Reklama

Wyrzucił cztery psiaki, jeden ocalał. Skąd takie traktowanie zwierząt?

10/11/2010 08:45

Nieznany osobnik wyrzucił z samochodu na parkingu w Goskach Wąsoszach cztery niewyrośnięte psy. Świadek zdarzenia powiadomił policję, ta jednak na miejscu zastała tylko jednego zwierzaka. Czworonoga przewieziono do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, skąd jutro trafi do schroniska w Ostrowii Mazowieckiej. To nie pierwszy i zapewne nie ostatni taki przypadek w powiecie. - Traktowanie zwierząt przez ludzi w ten sposób ma swoje przyczyny w braku odpowiedzialności i chęci zaoszczędzenia pieniędzy – mówi nam Waldemar Krzyżewski.  


- Wielu ludzi nie ceni sobie przesadnie cudzego życia, a życia zwierząt - w ogóle. Traktują je nieraz jak przedmioty – mówi naszemu portalowi Waldemar Krzyżewski, lekarz weterynarii i znany działacz społeczny.
Zapytaliśmy go o stosunek ludzi do zwierząt, bo ignorancja i bezwzględność wobec nich ponownie dała o sobie znać. Siódmego listopada po dziesiątej rano ktoś zadzwonił na policję i oznajmił, że na parkingu w Goskach Wąsoszach (gm. Krzynowłoga Mała) nieznany osobnik wyrzucił z samochodu cztery niewyrośnięte psiaki. Gdy funkcjonariusze zjawili się na miejscu, udało im się odnaleźć tylko jednego zwierzaka. Co się stało z resztą – nie wiadomo. Czworonoga przewieziono do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, który zajmuje się dostarczaniem bezdomnych zwierząt do schroniska w Ostrowii Mazowieckiej.
- Myślę, że warto dać znać o tej sprawie. Wyrzucanie psów – szczególnie teraz, gdy idzie zima – jest bardzo niehumanitarne – powiedziała nam Ewa Śniadowska, rzecznik prasowy przasnyskiej policji.

Gdyby pilnowali swoich pupili...
Skontaktowaliśmy się z MZGKiM i spytaliśmy Annę Strześniewską, prezes, czy uratowany pies jest jeszcze w Przasnyszu. Może można go przygarnąć?
- Oczywiście, że istnieje możliwość przygarnięcia tego zwierzaka. Nie wiem jednak, czy nie jest już za późno – jutro (środa) zostanie on odwieziony do schroniska w Ostrowii Mazowieckiej – poinformowała nas Strześniewska.
Dodała, że z oddawaniem psów do schroniska na polecenie urzedu miasta wiążą się duże koszty. I nie chodzi tylko o przewóz – najwięcej kosztują formalności, takie jak rejestracja zwierzaka. Około tysiąca złotych od jednego.
- To bezsens. Gdyby ludzie zachowywali się inaczej, pilnowali swoich pupili, podobne sytuacje nie miałyby miejsca. Udałoby się też zaoszczędzić sporo pieniędzy z miejskiej kasy. A tak – zwierzęta cierpią, a my płacimy – mówi nam anonimowo mieszkanka Przasnysza.

Przede wszystkim: brak odpowiedzialności
- Traktowanie zwierząt przez ludzi, często bardzo brutalne, to zjawisko wielopoziomowe. Przede wszystkim chodzi o brak odpowiedzialności. Co znamienne, w przypadku takich osób ma to konsekwencje nie tylko w przypadku ich czworonogów, ale i innych spraw. Gdy ktoś zachowuje się nieodpowiedzialnie wobec naszych "mniejszych braci", nie można od niego oczekiwać, że inaczej potraktuje ludzi – mówi Waldemar Krzyżewski, lekarz weterynarii, który zajmuje się również bezdomnymi zwierzętami zgłaszanymi do zabrania przez MZGKiM – Takie osoby niezbyt poważnie podchodzą do cierpienia zwierząt - dodaje.

