
Założyciel i właściciel KROSS Zbigniew Sosnowski od 1 lipca 2021 roku przechodzi do Rady Nadzorczej. Zarządem pokieruje dotychczasowy wiceprezes Filip Wojciechowski. Zbigniew Sosnowski będzie nadzorował dalszy rozwój KROSS, skupi się także na budowaniu silnej grupy kapitałowej w ramach firm rodziny Sosnowskich, czyli Novdom i Evertec a także na tworzeniu nowych biznesów. Nowym wiceprezesem KROSS zostanie Kacper Sosnowski, do zarządu dołączy Jacek Bugaj, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający odpowiedzialny za sprzedaż.
Polski producent rowerów KROSS jest liderem tego rynku w Polsce oraz liczącym się graczem w Europie. Rowery KROSS są eksportowane do blisko 50 krajów na całym świecie. W styczniu i lutym, czyli tuż przed startem sezonu, firma notuje rekordową sprzedaż i na tle innych firm realizuje zamówienia oraz deklaruje wysoką dostępność swoich produktów. Po ubiegłorocznym boomie na rowery, jakiego wcześniej w Polsce nie było, KROSS dobrze przygotował się do nowego sezonu, zamawiając potrzebne do produkcji części i komponenty z dużym wyprzedzeniem.
Strategia rozwoju KROSS zakłada, że firma stanie się numerem 1 w Europie środkowo-wschodniej pod względem liczby klientów i rozpoznawalności marki oraz trafi do grona 10 największych firm rowerowych na świecie.
W portfolio właściciela KROSS Zbigniewa Sosnowskiego znajdują się także inne biznesy, takie jak firma deweloperska Novdom oraz producent najskuteczniejszej na świecie izolacji termicznej Evertec. Zgodnie ze strategią rozwoju grupy firm rodziny Sosnowskich, właściciel KROSS zdecydował, że przejdzie do Rady Nadzorczej, w której będzie nadzorował rozwój wszystkich firm w grupie oraz budował nowe biznesy i prowadził akwizycje.
- Po 30 latach prowadzenia KROSS uważam, że firma ma przed sobą najlepszy czas na dalszy, dynamiczny rozwój i trzeba tę szansę wykorzystać. To także dobry moment na budowę silnej grupy firm rodziny Sosnowskich. Do zmiany mojej roli w KROSS przygotowywałem się od dawna, ale w ubiegłym roku musieliśmy sprostać wyzwaniom jakie wywołała pandemia. Teraz, gdy dzięki dobrym decyzjom biznesowym KROSS wykorzystał boom rowerowy i świetnie przygotował się do nowego sezonu, będę mógł skupić się na tym, co daje mi największą satysfakcję i motywuje do działania. Przejście do Rady Nadzorczej pozwoli mi nadal nadzorować KROSS, ale także rozwijać nowe biznesy i realizować akwizycje. Będę wspierał moich współpracowników wiedzą i doświadczeniem, a także ich motywował i inspirował – mówi Zbigniew Sosnowski, prezes KROSS.
Zmiana na stanowisku prezesa zarządu KROSS nastąpi 1 lipca. Proces zmian już się rozpoczął od budowy nowej, profesjonalnej Rady Nadzorczej oraz nowego zarządu. Nowym prezesem KROSS zostanie dotychczasowy wiceprezes Filip Wojciechowski, utalentowany menadżer z wieloletnim doświadczeniem w największych firmach w Polsce.
- KROSS nie tylko osiągnął wspaniała pozycję rynkową, ale też ma wszystko, aby w najbliższych latach być jedną z największych i najlepszych firm rowerowych na świecie. Konsekwentnie budowany latami wspaniały zespół, jest fundamentem i gwarancją sukcesu firmy w kolejnych latach. Moja nowa rola, to dla mnie wielkie wyróżnienie i wyzwanie. To także duża odpowiedzialność przed Klientami, pracownikami i Właścicielem. Stawiamy na nowoczesne produkty, najlepszą obsługę Klientów i mocną markę – mówi Filip Wojciechowski, wiceprezes KROSS.
Kacper Sosnowski będzie pełnił rolę właścicielską jako wiceprezes firmy. Strategia w tym obszarze została przygotowana zgodnie z najlepszymi, światowymi standardami dotyczącymi sukcesji. Plan zakłada, że firma na zawsze pozostanie w rękach rodziny i długofalowa, właścicielska rola Kacpra Sosnowskiego, jest w tym procesie ważniejsza niż funkcja w zarządzie.
W zarządzie KROSS pozostaje Michał Szlachetka, który w randze wiceprezesa odpowiada za operacyjną działalność firmy. Do zarządu dołączy Jacek Bugaj, profesjonalista z wyjątkową wiedzą na temat funkcjonowania branży rowerowej w Polsce i Europie. CFO spółki pozostaje Łukasz Hadyś. Nowy zarząd w tym składzie rozpocznie pracę 1 lipca br.
Plany KROSS są ambitne. Dzięki odważnym decyzjom, firma chce wykorzystać rynkową szansę i wzmacniać swoją pozycję zarówno w Polsce jak i Europie. Zdaniem wielu ekspertów ubiegłoroczny boom na rowery to trwały trend a część z nich uważa, że najbliższe lata przyniosą nawet 45% wzrost popytu na rowery. U progu nowego sezonu KROSS jest jedyną firmą w Polsce, która deklaruje masową dostępność rowerów. Pod kątem sprzedaży, styczeń i luty były dla KROSS rekordowe. Do tej pory firma zrealizowała 90% tegorocznych zamówień do sieci dilerskiej.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, miejskiego i turystycznego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, której barwy reprezentuje dwukrotna medalistka olimpijska, Maja Włoszczowska. KROSS w 2020 r. obchodził 30-lecie istnienia. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Zarówno nowe jak i stare strategie firmy Kross przede wszystkim oparte są na wyciskaniu jak najwiekszych korzyści z sieci dealer-ów poprzez niezgodne z prawem praktyki handlowe. Należą do nich między innymi np. zmowa cenowa, kartelowanie rynku , dyskryminacja kontrahentów. Jednocześnie rowery produkowane przez Kross-a są coraz słabszej jakości w miarę jak popularność marki rośnie. Dzieję się tak ponieważ kładą duży nacisk na marketing,lobbing i promocję marki . Maja Włoszczowska jest filarem tej strategii. Moim zdaniem nie wie o tym ,że jest amasadorem gangsterskich praktyk firmy Kross.
Rich rowery to totalne dziadostwo sprowadzane z chin
Aaa to juz wiem dlaczego od listpada zeszlego roku do dziś taka bieda, totalny brak wyboru ...bo to zasluga tak swietnie zamówionych komponentów...zamówić a otrzymać to tak odległe stany jak droga do Chin...