Reklama

Droga nr 57 jest w fatalnym stanie, a ma być jeszcze gorzej...

20/02/2011 22:44

Droga 57 zdjęta
z planu inwestycjiRząd ogranicza wydatki na budowę i przebudowę dróg krajowych. Ostatnio okazało się, że przechodząca przez nasz powiat krajówka (droga nr 57 Maków Maz.-Przasnysz-Chorzele) nie będzie w ciągu najbliższych lat przebudowana. Czas więc pozbyć się samochodów i przestać się martwić o inwestorów czy turystów, którzy i tak do nas przecież nie dojadą.

Desperacką próbę ratowania sytuacji podjął ostatnio powiat przasnyski, który zaproponuje zupełnie nowe rozwiązanie tej sytuacji.


Rada i Zarząd Powiatu Przasnyskiego walczą o remont drogi krajowej nr 57 Maków Mazowiecki -  Przasnysz  - Chorzele. 10 lutego 20011 roku Radni Rady Powiatu Przasnyskiego podjęli Uchwałę w sprawie znajdującej się w fatalnym stanie technicznym drogi krajowej nr 57.

W związku z centralnymi planami korekty zadań inwestycyjnych GDDKiA na lata 2011-2015 i wynikającym z nich brakiem przewidzianych nakładów na przebudowę znajdującej się w fatalnym stanie technicznym drogi krajowej nr 57 na obszarze województwa mazowieckiego, na odcinku Maków Mazowiecki – Przasnysz – Chorzele – do granicy województwa -  Rada Powiatu Przasnyskiego podjęła w dniu 10 lutego 2011 roku Stanowisko dotyczące drogi krajowej nr 57 na obszarze województwa mazowieckiego.

Jednocześnie Uchwałą nr IV/40/11 Rada Powiatu Przasnyskiego upoważniła Zarząd Powiatu Przasnyskiego do podjęcia negocjacji w sprawie ustalenia warunków porozumienia z Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad dotyczących drogi krajowej nr 57 na obszarze województwa mazowieckiego w ramach określonych w/w Stanowiskiem stanowiącym załącznik do niniejszej Uchwały.

Na podstawie upoważnienia Starostwo Powiatowe w Przasnyszu zwróciło się do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad o podjęcie negocjacji z Powiatem Przasnyskim w sprawie przebudowy oraz ewentualnego utrzymania drogi krajowej nr 57 w obszarze powiatu przasnyskiego.

W podjętym Stanowisku Rada Powiatu Przasnyskiego proponuje dwa alternatywne rozwiązania problemu, które mogą stanowić punkt wyjścia do rozmów, a następnie do sformułowania szczegółowego porozumienia w przedmiotowej sprawie.

Alternatywa I : GDDKIA w Warszawie uwzględni w planach inwestycyjnych przebudowę drogi krajowej nr 57 w latach 2011 — 2013, zgodnie z kompletną dokumentacją techniczną znajdującą się w posiadaniu Generalnej Dyrekcji.

Alternatywa II: GDDKIA w Warszawie przekaże zarządzanie drogą krajową nr 57,
w granicach województwa mazowieckiego, samorządowi powiatu przasnyskiego na
okres 10-15 lat zgodnie z odrębnym porozumieniem zawartym pomiędzy GDDKiA
w Warszawie i Powiatem Przasnyskim.

Poniżej Stanowisko Rady Powiatu Przasnyskiego z dnia 10.02.2011 roku dotyczące drogi krajowej nr 57 na obszarze województwa mazowieckiego.


STANOWISKO RADY POWIATU PRZASNYSKIEGO
z dnia 10.02.2011 r.
dot. drogi krajowej nr 57 na obszarze województwa mazowieckiego.