Tłumaczy, że chodzi również o oszczędność. Jak już wspomnieliśmy, z oddawaniem zwierzaków do schroniska wiążą się spore koszty, których nieodpowiedzialni mieszkańcy ponosić nie chcą.
- Dla nich prościej jest po prostu zostawić psa, np. na parkingu. Zatem w grę wchodzą dwa podstawowe czynniki – nieodpowiedzialność i chęć zaoszczędzenia – kończy lekarz.
(GA)

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Mieszkanka Jc - niezalogowany 2010-11-26 22:18:03

    ja majac 14 lat wiem ze zwierzeta sa zle traktowane i ci co zrobili taka krzywde zwierzetom powinni byc tak samo traktoe=wani jak oni czyli bez szacunku

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    krongiel - niezalogowany 2010-11-14 11:43:59

    akurat trafi do schroniska, kiedyś na moich oczach złapali psiaka i wywieźli na wysypisko...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hycel - niezalogowany 2010-11-14 09:47:15

    Kozico, rozwiń swoją myśl bo nie rozumiem Twojego FE... Grasujący Kocie...nie mam psa ani kota i nie chcę mieć i to ma znaczyć,że jestem złym człowiekiem.... bo nie kocham zwierząt???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obserwator - niezalogowany 2010-11-13 20:33:10

    "Człowiek który kocha zwierzęta, nie może być z natury zły" Ja osobiście również się z tym nie zgadzam. Znajomy jest mi przypadek wręcz kultu "psa" w pewnej rodzinie w której własna córka jest stokroć gorzej traktowana od niego. Pies ma zapewnione wszystko, jest wygłaskany,wychuchany, wystrzyżony itd. itp. Ci ludzie bez wątpienia kochają zwierzęta. A jacy są naprawdę? Hmmm.ktoś bym powiedział że skoro kochają zwierzęta to są z natury bardzo dobrymi ludźmi. Nic bardziej mylnego. W rzeczywistości to bestialscy ludzie, którzy pastwią się nad własną córką. On jest zaawansowanym alkoholikiem a ona pozbawioną wszelakich uczuć i emocji psychopatką. Zastanawiam się kto jest gorszy? Ojciec który pod wpływem alkoholu ubliża, znęca się psychicznie, upokarza, czepia się o wszystko co się da własną córkę....Czy może mamusia, która jest w pełni trzeźwa i przyglądając się temu wszystkiemu w ogóle nie reaguje? Córka, która przeszła piekło,musiała się wyprowadzić bo by Ją zamęczyli a ci ludzie przecież tak kochają zwierzęta....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    won - niezalogowany 2010-11-12 18:12:16

    Jak matkę z niepełnosprawnym dzieckiem można wyrzucić to czemu psa nie można? Chamstwo i sadyści są wszędzie!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grasujący Kot - niezalogowany 2010-11-12 11:30:59

    Hycel, możliwe. Ludzie są różni, ale wolę wierzyć w to stwierdzenie... Nie wyrządzajmy krzywdy nikomu, a sami nie będziemy krzywdzeni. A zło podobno wraca do nas ze zdwojoną siłą. Kozico, masz rację. Koty sa niezależne i ciągle chadzają/grasują własnymi ściezkami, równiez tymi nieprzetartymi. A może nawet w szczególności tymi...? Nie mniej jednak, dbajmy o wszystkie zwierzeta. Nie tylko psy! A wy źli ludzie, ogarnijcie się wreszcie! Zwierzęta też chcą żyć i pięknie kochają.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kozica - niezalogowany 2010-11-12 10:18:57

    Fe, Hyclu! Brawo Grasująca Kotko! A tak na marginesie, to jestem od lat zdeklarowaną miłośniczką psów, ale jeśli chodzi o koty to są dla mnie dużą tajemnicą, cenię je jednak za niezależność i odwagę Dużego Kota.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hycel - niezalogowany 2010-11-12 09:16:04

    Grasujący Kocie, w Twoim wywodzie jest sporo racji,ale nie mogę zgodzić się jednym,a mianowicie ["Człowiek który kocha zwierzęta, nie może być z natury zły".],ten cytat nie ma potwierdzenia.Owszem,może być ktoś taki jak wyżej,ale są też tacy,którzy kochają swojego pupilka,a krzywdę drugiemu człowiekowi robią bez mrugnięcia okiem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grasujący Kot - niezalogowany 2010-11-11 13:58:53

    Jak zawsze mam duzo do powiedzenia :) I tak dla jasności. Hycel do Ciebie było pierwsze zdanie. Reszta kierowana do osób które czynią zło i to czytają, kierowane do nich bezosobowo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grasujący Kot - niezalogowany 2010-11-11 07:48:18

