Reklama

19 stycznia 2013 roku rusza szkolenia teoretyczne PL(G), PPL(A), ULM w Aeroklubie Północnego Mazowsza!

04/01/2013 02:57

Każdy kto marzy o lataniu może zrobić pierwszy krok w tym celu i zgłosić się na szkolenie teoretyczne organizowane przez Aeroklub Północnego Mazowsza. Szkolenie będzie obejmować kursy do licencji pilota turystycznego, szybowcowego i ULM. Aby się zgłosić wystarczy wysłać e-mail z imieniem i nazwiskiem.


Aeroklub Północnego Mazowsza zaprasza serdecznie wszystkich chętnych na teoretyczne kursy do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A), szybowcowego PL(G) oraz na samoloty ULM. Warunkiem rozpoczęcia kursu jest zebranie minimalnej liczby osób potrzebnej do przeprowadzenia szkolenia. Każdy chętny może się zgłosić wysyłając e-mail, w treści, którego należy podać imię i nazwisko i wysłać go na adres: [email protected]

Koszty teoretycznych kursów na poszczególne licencje wynoszą:
- pilota samolotowego turystycznego PPL(A) 120 godzin, koszt: 1200 zł
- pilota na samoloty ULM 45 godzin, koszt: 1000 zł
- pilota szybowcowego 60 godzin, koszt: 700 zł
Kurs do licencji pilota samolotu turystycznego PPL(A) oraz pilota samolotu ULM

Warunki uzyskania Licencji Pilota:
1. 45 h nalotu i ukończony program szkolenia (dotyczy PPL(A))
25 h nalotu i ukończony program szkolenia (dotyczy ULM)
2. uzyskanie Świadectwa Radiooperatora w służbie lotniczej przed Urzędem Komunikacji Elektronicznej
3. zdanie egzaminu teoretycznego i praktycznego przed LKE (Lotnicza Komisja Egzaminacyjna) - Urząd Lotnictwa Cywilnego

Licencja pilota samolotowego turystycznego PPL(A) oraz pilota samolotu ULM to świadectwo kwalifikacyjne, które pozwala posiadaczowi pełnić funkcję pilota samolotu. To licencja niekomercyjna, która nie uprawnia pilota do przewozu osób w celach zarobkowych. Warunki, jakie musi spełniać pilot, są zależne od kraju, na terenie którego samolot się znajduje w danej chwili.

Wymagania stawiane kandydatom do licencji:
 Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota musi mieć ukończone 17 lat;
 W dniu pierwszego samodzielnego wylotu uczeń pilot musi mieć ukończone 16 lat;
 Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kategorii 1 lub 2 (JAR FCL-3);
 Minimalne wykształcenie w odniesieniu do kandydata na pilota samolotowego turystycznego – patrz Ustawa z dnia 3 lipca 2002 (gimnazjalne lub równorzędne) –„Prawo lotnicze”-art.96.

SZKOLENIE TEORETYCZNE

Kurs dla pilota samolotu turystycznego (120 godzin) składa się z zajęć teoretycznych z zakresu:
- prawa lotniczego,
- nawigacji i komunikacji radiowej,
- meteorologii,
- możliwości i ograniczeń człowieka,
- ogólnej wiedzy o sprzęcie lotniczym i głównych zasadach pilotażu,
- łączności oraz osiągów i planowania lotu.

Kurs dla pilota samolotu ULM (45 godzin) składa się z zajęć teoretycznych z zakresu:
- aerodynamika,
- konstrukcja samolotu,
- przepisy UL-1,
- nawigacja,
- meteorologia,
- silniki lotnicze i śmigła,
- przyrządy pilotażowe i nawigacyjne,
- radio-korespondencja.

Przed rozpoczęciem lotów samodzielnych wymagane są badania medyczne przeprowadzone w konkretnym, wskazanym przez ULC ośrodku medycznym.

SZKOLENIE PRAKTYCZNE

Kurs PPL(A) składa się z minimum 45 godzin lotów, rozumianych jako zajęcia praktyczne, w tym:
- 35 godzin z instruktorem;
- 10 godzin lotów samodzielnych, w tym 5 godzin lotów długodystansowych.

Na szkolenie składają się 3 zadania:
1. Loty po kręgu i do strefy;
2. Loty zapoznawcze według wskazań przyrządów;
3. Przeloty VFR w ruchu lotniczym kontrolowanym i niekontrolowanym.

Licencja PPL(A) uprawnia do pełnienia bez wynagrodzenia funkcji: pilota - dowódcy samolotu nieużywanego za opłatą oraz drugiego pilota - na wszystkich samolotach, które nie są używane odpłatnie. Uprawnienia te dotyczą samolotów jednosilnikowych lądowych o masie startowej do 5700kg, na zasadach VFR (Visual Flight Rules - loty z widocznością).

