Reklama

Boimy się o dalszą przyszłość naszych przedsiębiorstw.

01/12/2015 14:47

fot. z Google StreetViewDo Urzędu Miasta w Przasnyszu wpłynęło pismo od przasnyskich przedsiębiorców Doroty i Bogdana Dymczyk w sprawie przeniesienia przystanku autobusowego w miejsce, gdzie obecnie jest parking im służący do prowadzenia działalności.

Szanowna Rado Miasta Przasnysz, w związku z działaniami podjętymi przez radną Joannę Michalak mającymi na celu zmianę lokalizacji przystanku autobusowego przy ulicy żwirki i Wigury, zwracamy się z uprzejmą prośbą o zaniechanie dalszych działań zmierzających w tym kierunku w obawie o dalszą przyszłość prowadzonych przez nas działalności gospodarczych. Przasnysz kreuje się jako miasto przyjazne rozwojowi, prowadzeniu działalności gospodarczej, z drugiej jednak strony niektórym właścicielom mikroprzedsiębiorstw kładzie się kłody pod nogi. Zmiana statusu zatoczki parkingowej na przystanek autobusowy znacznie utrudni nam dalsze prowadzenie działalności, które są naszym jedynym źródłem utrzymania. Jako mieszkańcy Przasnysza i podatnicy czujemy się pokrzywdzeni, gdyż bez żadnych przesłanek merytorycznych, podejmuje się działania, które nie tylko generują niepotrzebne koszta, ale również utrudniają nam życie i godna pracę. Bezzasadne naszym zdaniem są argumenty, iż jest to podyktowane dobrem dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Przasnyszu, korzystających z tego przystanku. Przesuwając przystanek naprzeciwko naszej posesji, dzieci i tak muszą pokonać dwa przejścia dla pieszych. Dodatkowo proponowana lokalizacja przystanku znajduje się pomiędzy dwoma sklepami spożywczymi, w których sprzedawany jest alkohol. Czy to naprawdę jest idealna lokalizacja do przebywania dla tak małych dzieci? Czy przesunięcie przystanku zaledwie o kilkadziesiąt metrów jest zasadne i w znaczący sposób zwiększy to bezpieczeństwo przy szkole podstawowej nr 1. Dzieci nie musiałyby przechodzić przez żadne przejście dla pieszych, mogłyby czekać na autobus w szkole, co zapewne zwiększyłoby ich bezpieczeństwo i nie wymagałoby dodatkowych nakładów finansowych. Naszym zdaniem działania podejmowane przez radnych powinny nie tylko skutkować osiągnięciem zamierzonych przez nich celów, ale również brać pod uwagę inne aspekty i ewentualne negatywne skutki. W tej sytuacji jesteśmy jak najbardziej za osiągnięciem celu, czyli zwiększenia bezpieczeństwa dzieci, natomiast nie naszym kosztem. Dlaczego przystanek ma zostać przeniesiony w miejsce nie zwiększające bezpieczeństwa dzieci i dodatkowo w pobliżu czterech prowadzonych działalności gospodarczych? Czemu tak istotne kwestie nie są podejmowane podczas obrad Rady Miasta oraz na obradach Zarządu Osiedla? Czy pani radna rzeczywiście reprezentuje interesy dzieci czy swoje prywatne?

Do burmistrza Przasnysza wpłynęło także pismo od mieszkańców miasta oraz rodziców dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej nr 1, aby zmienić lokalizacje przystanku autobusowego. Zaproponowana poprzednia lokalizację, czy w odległości dwóch przejść dla pieszych od szkoły. Władze miasta wraz z radą planują podjęcie działań w tym kierunku, by przenieść przystanek w takie miejsce, aby odpowiadało bezpieczeństwu dzieci, a także nie wpływało na interesy przedsiębiorców.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    mieszkanka karw - niezalogowany 2015-12-24 01:19:19

    Czym kierował sie pan Bogdan bedac radnym , kiedy przeniosl przystanek o dwie przecznice dalej od szkoly ??? Dobrem dzieci czy dobrem swojej firmy , robiac sobie parking ????źenada .Szkoda ze wtedy pan nie pomyslal o naszych dzieciach i przystanek nie powstal blizej szkoly tylko o 2 przecznice dalej .Widocznie pana firma wazniejsza od naszych dzieci .Bardzo smutne jest to ,ze byly radny myslal wtedy tylko o wlasnych interesach a nie o naszych dzieciach ......

