(fot. ePrzasnysz.pl)Zakończył się proces burmistrza Przasnysza, Waldemara Trochimiuka, podejrzanego o kłamstwo lustracyjne. Ostatnia rozprawa, przeniesiona z 28 marca na 15 czerwca tego roku, poświęcona była przede wszystkim wątkowi służby Trochimiuka w 2. Pułku Rozpoznania Radioelektronicznego w Przasnyszu. Sąd przesłuchał świadka oskarżenia, Włodzimierza Duchnowskiego, zastępcy dowódcę ds. operacyjnych tej jednostki. Celem przesłuchania było dowiedzenie, że lustrowany musiał wiedzieć, że jednostka, w której służył, podlegała Zarządowi II Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.
Świadek zeznał, że wprawdzie w momencie rozpoczęcia służby nie wiedział, jaki jest charakter jednostki, to „jako młodszy oficer wiedział już, komu podlega”, a także, że „dla oficera o średnim ilorazie inteligencji sprawa powinna być oczywista”. Dodał też, że jednostka wykonywała wyłącznie zadania na polecenie Zarządu II SG. Duchnowski odmówił udzielenia sądowi ogólnej oceny osoby lustrowanego „jako człowieka i jako żołnierza”, przyznał, że znajomość ich miała charakter wyłącznie służbowy. Nie odpowiedział też na pytanie, czy jego zdaniem jednostka, w której służył, była organem Służb Bezpieczeństwa w rozumieniu ustawy lustracyjnej („nie chciał zapoznać się z ustawą lustracyjną”).
Po zakończeniu przesłuchania świadka Trochimiuk złożył oświadczenie, w którym nie przyznawał się do zarzucanego mu kłamstwa. Zwrócił uwagę na słowa świadka, jakoby „lustrowanemu nie przychodziło do głowy, co się wtedy działo w jednostce” – warto jednak zaznaczyć, że słowa te padły w kontekście represji, jakim poddani zostali oficerowie posyłający swoje dzieci do Komunii Św. w maju 1982 roku.
Zostało też przeprowadzone dodatkowe, krótkie przesłuchanie lustrowanego, na jego własną prośbę. Dziś rano (16 czerwca) Sąd Okręgowy wydał wyrok, uznając Trochimiuka winnym kłamstwa lustracyjnego.
AM.
Czytaj także wcześniejsze relacje: >>> "Nasz Dziennik" o lustracji burmistrza Przasnysza
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Do KM-Ty o "kontaktach" i "donosach" lepiej nie pisz.Bo jak się burmistrz wyślizga to wszyscy co tu mu du-py nie liżą będą mieli przechlapane.Zaraz zaczną się procesy sądowe.Już kiedyś tym straszył na łamach e-przasnysz.Takie sa ich s-beckie metody.Żeby zamknąć komuś gębę trzeba go dobrze pszestaraszyć albo zakopać w Rostkowiaku .Przasnysz to siedlisko wrednych i zawistnych ludzi.Wiem bo mieszkam tu od urodzenia.I dla tego nie dziwię się że wybrali podejrzanego typa na burmistrza.Wybrali go tylko dla tego żeby nie wybrać kogoś znajomego.Bo niby dla czego komuś znajomemu mieli by się potem pierwsi kłaniać???To jest PRZASNYSZ.Znam to miasto od podszewki, miasto i jego mieszkańców.Teraz,po wielu latach, żałuję że stąd nie wyjechałem.Zatrzymał mnie lokalny patriotyzm.Żałuję tego bo to miasto nie jest warte tego żeby coś dla niego robić.Z pośród wielu naczelników miasta jedynym zainteresowanym jego rozwojem był PAN Napiórkowski.Jego interesowało każde miejsce pracy, każda złotówka dla miasta.Następcy, to asekuranci, tchórze i ignoranci.Pozdrowienia dla władz byłych i obecnych.Dla tchórzliwych urzędasów i dla śmieci które zajmują eksponowane stanowiska a boją się podejmować decyzję korzystne dla miasta.
