Reklama

Debiutują w programie TalentowiSKO

20/05/2019 12:35

O tym, że warto oszczędzać, nie trzeba nikogo przekonywać. Podobnie jak o tym, że wcale nie jest to łatwe. Dlatego zachęcać do tego trzeba od najmłodszych lat. Z takiego założenia wychodzą nauczyciele ze szkół z gminy Krzynowłoga Mała – we wszystkich bowiem placówkach prowadzone są programy SKO.

Od dwóch lat z dobrodziejstw tego programu korzysta Szkoła Podstawowa w Krzynowłodze Małej; jej śladem poszły ostatnio szkoły z Ulatowa-Adamów i Roman-Sebor, które w tym roku debiutują w programie TalentowiSKO. Najmłodsze stażem szkoły mogą już pochwalić się kilkoma cennymi inicjatywami.

I tak na przykład w kwietniu został przeprowadzony konkurs plastyczny pod hasłem: „Logo SKO Szkoły Podstawowej w Ulatowie-Adamach”. Był on skierowany do wszystkich uczniów. Dzieci wykonały ciekawe prace plastyczne, które zostały umieszczone na szkolnej wystawie. A 7 maja nastąpiło rozstrzygnięcie całej rywalizacji.

Laureatami konkursu zostali:

W kategorii klas I-III:
1. Oliwia Czaplicka klasa II
2. Maja Bojaronus klasa I
3. Patryk Zaborowski klasa II

Wyróżnienie: Oliwia Sławska klasa I

W kategorii klas IV-VII:
1. Oliwia Bojaronus klasa VI
2. Patrycja Bojaronus klasa V
3. Zuzanna Smolińska klasa VI

Nagrody zostały ufundowane przez Limes Bank w Chorzelach, który koordynuje wszystkie prace związane z programem SKO. Upominki dla uczniów wręczyła osobiście Prezes Limes Banku Aleksandra Wiśnicka. Pani Prezes pogratulowała laureatom, a wszystkim uczniom podziękowała za zaangażowanie w oszczędzanie oraz działalność SKO w bieżącym roku szkolnym.

Na zakończenie tego „oszczędnego dnia” Aleksandra Wiśnicka przeprowadziła jeszcze specjalną lekcję o ekonomii, skierowaną do uczniów klas starszych. Zajęcia dotyczyły ewolucji pieniądza oraz cennej umiejętności właściwego gospodarowania swoimi pieniędzmi. Podczas tej interesującej lekcji uczniowie dowiedzieli się, jak zmieniała się rola pieniądza, a także czym są dochody i wydatki. Uczniowie nauczyli się również, jak rozważnie planować swoje finanse.

 

Nie gorzej radzi sobie z oszczędzaniem szkoła w Romanach-Seborach. Tu także rozpoczęto organizowanie konkursów dla dzieci, a uczniowie wszystkich klas mogą oszczędzać na własne wakacyjne wydatki.

9 maja odbyło się tu podsumowanie dwóch szkolnych konkursów poświęconych kwestii systematycznego oszczędzania. Miały one niezwykle wdzięczne nazwy: „Ciułacz miesiąca”, a także „Moja skarbonka”.

Celem konkursów było połączenie zabawy z wyrobieniem u uczniów, nawet najmłodszych klas, nawyku świadomego oszczędzania w SKO, oraz zachęcenie dzieci z przedszkola do zainteresowania się tematyką oszczędzania.

W konkursie „Ciułacz miesiąca” mogą brać udział wszyscy uczniowie, którzy założyli książeczki SKO. Konkurs jeszcze się nie skończył i będzie on trwał do końca maja. W tym konkursie nie chodzi o sumę wpłaconą na książeczkę, lecz o liczbę wpłat w danym miesiącu. Minimalna kwota do wpłacenia to 1zł.

„Ciułaczami miesiąca” zostali: Błażej Roman z klasy I – (za marzec) oraz Igor Ostrowski z oddziału przedszkolnego (za kwiecień).

Drugi z konkursów – „Moja skarbonka” – polegał na zaprojektowaniu i wykonaniu najbardziej fantazyjnej skarbonki. W zabawie mogli wziąć udział wszyscy uczniowie – od oddziału przedszkolnego po klasę VIII. Mogły być one wykonane z wykorzystaniem pudełek, kartoników, butelek i kolorowego papieru. Każdy uczestnik mógł wykonać jedną pracę. Wszystkie prace były bardzo oryginalne i ciekawe, dlatego też wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni drobnymi upominkami.

Konkursy zorganizowała i przeprowadziła szkolna opiekunka SKO Barbara Kamzelska. Wszystkie nagrody ufundował zaś Limes Bank Spółdzielczy w Chorzelach.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do