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2015-12-15 12:07:22

    Dlaczego interes 4 przedsiębiorców ma być ważniejszy niż interes dzieci dojeżdżających do Karwacza i Zawadek a także 12 przedsiębiorców? W okolicy miejsca gdzie znajduje się obecnie przystanek jest 3 razy więcej małych przedsiębiorstw, które też płacą podatki (m.in. szkoła językowa do której uczęszcza dużo dzieci). Myślę, że oni bardziej potrzebują parkingów. Dlaczego przeniesiono ten przystanek (żeby dzieci musiały przejść 2 ulice dalej w deszczu i chłodzie? Tyle lat był bliżej szkoły. Komu przeszkadzał? Fakty mówią same za siebie. Popieram inicjatywę przeniesienia przystanku w stare miejsce.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    rodzic - niezalogowany 2015-12-07 14:47:43

    Najważniejsze jest DOBRO DZIECI ! Brzydzę się PRYWATĄ. Dobrze, że Pani Asia zajęła się tą sprawą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zwykły podatnik - niezalogowany 2015-12-04 15:51:03

    Ten "drobny przedsiębiorca" potrafił się nieźle dorobić. A publiczne pieniądze pobierał przez 8 lat. Co zrobił? Oceńcie sami. Poza tym, ile wprowadzono do publicznej kasy? Wszyscy wiedzą jak przedsiębiorcy odprowadzają podatki, w co inwestują i dlaczego?  Co chce osiągnąć  - oceńcie sami. A swoją drogą, fajnie mieć parking za publiczne pieniądze...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszczanin - niezalogowany 2015-12-04 11:39:53

    Na wiele pytań, kilka odpowiedzi.Nawet "drobny" przedsiębiorca jest godny szacunku z kilku powodów i nie ważne jego zaangażowanie społeczne. Wystarczy, że nie obciąża w żaden sposób budżetu, ni państwa, ni miasta. Wręcz przeciwnie, płaci kilka podatków, między innymi od nieruchomości a jako właściciel posesji jest dodatkowo obłożony obowiązkami. Dla wyjaśnienia dodam, że takie same podatki od nieruchomości płaca wszyscy przedsiębiorcy, niezależnie od skali dochodów.Natomiast w interesie nie tylko dzieci i rodziców, ale przede wszystkim szkoły jest aby uczniowie nie byli narażeni na jakąkolwiek kolizję, dlatego autobus powinien zatrzymywać się w bezpośredniej bliskości. Znam przypadki, kiedy urząd nie uwzględnia interesów mieszkańców, ściśle stosując realizacje nieprzemyślanych, nie konsultowanych z nimi projektów, utrudniając tym samym funkcjonowanie firm.Tu jednak warto się zastanowić, czy lepiej mieć niż, nie mieć? Bo w najgorszej sytuacji do kasy miejskiej nie wpłyną pieniądze z  w/w podatków i co najmniej dwie osoby wyciągną rękę po zasiłki!Na koniec zapytam szanownych sąsiadów pana Dymczyka, czy o to Wam chodzi?  

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Niezależny obse - niezalogowany 2015-12-03 18:14:08

    Do wiadomości wszystkich dyskutantów:1.Przystanek dla  autobusów szkolnych był przy       ul.Broniewskiego (przy szkole) i z niewiadomej przyczyny został zlikwidowany.2. Przetarg ogłoszony w 2015r. na dowóz dzieci  jasno określa, że dzieci mają wysiadać i wsiadać w zatoczce przy szkole.3. Na przystanku PKS zatrzymują się tylko autobusy rejsowe, z których dzieci raczej nie korzystają.4. Przasnysz rozbudowuje się w kierunku Karwacza, więc wskazane byłoby przeniesienie przystanku w tamtym kierunku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jan - niezalogowany 2015-12-03 17:53:26

    Do Pani radnej Michalskiej, niech Pani uporządkuje teren przed myjnią , ponieważ wyjeżdżając samochodem z Al. Wojska Polskiego kierowcy mają duży problem z widocznością w lewo. Grozi to wypadkiem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    oberwatorka mia - niezalogowany 2015-12-02 21:21:37

    myślę,że ta pani radna opisana wyżej powinna się zająć porządkiem przed własną posesją - usunąć samochody i różnego rodzaju przedmioty z trawników miejskich,ścieżki rowerowej i chodnika(bo tak w ciągu dnia nie można przejść ani przejechać),a potem szukać rozwiązań dla innych.......dziadostwo i nic więcej..........