odpowiedz
Zgłoś wpis
mieszczuch - niezalogowany
2011-06-24 21:18:12
To nie powinna być zwykła wyprowadzka.Tego gościa, za jego kłamstwa powinno się wywieść na taczkach.Na nic lepszego nie zasłużył.
odpowiedz
Zgłoś wpis
km - niezalogowany
2011-06-24 11:35:04
mam kilka wolnych pudełek, kiedy dostarczyć do urzędu na wyprowadzkę Proszę o kontakt "doniosę"
odpowiedz
Zgłoś wpis
Ewa - niezalogowany
2011-06-22 16:28:57
Moim zdaniem, ludzie są tacy, jak czasy, w których żyją. I Pan Burmistrz wcale nie jest wyjątkiem, lecz potwierdzeniem wspomnianej wyżej tezy. Trudno stawiać mu zarzut, że pracował w tej, a nie innej jednostce wojskowej. Natomiast oświadczenie lustracyjne składał już w zupełnie nowej rzeczywistości i powinien jednak zdawać sobie z tego sprawę. Prawo jest prawem, obowiązuje nawet wtedy, gdy niekoniecznie się z nim zgadzamy. Dowodem może być ustawa obniżająca emerytury UB i SB. Pewnie też nie wszyscy byli zbrodniarzami i naruszali obowiązujące wówczas prawo. Utracili jednak część swoich emerytur. Za błędy się płaci. Tego Pan Burmistrz zdaje się nie rozumieć. Szkoda. Ale szlachetność i uczciwość to wartości, które nie są dziś w cenie. Niewielu ludzi potrafi stanąć ponad prywatą i osobistym materialnym dobrem oraz dokonać radykalnego cięcia. Więc znów wracamy do punktu wyjścia. "Jest się jak miejsce, w którym się jest".
odpowiedz
Zgłoś wpis
fefe - niezalogowany
2011-06-20 16:59:56
Orzeczenie Sądu Okręgowego Warszawa Praga w sprawie niezgodności z prawdą oświadczenia lustracyjnego Waldemara Trochimiuka W dniu 15 czerwca 2011 r. Sąd Okręgowy Warszawa Praga V Wydział Karny wydał orzeczenie (VK 36/10/L) stwierdzające, że Pan Waldemar Trochimiuk złożył niezgodne z prawdą oświadczenie lustracyjne. Sąd orzekł w stosunku do Waldemara Trochimiuka utratę prawa wybieralności w wyborach do Sejmu, Senatu i Parlamentu Europejskiego oraz w wyborach powszechnych organu i członka organu jednostki samorządu terytorialnego oraz organu jednostki pomocniczej jednostki samorządu terytorialnego, której obowiązek utworzenia wynika z ustawy, na okres 3 lat. Wydając orzeczenie stwierdzające fakt złożenia niezgodnego z prawdą oświadczenia lustracyjnego, Sąd orzekł zakaz pełnienia przez w/w funkcji publicznej, o której mowa w art. 4 pkt 2-56 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (tj. Dz. U. z 2007 r. nr 63, poz. 425 z późniejszymi zmianami), na okres 3 lat. Waldemar Trochimiuk pełni funkcję publiczną Burmistrza Miasta Przasnysza. Naczelnik OBL w Warszawie prokurator J. Skrok
odpowiedz
Zgłoś wpis
Observer - niezalogowany
2011-06-19 20:09:28
Ja bym wytoczył temu panu proces na drodze cywilnej za represje za posyłanie dzieci do I komunii. Ta sprawę koniecznie należy nagłośnić i zgłosic do IPNu, celem scigania przez prokurature
odpowiedz
Zgłoś wpis
Emerytka - niezalogowany
2011-06-19 17:03:22
Ale macie używanie, mnie to absolutnie nie interesuje co on robił ważne jest to że nigdy w Urzędzie Miasta nie było tak miło jak jest obecnie.I to musi być zasługa Burmistrza .Cała reszta to rozgrywki pchających się na stołki.