      Rada Powiatu Przasnyskiego z wielkim niepokojem przyjęła plan korekty zadań inwestycyjnych GDDK1A na lata 2011-2015. Przebudowa drogi krajowej nr 57 rozpoczęta w roku 2009 przejściem przez Chorzele I Przasnysz, miała być kontynuowana i zakończona w roku 2013 na odcinku Maków Mazowiecki – Przasnysz – Chorzele - do granicy województwa. Tymczasem korekta planu inwestycyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w ogóle nie przewiduje nakładów inwestycyjnych na przebudowę tej drogi. Oznacza to przerwanie na wiele lat rozpoczętej przebudowy, dezaktualizację kompletnej dokumentacji technicznej, w której sporządzenie angażowały się samorządy lokalne powiatu przasnyskiego, zarówno w wymiarze logistycznym, jak i finansowym. Droga krajowa nr 57 nie ma alternatywy transportowej. W granicach powiatu przasnyskiego nie funkcjonuje kolej, ani żadna inna droga krajowa. Istniejące drogi wojewódzkie są także w złym stanie. W tej sytuacji większość transportu przenosi się na drogi lokalne, które chociaż zostały w ostatnich latach kompleksowo przebudowane, nie mogą stanowić alternatywy dla drogi krajowej czy dróg wojewódzkich. Powiat przasnyski poniósł ogromne koszty budowy infrastruktury dla potrzeb utworzonej Przasnyskiej Strefy Gospodarczej i zlokalizowanej w jej ramach specjalnej strefy ekonomicznej. Zaprojektowana i objęta wspólnym porozumieniem przebudowa drogi krajowej nr 57 jest niezbędnym elementem planu przyśpieszenia rozwoju gospodarczego północnego Mazowsza. Obecnie, jadąc od strony województwa warmińsko - mazurskiego, drogą krajową nr 57 mamy wrażenie, że wjeżdżamy do Polski B, a może C. Na mazowieckim odcinku tej drogi zwalnia nie tylko ruch, ale i rozwój gospodarczy i turystyka. Stan techniczny tej drogi kwalifikuje ją do bezwzględnego wyłączenia z użytkowania. W załączeniu zdjęcia, które dokumentują dziury nie łatane od wielu tygodni. Droga stwarza bezpośrednie niebezpieczeństwo dla jej użytkowników. Inwestorzy lokujący się w Przasnyskiej Strefie Gospodarczej nie mogą liczyć na jej wykorzystanie.

W tej sytuacji Rada Powiatu Przasnyskiego przedstawia alternatywne rozwiązanie problemu:

Alternatywa I : GDDKIA w Warszawie uwzględni w planach inwestycyjnych przebudowę drogi krajowej nr 57 w latach 2011 — 2013, zgodnie z kompletną dokumentacją techniczną znajdującą się w posiadaniu Generalnej Dyrekcji.

Alternatywa II: GDDKIA w Warszawie przekaże zarządzanie drogą krajową nr 57,
w granicach województwa mazowieckiego, samorządowi powiatu przasnyskiego na
okres 10-15 lat zgodnie z odrębnym porozumieniem zawartym pomiędzy GDDKiA
w Warszawie i Powiatem Przasnyskim.

GDDKIA w Warszawie będzie przekazywać w kwartalnych transzach dotację na utrzymanie i przebudowę drogi nr 57 zgodnie z obowiązującymi standardami i projektem technicznym. Kwota dotacji nie będzie mniejsza niż średni koszt bieżącego utrzymania drogi krajowej w przeliczeniu na kilometr.
Powiat przasnyski, posiadający znaczne możliwości zaciągnięcia kredytu, wykona przebudowę drogi krajowej nr 57 w zakresie uzgodnionym z GDDKiA oraz będzie odpowiedzialny za bieżące utrzymanie tej drogi.
GDDKiA będzie monitorować standard utrzymania i przebudowy drogi krajowej nr 57 z możliwością wypowiedzenia porozumienia w przypadku zastrzeżeń co do jakości czy zakresu prac.
Rada Powiatu Przasnyskiego upoważnia Zarząd Powiatu Przasnyskiego do negocjacji szczegółowych warunków i opracowania projektu przedmiotowego porozumienia.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-03-21 20:27:19

    tylko Starosta patrzy się na siebie a nie spojrzy się na tych ludzi którzy przez niego stracą prace bo on kopie pod kimś dołki...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Andre - niezalogowany 2011-02-26 19:07:28