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    szeregowy miesz - niezalogowany 2015-12-02 14:32:44

    Mam parę pytań:1. Gdzie był przed laty przystanek PKS?2. Dlaczego przeniesiono go w obecne, o wiele dalsze od szkoły miejsce? Czy konsultowano to z rodzicami dojeżdżających dzieci?3. Komu i dlaczego na tym zależało? Kto na tym skorzystał? Czy nie radny Dymczyk?4. Od kiedy sklepik z lodówkami czy telewizorami o pow. ok 20 m kw. to przedsiębiorstwo?5. Czy bezpieczniej dla dziecka jest pokonać proponowane 2 czy obecne 4 przejścia dla pieszych ?6. Co były radny Dymczyk zrobił przez 8 lat dla zwiększenia bezpieczeństwa dojeżdżających do szkoły dzieci? I co w ogóle zrobił dla mieszkańców swojego okręgu wyborczego, oprócz parkingu dla "przedsiębiorstwa" swojej żony, kosztem właśnie miejsca na przystanek autobusowy ?    Podsumowując - gorąco popieram inicjatywę radnej Michalak !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2015-12-02 12:57:17

    Było się radnym to dzieci można było przegonić dla dobra swojego interesu, z resztą po to było się radnym żeby załatwić sobie parę spraw. Ludzie się poznali na radnym i podziękowali mu przy wyborach

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dziś - niezalogowany 2015-12-02 08:46:39

    Lak się pisze opinie to nie wchodzą nawet łagodne a co do tematu to powinni postawić nowy przystanek a nie ten stary grat

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KD - niezalogowany 2015-12-01 22:41:33

    "Dodatkowo proponowana lokalizacja przystanku znajduje się pomiędzy dwoma sklepami spożywczymi, w których sprzedawany jest alkohol." A teraz to przypadkiem nie mijają dwóch takich sklepów po drodze z przystanku??? To chyba lepiej przystanek przybliżyć do szkoły i mijac jeden taki sklep, a nie dwa? A poza tym im bliżej do szkoły, tym lepiej. I zdaje się będzie to powrót przystanku na jego miejsce sprzed kilku lat.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lubiący komprom - niezalogowany 2015-12-01 21:43:13

    Pan przedsiębiorca ma trochę racji jeśli chodzi o dobro dzieci. Z czym się zgodzę. Odpowiedź jest prosta, przystanek dla dzieci powinien znajdować się bezpośrednio przed szkołą nr 1, jest tam mnóstwo miejsca wyłożonego kostką, wystarczy przesunąć barierkę od drogi i zatoczka będzie, a w miejscu dawnego kiosku postawić ciepły przystanek. Chodziłem do tej szkoły i wiem, że tak byłoby najlepiej. Po drugie Panie przedsiębiorco zatoczka po przeciwnej stronie Pana sklepu należy do całego miasta i każdy chciałby z niej korzystać, wnerwiające jest też to, że Pana zięć stawia tam swoje auta sprowadzane z Niemiec i lawetę godzinami, a nawet dniami, nie można zatrzymać się wtedy pod sklepem "Żabka" gdy jest więcej aut, a to parking tuż pod jej drzwiami. Pozdrawiam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    tata - niezalogowany 2015-12-01 18:09:14

    Działalność  prowadzą Państwo na swojej posesji a miejsca parkingowe mają służyć mieszkańcom a nie Państwa działalności. co rusz dostawa towarów na owym parkingu i tak ustać nie można więc niech dzieciaki mają przystanek autobusowy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czytelnik - niezalogowany 2015-12-01 18:05:59

    Szkoda,że były radny zadbał o parking tyko dla siebie.Panie Bogdanie my też na tej ulicy mamy firmy i nie zadbał Pan o nas jako radny.Skończ Pan wstydu oszczędź.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wwww - niezalogowany 2015-12-01 17:20:23

    Przecież ten przystanek to ruina powinna być wymiana na  ten to straszy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Karol - niezalogowany 2015-12-01 17:17:19

    Najważniejsze jest bezpieczeństwo dzieci . Przedsiębiorca może przesunąć swoje ogrodzenie /tak jak zrobili to przy aptece/ i zrobić sobie podjazd do swojego sklepu .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sąsiad - niezalogowany 2015-12-01 17:07:36

    Tylko Pan Dymczyk niech napisze gdzie był wcześniej przystanek i na czyje naciski został przeniesiony .Ma dużą działkę nich część przeznaczy na parking.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    micha - niezalogowany 2015-12-01 16:59:18

    Moim zdaniem to ten przystanek powinien sie znajdować jak najbliżej szkoły ,udogodni to dzieciom korzystanie z autobusu bez narażania ich na przejścia przez dwie ulice , A może ta pani RADNA zechce przenieść go naprzeciw swojej posesji?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do