odpowiedz
Zgłoś wpis
fafik - niezalogowany
2011-06-19 15:17:29
Pan pułkownik, W.T. > TW > co stwierdził sąd okręgowy powinin co prędzej zwinąć mnele i odppłynąć w siną dal, albo schować się w mysią dziurę.
odpowiedz
Zgłoś wpis
szyder - niezalogowany
2011-06-19 11:56:07
e,panie "baca",oddaj 15 mln zl i do dymisji zolnierzu marsz!!!!
odpowiedz
Zgłoś wpis
kujawiak - niezalogowany
2011-06-19 01:38:44
Taka sama sytuacja jest w Lipnie - miasto w woj. kujawsko-pomorskim. Tam urzędujący burmistrz mocno trzyma się stołka... wojewoda nakazał Radzie przegłosować uchwałę o wygaśnięciu mandatu... Rada powiedziała nie, w najbliższą środę znów mają się zając sprawą ... takie przepychanki trwają już od grudnia kiedy to sąd wydał wyrok (dzień przed ciszą wyborczą). Burmistrz jednak i tak wygrał w I turze (ponad 70% poparcia), w Radzie Miasta ma 13 swoich radnych (tzn. z jego komitetu wyborczego - takiego wyniku chyba każdy burmistrz może mu pozazdrościć, opozycja dostała tylko 2 mandaty). PZD dla jednego z piękniejszych (lecz nie zadbanego) miasta Mazowsza.
odpowiedz
Zgłoś wpis
kapral - niezalogowany
2011-06-18 12:11:20
ten yoyo twierdzi, że W.T. nie był TW, a skąd ta jego pewność, skoro dotychczas, nie ma uzasadnienia wyroku
odpowiedz
Zgłoś wpis
ja C - niezalogowany
2011-06-18 09:42:20
Drodzy czytelnicy-wyborcy,zróbmy coś z tym.Dlaczego całe społeczeństwo musi się wstydzić za "Głowę miasta"
odpowiedz
Zgłoś wpis
mily-jk - niezalogowany
2011-06-18 07:16:35
PO wstyd za takiego czlonka.
odpowiedz
Zgłoś wpis
satra - niezalogowany
2011-06-18 01:46:07
Załamałam się...ale nie wyrokiem sądu (chociaż tym też), tylko waszymi komentarzami. Przecież ten człowiek uzyskał w ostatnich wyborach prawie 60% poparcia. Gdzie wtedy byliście? W ogóle udaliście się na głosowanie? Nie zauważyliście, że od momentu kiedy został burmistrzem, Przasnysz zaczął się naprawdę zmieniać - infrastruktura!!!Ludzie, wyrok sądu nie jest prawomocny, poczekajcie na odwołanie i na ostateczną decyzję sądu. Czy tylko mnie uczono, żeby nie oceniać innych, żeby być człowiekiem pokornym w swoich opiniach? Niektórzy zachowują się i piszą tu , jakby mieli osobistą urazę do burmistrza. Czy ktoś z was jest prawnikiem albo historykiem, żeby znać wszystkie zawiłości ustawy i procesów lustracyjnych?Dajcie spokój...
odpowiedz
Zgłoś wpis
pst - niezalogowany
2011-06-18 00:16:24
Żadna rada nie musi go odwoływać, bo zrobił to sąd w swoim orzeczeniu. JEŚLI wyrok się uprawomocni, Trochimiuk będzie miał trzyletni zakaz obejmowania funkcji publicznych oraz utraci bierne prawo wyborcze. Póki co nikt go nie ruszy ;)
odpowiedz
Zgłoś wpis
cac - niezalogowany
2011-06-17 21:26:07
Jeśli Pan Burmistrz ma honor, to złoży niezwłocznie mandat, jeśli nie, to nie ma honoru.
odpowiedz
Zgłoś wpis
car - niezalogowany
2011-06-17 21:09:32
Pan Burmistrz Przasnysza przygotował już wcześniej, zstępcze, nowe intratne gniazdko, gdyż wiedział, że wyrok będzie, jaki jest ! hm ....