    Krok we właściwym kierunku. Droga w stanie agonalnym na samochody terenowe a nie osobowe. Ja też dorzucam swój pomysł: może by tak zlikwidować oddział GDDKiA w Przasnyszu a pieniądze zaoszczędzone przeznaczyć na utrzymanie drogi i lepsz jej stan techniczny. Po co są Oni, żeby nadzorować drogię , bardzo dobrze zrobią to świadomi kierowcy i na dodatek za darmo. Moż ktoś podpowie ile na tych pracusi idzie pieniędzy?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2011-02-23 00:13:48

    "Bada złodziei Polskich decydentów takich jak Tu chodzą..." W dużo lepszym stanie są drogi Gminne, czy Wojewódzkie... A Tu Krajówka 57 Maków-Przasnysz-Chorzele . Dziura Dziurę Dziurą POGANIA !!! Ale Potrafią SKROBAĆ asfalt i biedę, oni nie naprawiają aut, nie kupują opon - Państwo płaci. RZĄD, Rejon Dróg Krajowych - Wielkie Brawa dla was !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Paweł F. - niezalogowany 2011-02-22 23:04:36

    Przasnysz to dziura każdy o tym wie,,,,,,,,,,,,,,,,,,po co tu drogi......................... pan B. świadczy swoje usługi :) a nasze brzydkie miasto i tak zostanie zaorane

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    aspi - niezalogowany 2011-02-22 23:00:17

    wszedzie budowali drogi a w Przasnyszy osoba odpowiedzielna siedziała cicho aby go nie przeniesli i mamy co mamy pan ;S"ma stołek a my super drogi jedyne w kraju

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    NIestety Polak - niezalogowany 2011-02-22 21:26:39

    Ta droga to rzeczywiscie tragedia , ale nie piszcie ze najgorsza w kraju zaryzykuję stwierdzenie ze jedna z lepszych - chyba nigdzie poza obręb gminy sie nie ruszacie cały nasz kraj to tot przeszkód do Chorzel to kaszka z mleczkiem --- zaorają nas nidługo

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kierowca - niezalogowany 2011-02-22 21:19:04

    ta droga to druga tragedia po smoleńsku

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kierowca - niezalogowany 2011-02-22 19:27:31

    W Dobrzankowie dziś złamał mi się resor w samochodzie przez powybijane dziury w drodze. He kogo mam stwierdzić winnym?? ;D

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    +ania - niezalogowany 2011-02-22 19:15:56

    moze szczepankowski za swoje sobie wyremontuje ta droge do domu a nie za nzasze podatnikow

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kierowca - niezalogowany 2011-02-22 15:21:21

    w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach nr57 i60 dodp zakupiło dla rejonu dróg nowy samochód

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Cadet - niezalogowany 2011-02-22 11:31:09

    Mam dla Pana dwie wiadomości - mówi chirurg pochylony nad wybudzonym z operacji pacjentem. - zła wiadomość jest następująca: omyłkowo ucięliśmy panu zdrową nogę, zamiast chorej. Ale jest i dobra wiadomość - chora noga da się jeszcze wyleczyć... Rząd pochyla się nad nami i też przekazuje dwie wiadomości: złą - że z powodu chwilowego braku kasy nie będzie budowy nowych bezpiecznych dróg. I dobrą wiadomość: po starych i niebezpiecznych drogach będziemy mogli jeździć szybciej. Najnowsze informacje wskazują na to, że w związku z trudnościami z wypłatą emerytur i rent przez ZUS, rząd podjął działania zmierzające do nowelizacji ustawy o ruchu drogowym. Po nowelizacji, emeryci i renciści, będą mogli przechodzić przez jezdnię na czerwonym świetle. A tak poważnie, to z jakiej racji powiat już poniósł koszty modernizacji drogi krajowej, to było zwyczajne wyjście przed "orkiestrę" i tera już jest zrozumiałe to drobienie nóżkami przez włodarzy powiatu. Z tego cudu gospodarczo - turystycznego w Przasnyszu wyjdzie to samo, co z cudów jaśnie nam panujących platformersów, już wkrótce dowiemy się ile kosztować nas będzie przeżycie każdego dnia. Grecja panowie co raz bliżej, zaczynamy szybko dryfować w tym kierunku i naprawdę, nie czas myśleć dzisiaj o przejmowaniu na swoje barki cudzych zadań, kosztem obywateli własnego regionu. Pozdrawiam Przasnyszan.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kierowca - niezalogowany 2011-02-22 06:30:00