Kurs do licencji pilota ULM składa się z 25 godzin lotów, jako zajęcia praktyczne, w tym:
- 20 godzin z instruktorem;
- 5 godzin lotów samodzielnych.

Program szkolenia praktycznego ULM obejmuje:
1. Nauka startu i lądowania (w tym lądowanie awaryjne);
2. Nauka lądowania z bocznym wiatrem i loty z zakrytymi przyrządami;
3. Lot kontrolny.
Kurs do licencji pilota szybowcowego PL(G)

Warunki uzyskania Licencji Pilota Szybowcowego:
1. posiadać udokumentowany ogólny nalot na szybowcach min. 35 godzin w co najmniej 40 samodzielnych lotach;
2. wykonać przelot na odległość co najmniej 50 km;
3. wykonać dwa ćwiczenia z akrobacji podstawowej polegające na umiejętności wyprowadzania szybowca z korkociągu;
4. uzyskać w drodze egzaminu świadectwo radiooperatora w służbie lotniczej w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej;
5. zdać z pozytywnym wynikiem egzamin w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.

Wymagania stawiane kandydatom do licencji PL(G):
 Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota szybowcowego PL(G) musi mieć ukończone 18 lat;
 W dniu pierwszego samodzielnego wylotu uczeń pilot musi mieć ukończone 16 lat;
 Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota szybowcowego PL(G) musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kategorii 2;

Wymagania zdrowotne dotyczą w szczególności:
o dobrej wydolności i prawidłowego funkcjonowania układu krążenia;
o sprawności psychicznej i motorycznej
o braku poważnych wad wzroku (możliwe jest dopuszczenie do latania w okularach bądź też szkłach korekcyjnych)
o drożność jamy nosowej,
o prawidłowo funkcjonujący błędnik,
o i ogólnie - cieszenie się dobrym zdrowiem.

I ETAP: Szkolenie teoretyczne do licencji pilota szybowcowego: 60 godzin z następujących zagadnień:
 prawo i przepisy lotnicze
 ogólna wiedza o szybowcu
 osiągi i planowanie lotów
 człowiek ,możliwości i ograniczenia
 meteorologia
 nawigacja
 procedury operacyjne
 zasady lotu
 łączność radiowa
 ogólne bezpieczeństwo lotów

Po ukończeniu kursu teoretycznego przeprowadzany jest wewnętrzny egzamin teoretyczny, po za liczeniu którego kandydat na pilota otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu Teoretycznego Kursu Szybowcowego.
II ETAP: Szkolenie praktyczne do licencji - około 50 lotów (10 lotów samodzielnych) w sumie około 5 godzin nalotu:
1. nauka startu;
2. budowa kręgu;
3. lotu holowanego;
4. lotu swobodnego;
5. postępowania w sytuacjach niebezpiecznych;
6. lądowanie.

Po egzaminie wewnętrznym (z innym niż szkolący instruktorem)pilot-uczeń jest dopuszczony do lotów samodzielnych i musi ich zrobić aż 10. Ostatni lot samodzielny jest momentem, po którym można o uczniu-pilocie powiedzieć, że jest wyszkolony podstawowo.

DALSZY ETAP: Szkolenie uzupełniające do licencji:
1. szkolenie w celności lądowania i przeszkolenie na szybowiec jednomiejscowy - około 18 lotów w sumie około 8 godzin nalotu
2. szkolenie w lotach termicznych minimum 7 lotów około 14 godzin w tym jeden lot 5 godzinny
3. nauka przeciągnięć i korkociągów około 7 lotów w sumie 3 godzin nalotu
4. przelot na odległość 50 km
5. przewyższenie 1000 m
Loty treningowe do uzyskania pozostałych warunków wymaganych do licencji: minimum 35 godzin nalotu (w tym minimum 15 godzin nalotu samodzielnego w minimum 40 lotach).

Aeroklub Północnego Mazowsza prowadzi szkolenie praktyczne start na szybowcu za wyciągarką oraz za samolotem holującym.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    bubi - niezalogowany 2013-01-10 19:04:49

    starczy ze jeden palant lata nad Przasnyszem!!!!!!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marian - niezalogowany 2013-01-05 19:45:34

    Dobrze by było żeby podali całkowity koszt uzyskania licencji a nie tylko koszt szkolenia teoretycznego.To nie wiele mówi.Proszę o więcej informacji.Koszty szkolenia praktycznego,egzaminów itp.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do