odpowiedz
Zgłoś wpis
mia - niezalogowany
2011-06-17 21:04:30
Aż trudno zrozumieć dla czego tylu mieszkańców na niego głosowało.Chyba ma na nich jakieś haki.Wstyd dla miasta.I ta wiecznie uśmiechnięta twarz,jak by wyraz pogardy dla interesanta.Teraz ma to na co zasłużył!
odpowiedz
Zgłoś wpis
ja - niezalogowany
2011-06-17 17:31:42
Gratuluję BACA ty po prostu nie masz HONORU.
odpowiedz
Zgłoś wpis
śmiech na sali - niezalogowany
2011-06-17 17:20:20
W tym mieście najbardziej prawym człowiekiem przy "władzy", który dbał o ludzi, a nie o własną kieszeń i piar był ś.p. Pan Zbigniew Borowicz i takich ludzi Nam brakuje. Panie Trochimiuk wstyd!
odpowiedz
Zgłoś wpis
bb - niezalogowany
2011-06-17 11:51:10
Zgadzam się z pk.
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2011-06-17 10:45:38
Ciekawe czy w tą niedzielę będzie znowu uśmiechał się do każdego i z rączką leciał po mszy przed klasztorem Sióstr Kapucynek.
odpowiedz
Zgłoś wpis
M-arbiter - niezalogowany
2011-06-17 10:42:37
...a tak wogóle..., to nie ma już ważniejszych spraw w tym mieście.....
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2011-06-17 10:24:29
No to zafundował sobie kolejny lans na Dni Przasnysza. W tym roku spadochron się nie otworzył.....
odpowiedz
Zgłoś wpis
sas - niezalogowany
2011-06-17 10:14:42
ludzie wyrok nie jest prawomocny.więc z sądami poczekajcie jeszcze trochę.Jeszcze wszystko może zmięnić sąd II instancji
odpowiedz
Zgłoś wpis
Miszczónio - niezalogowany
2011-06-17 02:07:58
Waldek "gómowe óho" - hehe - nowa xywka! Od razu mi się cisnęło na usta - film z De Funesem: "Kapuśniaczek"! A raczej KAPUŚniak ;)
Sami sprawiedliwi i bez żadnych grzechów go krytykują. Cieszyć się trzeba z takich krajan. Ale rzekł kiedyś ktoś mądry "Kto z was jest bez grzechu niech pierwszy rzuci w .... kamieniem". (Żeby tylko kto niewinny nie oberwał)
odpowiedz
Zgłoś wpis
kk - niezalogowany
2011-06-17 00:36:12
prawda jest taka że miasto ma dobrego burmistrza, a te nieliczne wrogie komentarze wynikają li i jedynie z ciasnych poglądów politycznych i propagandy jadu i zawiści ...życzę powodzenia w szczekaniu pisiury:)
odpowiedz
Zgłoś wpis
harnaś - niezalogowany
2011-06-16 23:58:26
spory cios dla miejscowych wazeliniarzy , czas sprawdzić sposób w jaki przydzielane są stanowiska w urzędzie miasta . chyba nie ma nic bardziej żałosnego jak donosicielstwo i to za pieniądze . w wojsku z 1939 takie rzeczy byłyby niedopuszczalne , inny honor , inne czasy .....
odpowiedz
Zgłoś wpis
elektor - niezalogowany
2011-06-16 23:14:58
"nie musi podejmować" - jeśli masz na myśli bezczynność Rady, to fakt - wiąże się to z postanowieniem zastępczym wojewody itd.
odpowiedz
Zgłoś wpis
elektor - niezalogowany
2011-06-16 23:13:33
Max nie zgodzę się z Tobą, procedura jest taka, że najpierw Rada w terminie 30 dni od otrzymania prawomocnego wyroku uchwalą wygasza mandat wójta. Jeżeli tego nie dokonają wojewoda wzywa do podjęcia stosownej uchwały i wyznacza odpowiedni termin, po upływie terminu wojewoda wydaje tzw. postanowienie zastępcze. Wygaśnięcie mandatu wójta stwierdza rada gminy. Musi w tym celu podjąć stosowną uchwałę, najpóźniej po upływie miesiąca od dnia wystąpienia przesłanek wygaśnięcia mandatu.