    Poruszam się tą drogo na codzień i popieram jej poprawę. Jest w bardzo fatalnym stanie a aut tam troche jezdzi, a i tak już pieniędze na to poszły, to nie warto ich zaprzepaścić. zastanówcie się a jeśli starosta ma na to sposób to niech to robi, za to pieniądze też bierze. my tych pieniędzy nie dostaniemy to niech w taki sposób je wykorzystają.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    aJAmamTICO - niezalogowany 2011-02-21 20:55:42

    a droda Przasnysz _ Krasnosielc dróga tragedia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    użytkownik - niezalogowany 2011-02-21 19:47:19

    Nareszcie jakieś pozytywne decyzje .lepiej późno niż wcale. Droga od Makowa do Przasnysza to droga przez mękę .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kierowca - niezalogowany 2011-02-21 19:19:59

    jaki zarządca taka droga -chore struktury gddkia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    A. - niezalogowany 2011-02-21 17:22:16

    Trasa Przasnysz - Chorzele to tragedia. Dziury są łatane a po tygodniu wyrwy (bo to już nawet nie są dziury) są ogromne. To co przedstawiono na zdjęciu to jeszcze nic wielkiego. Jeżdżę tą drogą codziennie i widziałam gorsze. Nieważne kto się zajmie tą trasą, ważne, żeby coś z nią zrobić. Dla porównania droga Przasnysz - Maków Maz. nie jest nawet w połowie w tak złym stanie jak P-sz - Chorzele ( a właściwie Świniary, bo dalej jest trochę lepiej).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    J23 - niezalogowany 2011-02-21 15:15:16

    niech lepiej przejmie drogę wojewódzką Przasnysz - Ciechanów, sądzę że to ważniejszy szlak komunikacyjny. Skoro niektórzy Warszawiacy już omijają tą trasę, jeżdżą na Krzywą, to dlaczego mi nie możemy...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rysiek - niezalogowany 2011-02-21 13:20:56

    1. Uchwały można sobie w nos wsadzić. 2. Jeśli chcemy coś wywalczyć to jedyną drogą jest blokada drogi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zwykly - niezalogowany 2011-02-21 12:33:55

    Powiat kosztow nie poniesie, gdyz bedzie dostawal pieniadze z panstwa wg normalnego przelicznika kosztow utrzymania. A stan tej drogi krajowej jest tragiczny, ruch wbrew pozorom calkiem spory, a bedzie wiekszy w sezonie wakacyjnym.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ja - niezalogowany 2011-02-21 12:20:26

    ALE SIĘ UŚMIAŁEM.STAROSTA CHCE ROBIĆ NIE SWOJĄ DROGĘ NR.57,A MOŻE NIECH SIĘ Z RAZ PRZEJEDZIE DO CHORZEL SWOJĄ DROGĄ PRZASNYSZ-BRZESKI TO ZOBACZY JAKIE U SIEBIE MA DZIURY.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    bbs - niezalogowany 2011-02-21 11:42:04

    w dobrzankowie w srodku wsi zdarli asfalt i tak zostawili dziury niesmowite nie idzie ich ominac co za papraki

