał także po to by zebrać wszystkie zakończone, obecnie prowadzone oraz rozważane do realizacji projekty w zakresie WWK. - czytamy na plk-sa.pl
Znalazły się w nim plany budowy linii Zegrze - Pułtusk - Maków Maz. - Przasnysz. I choć te są odległe, bo dotyczą horyzontu po roku 2027, to i tak dobrze, że Maków w ogóle się w nich znalazł. To daje nadzieję, że kiedyś przez nasze miasto będzie przechodziła linia kolejowa – poinformował na sesji rady miasta burmistrz Makowa Mazowieckiego, Tadeusz Ciak.
W odpowiedzi na rosnące potrzeby podróżujących jak i rzeczywistych potrzeb przewozowych, w Master Planie ujęto nowe przystanki w Warszawie, rozbudowę linii wylotowych do czterotorowych, częściej kursujące pociągi na linii średnicowej, sprawny przewóz towarów przez aglomerację, uzupełnienie układu torowego o nowe linie kolejowe, a także połączenie w kierunku miast zachodniej i południowej Polski w tym w szczególności: Poznania, Wrocławia i Łodzi. Poza tym zaproponowano także linię Warszawa Choszczówka – Legionowo – Nasielsk (Kątne) oraz Warszawa Wschodnia – Zielonka umożliwiające skrócenie czasu podróży do odpowiednio Trójmiasta/Olsztyna oraz Białegostoku. Są to inwestycje rozważane do realizacji w ramach nowej perspektywy finansowania unijnego na lata 2021-2027.
Niezależnie od ww. planów, w dalszej kolejności planuje się budowę w obrębie węzła nowych linii kolejowych.
Zaproponowano więc także nowe linie zapewniające obsługę obszarów do tej pory nie mających dostępu do transportu kolejowego. Linie te zapewnią skomunikowanie takich miejscowości jak: Nadarzyn (ok. 10 tys. mieszkańców); Raszyn (7,5 tys.), Tarczyn (4 tys.), Grójec (16,6 tys.), Serock (4,3 tys.), Pułtusk (20 tys.), Maków Maz. (10 tys.) czy Przasnysz (17,2 tys.). Linia Przasnysz - Serock została tam ujęta jako inwestycja do realizacji w tzw. dalszym horyzoncie, czyli po roku 2027.
Poniżej do pobrania Master Plan zobrazowany na mapie.
(Master Plan PKP)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
wszystkie te miasta zyskają na miejscowej gospodarce i dalszym rozwoju
Obiecanki cacanki, już wcześniej miała być linja Ciechanów Przasnysz Chorzele, podobno od dawna wpisana w plan rozwoju Mazowsza, jak dla mnie to znowu śmierdzi grubą polityką i próbą oczarowania wyborców.
Zanim to zostanie zrealizowane to juz nas nie będzie, co tu marzyć o pociągu do Warszawy jak dojazd do Ostrołęki autobusem mamy z przesiadką w Szczytnie lub w Pułtusku i trwa ze 3 godziny.
Matka Mazowsza pomorze.
Co się stało z planowaną linią Ciechanów-Przasnysz?
Ludzie co mi z tej kolei do serocka jak by to było do centrum Warszawy to spoko A tak to dalej muszę się martwić albo przesiadki robić to podróż z przasnysza do Warszawy będzie długo trwała ktoś kto myśli nad tym to ma w głowie źle poukładane
wszystko zależy gdzie dalej ta linia będzie rozbudowywana np. Olsztyn
Według mnie to chory pomysł i co pociągi będą zwracały w przasnysz to już leprzy był pomysł na linię Ciechanów Przasnysz Chorzele z wyjazdem na Szczytno
Spoko, po wyborach nikt nie będzie o tym pamiętał.