odpowiedz
Zgłoś wpis
miasto - niezalogowany
2011-06-16 22:53:08
tacy donosiciele nie mają honoru
odpowiedz
Zgłoś wpis
miasto - niezalogowany
2011-06-16 22:40:59
gumowe ucho burmistrzem? sami go wybraliście
odpowiedz
Zgłoś wpis
przasnyszak - niezalogowany
2011-06-16 22:25:22
W jakiej żałobie,po nim?Gdyby miał honor to by odszedł i uwolnił miasto od swoich RZĄDÓW.Może niech poczyta w wikipedii co to jest honor a co hańba.Tego pierwszego nie ma a to drugie to dla niego to pierwsze.Odejdż człowieku, nikt cię tu nie chce!
odpowiedz
Zgłoś wpis
obserwator - niezalogowany
2011-06-16 22:16:07
Bycie TW tylko dlatego, że służyło w "dziwnej" jednostce,choć może odpowiada lustracyjnej definicji TW ciężko uznać za moralnie naganne. Samo podpisanie lojalki pewnie też. Branie kasy za donoszenie to moralne dno i 5 metrów mułu. Poczekajmy na uzasadnienie sądu i zapewne wyrok apelacji. A jeśli się potwierdzi ostatni zarzut, na honorową rezygnację> Wówczas nie wyobrażam sobie, aby Rada Miasta nie podjęła stosownej uchwały.
odpowiedz
Zgłoś wpis
xxx - niezalogowany
2011-06-16 22:13:23
Pewnie że wstyd. Ale w tym mieście, powiecie zwłaszcza, są inni przy władzy, którzy powinni się wstydzić uprawianej prywaty, sobiepaństwa i braku szacunku dla wyborców.
odpowiedz
Zgłoś wpis
aass - niezalogowany
2011-06-16 22:07:04
A co mnie obchodzi co on kiedyś robił czy nie robił, ważne że teraz robi dużo dla miasta, a inni ci niby "czyści" kradną na lewo i prawo.
czytam te opinie i twierdzę, że prawie wszystkie piszą ci idioci pisowscy
odpowiedz
Zgłoś wpis
BBS - niezalogowany
2011-06-16 17:40:14
BRAWO prawda ujrzala swiatlo dzienne powinnien zrezygnowac z funkcji burmistrza lub powinnien byc odwolany przez rade miasta ...
odpowiedz
Zgłoś wpis
CARL - niezalogowany
2011-06-16 17:30:10
LUDZIE ŚLEPI BYLIŚCIE KOGO WYBIERALIŚCIE A TEN CZŁOWIEK NIE ODEJDZIE NIE MA HONORU
odpowiedz
Zgłoś wpis
Ico - niezalogowany
2011-06-16 17:05:54
Kto się lisem urodził, kanarkiem nie zdechnie. Kłamca kłamał i będzie kłamał, o to nie można mieć do niego pretensji, bo taka jest natura kłamcy. Ale Wy Ziomale, widząc jego lisi ogon, wybieracie go na swojego przywódcę. No gratuluję postawy… I jedzcie tę żabę. Smacznego.
odpowiedz
Zgłoś wpis
alicja - niezalogowany
2011-06-16 16:59:08
Moze w koncu Pan Burmistrz skonczy ze swoja glupio usmiechnieta mina bo teraz do smiechu mu byc nie powinno
odpowiedz
Zgłoś wpis
max - niezalogowany
2011-06-16 16:52:50
Rada nie musi stwierdzać wygaśnięcia...
odpowiedz
Zgłoś wpis
Grasujący Kot - niezalogowany
2011-06-16 16:47:24
No i się wydało. Teraz niech podadzą info do TVP.
odpowiedz
Zgłoś wpis
raca - niezalogowany
2011-06-16 16:14:03
Kasa,kasa,kasa to Trochimiuk ma we łbie zamiast honoru
odpowiedz
Zgłoś wpis
elektor - niezalogowany
2011-06-16 16:07:05
max. Ciekawe czy Rada podejmie taką uchwałę, bo z praktyki znam sytuacje, gdzie rada takich uchwał nie podejmowała. Ponadto uprawomocni się dopiero po wyroku apelacyjnym. Bo wątpię, aby się nie odwoływał.