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    QUETZALCOATL - niezalogowany 2011-02-21 11:23:58

    Inicjatywa godna pochwały aczkolwiek desperacka. A tak na marginesie : to skandal żeby powiat musiał brać na siebie zadania państwa. Droga 57 jaka jest każdy widzi. Teraz ledwie rozpoczętą przebudowę rząd zatrzymuje nie bacząc ani na jej stan, ani na olbrzymie koszty poniesione przez samorządy związane z dokumentacją projektową ( która zresztą przedawni się i którą kiedyś trzeba będzie wykonać od nowa ), ani w końcu na znaczenie tej drogi. Całą tę korektę zadań tłumaczy się brakiem pieniędzy. Jednak nie robi się nic, aby te pieniądze znaleźć. Nie mowa już o zapowiadanych wcześniej wielkich reformach - wszak Tusk chce wygrać nadchodzące wybory. Jeśli jednak administracja państwa wyrażona liczbą urzędników powiększa się o kolejnych kilkadziesiąt tysięcy, podczas gdy rząd obiecywał jej odchudzenie, gdy nie wprowadza się również zapowiadanego ujednolicenia zamówień publicznych, dzięki któremu można zaoszczędzić - i inne kraje tak robią - miliardy, to coś jest nie tak. Może Tuskowi nie wystarcza czasu na zajmowanie się takimi drobiazgami , może sprawdza on ceny cebuli na straganach ( pamiętacie jak w debacie TV pytał o to Kaczyńskiego ) ? Polska ma pierwszą i pewnie jedyną szansę poprawy swej infrastruktury dzięki funduszom UE. Zmarnowanie jej wynikające z zaniechania jakichkolwiek działań porządkujących państwowe finanse świadczy o totalnej niekompetencji rządzących ! OTO CUDA TUSKA !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Cadet - niezalogowany 2011-02-21 11:12:00

    Budujemy "mosty" dla pana starosty. Ta droga nie jest wcale taka zła, zważywszy na nikły ruch pojazdów na tej trasie. Kto za te fanaberie starostwa zapłaci, znowu sięgają do waszej kieszeni. Droga krajowa jest w gestii GDDKiA, czyli wszelkie prace modernizacyjne oraz jej utrzymanie jest finansowane z budżetu państwa, czyżby wzorem parkingu przy szpitalu, starosta chciał przerzucić ciężar finansowania tej drogi na mieszkańców Przasnysza i powiatu ? Przecież jeszcze nie tak dawno, na tym forum rozpisywano się, jak to władze powiatu oszczędnie gospodarują, gdyż nie zaciągają żadnych kredytów, a korzystają wyłącznie dotacji unijnych. Skąd zatem ta zmiana stanowiska ? Stanowisko ! No cóż ludzie listy piszą, a papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie. Ponadto, nie spieszcie się tak do tej drogi, poczekajcie na rozstrzygnięcie kwestii zgłoszonych przez RPO do TK w sprawie tej bezprawnej specustawy, gdyż w innym przypadku, może to was drogo kosztować i nie zrównoważy to profitów jakie sobie obiecujecie po przejęciu tej drogi. A swoją drogą, drogę krajową nr 57 niech robią ci, którzy są jej właścicielami. W przeciwnym przypadku, sprawą powinny zająć się stosowne służby i organa wymiaru sprawiedliwości. To stanowisko jest sprzeczne z interesem Przasnyszan, których się chce po raz kolejny obarczyć kosztami, za które nie ponoszą odpowiedzialności.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    POdróżnik - niezalogowany 2011-02-21 09:22:39

    trochę podróżuje po POlsce i jeszcze się nie spotkałem z tak "łaciatą" drogą jak na odcinku Przasnysz - Chorzele. Szczyt szczytości, zapewne żaden z naszch POsłów tą drogą nie jeżdzi. Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    XXX - niezalogowany 2011-02-21 07:26:23

    Wreszcie coś....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do