    Hycel, jesli chodzi o obrone własną to zupełnie co innego. To chyba naturalne ze jesli ktoś Cie atakuje, to sie bronisz, a nie stoisz jak słup soli i czekasz na jeszcze. Chodzi o wyrzadzanie krzywdy człowiekowi ot tak! Bez powodu. Skoro ludzie, a sa tacy! Sa zdolni podpalić psa, walnąc go siekierą w łeb, bo już im sie znudził, przywiązać psa do drzewa w lesie-niech sobie zdechnie, skopać go, przetrącić mu łapy czy jakże bestialskie zakopac małe psiątka w ziemi.... to wtedy mówimy o cholernym braku empatii. Puści ludzie jak widac jej nie mają i obojętny jest im los czworonoga. A dajmy na to ze ktos podpalił by Ciebie, strzelił Cie w pusty łeb albo na żywca zakopał w ziemi-byłbys zadowolony i kazdy kto tak robi i to czyta?????????????? Myślisz że pies lub kot czy inne zwierze nie czuje bólu gdy wyrządza mu się krzywde?? Myślisz że piszczy czy skamle wtedy ze szczęścia? Czy może masz to w d*** i nie robi to na tobie żadnego wrażenia? Gratuluję, nie dość że pusty to jeszcze wyssany z wszelkich pozytywnych emocji. Zapewniam że zwierzęta odczuwają ból tak samo jak twoja zona, dzieci, matka czy ojciec. Nie rozumiem tego rozgraniczania-"bo my to jesteśmy ludzie, a to są tylko zwierzęta". Czyli reasumując, jak to są tylko zwierzęta, to można je zabijać i tłuc? I nie jest wam szkoda uderzyć takiego fajnego psa? Właśnie zastanawiam sie całe życie, gdzie wpajają taką ciemnotę i brak serca? I chodzi o to, że taki ktos jak ty tego nigdy nie pojmie i żal mi was wszystkich ze rodzice nie wpoili wam szacunku nie tylko do ludzi, ale tez i do zwierząt. I że jesteście tak płytcy i niewrazliwi na okrutny los zwierząt. Ja płacze na ulicy jak zobacze psa ze zwichniętą nogą... Kiedys usłyszałam w programie tv mądre zdanie, mysle że jest w nim duzo prawdy. "Człowiek który kocha zwierzęta, nie może być z natury zły". I cała filozofia. A wszystkim tym którzy sa bezduszni, zycze by dopadło was stado psów na ulicy :]]]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hycel - niezalogowany 2010-11-10 19:05:50

    Kozica...zwierzak umyślnie krzywdy Ci nie zrobi,a człowiek tak...niestety,dlatego pójdzie mi łatwo zrobić krzywdę drugiemu człowiekowi,oczywiście w obronie własnej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jest - niezalogowany 2010-11-10 16:59:40

    Ludzie to najgorszy gatunek zwierząt. Mieszkam przy DK 57 - często ktoś wyrzuca psa przy drodze, szczególnie w sezonie wakacyjnym... brak słów na takich s****** :/

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kozica - niezalogowany 2010-11-10 15:40:08

    Zgadzam się z Panią rzecznik. Jeżeli ktoś wyrządza krzywdę zwierzęciu to łatwo mu pójdzie z wyrządzeniem krzywdy innym ludziom, ponieważ bariera wrażliwości została pokonana. Brak serca, wrażliwości, empatii .... Oj ludzie...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    aJAmamTICO - niezalogowany 2010-11-10 15:14:12

    podać jego imię i nazwisko a już go inni nauczą "ludzkości"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    aJAmamTICO - niezalogowany 2010-11-10 15:13:28

    podać jego imię i nazwisko

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    aJAmamTICO - niezalogowany 2010-11-10 15:13:09

    podać jego imię i nazwisko

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    baasik - niezalogowany 2010-11-10 15:12:19

    to tylko w Krzynowłodze Małej tacy ludzie mieszkają

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hycel - niezalogowany 2010-11-10 14:51:22

    Paluch ty psie....startuj na burmistrza!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kurro - niezalogowany 2010-11-10 12:24:37

    To polacy katolicy i patrioci tak traktują zwierzęta ! Jak księża katoliccy którzy kochają te zwierzęta, które żrą !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Paluch - niezalogowany 2010-11-10 10:01:16

    Nawet Psy w naszym kraju mają większe prawa niż ludzie... Może wybierzmy Psa na burmistrza ???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ja - niezalogowany 2010-11-10 08:54:26

    debil

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do