odpowiedz
Zgłoś wpis
KTOŚ - niezalogowany
2011-06-16 15:51:32
Człowiek honoru po prostu nie kłamie. A WT będzie twrał na stanowisku burmistrza jak długo się da, a nawet dłużej.
odpowiedz
Zgłoś wpis
max - niezalogowany
2011-06-16 15:43:53
Człowiek honorowy, a takim jest każdy żołnierz, w takiej sytuacji rezygnuje ze stanowiska. W tym przypadku pewnie też tak się stanie, dajmy szansę Panu Waldemarowi dowiedzenia, że jest człowiekiem honorowym. @elektor - w tym przypadku wystarczy informacja o uprawomocnieniu się wyroku dostarczona radzie.
odpowiedz
Zgłoś wpis
dziękuję za umi - niezalogowany
2011-06-16 15:02:58
Był świadomym płatnym konfidentem systemu komunistycznego, są na to dowody jego donosicielstwa i rachunki przyjmowanych kwot. Donosił na wszystkich których uważał że może na nich tym zarobić, wojskowi, księża , cywile, wszędzie miał rozeznanie. Ktokolwiek uważa teraz z uwagi na epilog jego działań że jest on nie słusznie oskarżany to ma z nim konszachty. Niech to wezmą pod uwagę politycy z nim współdziałający tak z PO jak i sam Pawlak mający tam poprzez grupy inwestorów liczne interesy. Nie trzeba przypominać tu pomysłów zawładnięcia lotniska ani pamiętnych Klewek. Tak, tak byłe służby specjalne wszelkiej maści mają tam interesy i szukają dogodności wśród urzędników. Oni go mieli na najwyższej półce. Zdumiewa mnie zdziwienie wyrażane przez Przasnyszan, którzy wiedzą o wszystkich wszystko bo takie to miasto wielkie....
odpowiedz
Zgłoś wpis
AM. - niezalogowany
2011-06-16 14:42:30
@elektor - sprawa pana Trochimiuka miała dwa wątki. Po pierwsze, zarzucono mu, że podpisał zobowiązanie współpracy jako tw. "Baca", po drugie, że jako żołnierz jednostki 2240 był pracownikiem Służb. Sąd w obu wątkach uznał winę Trochimiuka.
odpowiedz
Zgłoś wpis
elektor - niezalogowany
2011-06-16 14:33:54
Podejrzewam, że będzie to trwało do końca kadencji. Odwoła się - przegra, Rada go nie odwoła, postanowienie zastępcze wojewody - i bujanie się do końca kadencji. Nie będzie nawet przedterminowych wyborów. Konsekwencja jedynie taka, że na zakończenie kadencji nie otrzyma sowitej odprawy.
odpowiedz
Zgłoś wpis
yoyo - niezalogowany
2011-06-16 14:27:39
Sąd uznał również, że Waldemar Trochimiuk nie był TW co równiez jest kluczowe a wyrok i tak nie jest prawomocny. Myślę, że autor artykułu powinien napisać również o tym fakcie. Pozdrawiam
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2011-06-16 14:23:40
Czy zostanie zdjety z funkcji burmistrza?
odpowiedz
Zgłoś wpis
elektor - niezalogowany
2011-06-16 14:19:37
Czym innym jest bycie TW a czym innym jest praca w jednostce. To różnica. Oczywiste, że powinien się odwołać. Sędzia pomylił pojęcia.
odpowiedz
Zgłoś wpis
km - niezalogowany
2011-06-16 14:14:28
Sprawiedliwości stało się zadość, Przasnysz "w żałobie" A ja się cieszę i myślę, że nie tylko ja ...
odpowiedz
Zgłoś wpis
fe fe - niezalogowany
2011-06-16 14:08:05
ALE WSTYD! ALE WSTYD!
