Minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak oraz marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik podpisali w obecności premier Ewy Kopacz kontrakt terytorialny. To niezwykle ważny dokument dla całego województwa. W umowie wskazano inwestycje, których realizacja w najbliższych latach będzie priorytetem i dla rządu, i dla samorządów z całego regionu. Będą one realizowane głównie przy udziale środków unijnych w kolejnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020. W kontrakcie terytorialnym znalazły się inwestycje ważne dla subregionu ciechanowskiego.
Prace dotyczące negocjacji krajowych i regionalnych programów operacyjnych z UE są już na finiszu. Po wielu miesiącach prac i niełatwych negocjacji, strona rządowa i władze województwa podpisały kontrakt terytorialny dla Mazowsza. To strategiczny dokument, bo zawiera najważniejsze inwestycje, które mają być realizowane głównie przy udziale środków unijnych w kolejnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020. Kontrakt jest umową ramową pomiędzy rządem i samorządem województwa. Przedstawione są w nim konkretne działania i możliwe źródła finansowania – środki unijne z programu krajowego czy regionalnego lub te pochodzące z budżetu państwa. Co władze województwa wynegocjowały dla subregionu ciechanowskiego?
Jedną z kluczowych dla tego subregionu inwestycji jest budowa trasy S-7 Warszawa – Gdańsk na odcinkach: Gdańsk – Elbląg, Olsztynek – Miłomłyn oraz Nidzica – Płońsk. Wśród inwestycji drogowych znalazły się też budowa trasy S-10 na odcinkach Toruń – Bydgoszcz i Płońsk – Toruń oraz przebudowa drogi krajowej Nr 61 (obejście Pułtuska).
Kolejnym ważnym punktem dla mieszkańców subregionu ciechanowskiego jest modernizacja linii kolejowej Nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele oraz budowa linii kolejowej łączącej linię Nr 35 z linią Nr 9 na odcinku Ciechanów-Przasnysz-Chorzele. Poza tym w Ciechanowie zmodernizowany zostanie dworzec kolejowy oraz powstanie centrum logistyczne wraz z drogowo-kolejowym węzłem przesiadkowym.
Ponadto kontrakt terytorialny przewiduje dla całego Mazowsza m.in. modernizację i zakup nowego taboru – 55 elektrycznych zespołów trakcyjnych (pięcioczłonowych) i 10 zespołów dwuczłonowych oraz 26 wagonów środkowych.
Oprócz tego w najbliższych latach planowane są rozwój Mazowieckiego Parku Technologicznego Poświętne w Płońsku oraz budowa terenowego poligonu doświadczalno-wdrożeniowego w powiecie przasnyskim. Uzyskanie rekomendacji do realizacji projektów z zakresu infrastruktury badawczej m.in. rozwoju Mazowieckiego Parku Technologicznego Poświętne w Płońsku oraz budowa terenowego poligonu doświadczalno-wdrożeniowego w powiecie przasnyskim, jest uzależnione od pozytywnej oceny Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Ich realizacja będzie również zależała od zgodności tych projektów z regionalnymi inteligentnymi specjalizacjami.
Obok kontraktu terytorialnego niezwykle ważnym dokumentem będzie nowy Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego. Od jego ostatecznego kształtu – a jest w fazie końcowych negocjacji – uzależniona jest realizacji wielu inwestycji, w tym kolejowych, ujętych w kontrakcie.
Należy podkreślić, że lista projektów ujętych w kontrakcie terytorialnym nie jest listą zamkniętą, jej zmiany będą możliwe przy kolejnych aktualizacjach dokumentu. Wszystkie zapisane w kontrakcie projekty po przyjęciu RPO WM oraz krajowych programów unijnych w nowej perspektywie będą ponownie oceniane i wówczas określone zostaną zasady ich realizacji i finansowania.
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Będziemy oglądać tory i kolejkę jak miasto Żuromin.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Przasnyszanin - niezalogowany
2014-11-29 22:42:35
W kontekście powyzszych wiadomości Pani J.Kaczorek !!!Chciała Pani być burmistrzem Przasnysza, nie udało się. Jest Pani członkiem rady powiatu, a więc trafiła Pani nieco wyżej. Będzie Pani miała wpływ na decyzje dotyczące całego powiatu. Zobaczymy ile teraz Pani zrobi dla Przasnyszan. Ma Pani szansę się wykazać. Życzymy powodzenia. Ocenimy za 4 lata.
odpowiedz
Zgłoś wpis
optymista - niezalogowany
2014-11-29 18:22:27
kolej dotrze jak się drygi raz narodzisz
odpowiedz
Zgłoś wpis
Anna - niezalogowany
2014-11-29 16:24:46
Miejmy nadzieję , że w końcu i do Przasnysza dotrze kolej. Czas najwyższy !
odpowiedz
Zgłoś wpis
bazag - niezalogowany
2014-11-29 09:55:08
Budowa linii kolejowej Ciechanów-Przasnysz-Chorzele nie jest w planie głównym lecz jako pozycja na liście rezerwowej, a to zasadnicza różnicza. Tak podaje Tygodnik Ciechanowski. Prawie robi wielką różnicę :((
odpowiedz
Zgłoś wpis
ioo - niezalogowany
2014-11-29 09:52:42
to oni z tą koleją do Przasnysza i Chorzel nie wkręcali ;/
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Będziemy oglądać tory i kolejkę jak miasto Żuromin.
W kontekście powyzszych wiadomości Pani J.Kaczorek !!!Chciała Pani być burmistrzem Przasnysza, nie udało się. Jest Pani członkiem rady powiatu, a więc trafiła Pani nieco wyżej. Będzie Pani miała wpływ na decyzje dotyczące całego powiatu. Zobaczymy ile teraz Pani zrobi dla Przasnyszan. Ma Pani szansę się wykazać. Życzymy powodzenia. Ocenimy za 4 lata.
kolej dotrze jak się drygi raz narodzisz
Miejmy nadzieję , że w końcu i do Przasnysza dotrze kolej. Czas najwyższy !
Budowa linii kolejowej Ciechanów-Przasnysz-Chorzele nie jest w planie głównym lecz jako pozycja na liście rezerwowej, a to zasadnicza różnicza. Tak podaje Tygodnik Ciechanowski. Prawie robi wielką różnicę :((
to oni z tą koleją do Przasnysza i Chorzel nie wkręcali ;/