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Do KM-Ty o "kontaktach" i "donosach" lepiej nie pisz.Bo jak się burmistrz wyślizga to wszyscy co tu mu du-py nie liżą będą mieli przechlapane.Zaraz zaczną się procesy sądowe.Już kiedyś tym straszył na łamach e-przasnysz.Takie sa ich s-beckie metody.Żeby zamknąć komuś gębę trzeba go dobrze pszestaraszyć albo zakopać w Rostkowiaku .Przasnysz to siedlisko wrednych i zawistnych ludzi.Wiem bo mieszkam tu od urodzenia.I dla tego nie dziwię się że wybrali podejrzanego typa na burmistrza.Wybrali go tylko dla tego żeby nie wybrać kogoś znajomego.Bo niby dla czego komuś znajomemu mieli by się potem pierwsi kłaniać???To jest PRZASNYSZ.Znam to miasto od podszewki, miasto i jego mieszkańców.Teraz,po wielu latach, żałuję że stąd nie wyjechałem.Zatrzymał mnie lokalny patriotyzm.Żałuję tego bo to miasto nie jest warte tego żeby coś dla niego robić.Z pośród wielu naczelników miasta jedynym zainteresowanym jego rozwojem był PAN Napiórkowski.Jego interesowało każde miejsce pracy, każda złotówka dla miasta.Następcy, to asekuranci, tchórze i ignoranci.Pozdrowienia dla władz byłych i obecnych.Dla tchórzliwych urzędasów i dla śmieci które zajmują eksponowane stanowiska a boją się podejmować decyzję korzystne dla miasta.
To nie powinna być zwykła wyprowadzka.Tego gościa, za jego kłamstwa powinno się wywieść na taczkach.Na nic lepszego nie zasłużył.
mam kilka wolnych pudełek, kiedy dostarczyć do urzędu na wyprowadzkę Proszę o kontakt "doniosę"
Moim zdaniem, ludzie są tacy, jak czasy, w których żyją. I Pan Burmistrz wcale nie jest wyjątkiem, lecz potwierdzeniem wspomnianej wyżej tezy. Trudno stawiać mu zarzut, że pracował w tej, a nie innej jednostce wojskowej. Natomiast oświadczenie lustracyjne składał już w zupełnie nowej rzeczywistości i powinien jednak zdawać sobie z tego sprawę. Prawo jest prawem, obowiązuje nawet wtedy, gdy niekoniecznie się z nim zgadzamy. Dowodem może być ustawa obniżająca emerytury UB i SB. Pewnie też nie wszyscy byli zbrodniarzami i naruszali obowiązujące wówczas prawo. Utracili jednak część swoich emerytur. Za błędy się płaci. Tego Pan Burmistrz zdaje się nie rozumieć. Szkoda. Ale szlachetność i uczciwość to wartości, które nie są dziś w cenie. Niewielu ludzi potrafi stanąć ponad prywatą i osobistym materialnym dobrem oraz dokonać radykalnego cięcia. Więc znów wracamy do punktu wyjścia. "Jest się jak miejsce, w którym się jest".
Orzeczenie Sądu Okręgowego Warszawa Praga w sprawie niezgodności z prawdą oświadczenia lustracyjnego Waldemara Trochimiuka W dniu 15 czerwca 2011 r. Sąd Okręgowy Warszawa Praga V Wydział Karny wydał orzeczenie (VK 36/10/L) stwierdzające, że Pan Waldemar Trochimiuk złożył niezgodne z prawdą oświadczenie lustracyjne. Sąd orzekł w stosunku do Waldemara Trochimiuka utratę prawa wybieralności w wyborach do Sejmu, Senatu i Parlamentu Europejskiego oraz w wyborach powszechnych organu i członka organu jednostki samorządu terytorialnego oraz organu jednostki pomocniczej jednostki samorządu terytorialnego, której obowiązek utworzenia wynika z ustawy, na okres 3 lat. Wydając orzeczenie stwierdzające fakt złożenia niezgodnego z prawdą oświadczenia lustracyjnego, Sąd orzekł zakaz pełnienia przez w/w funkcji publicznej, o której mowa w art. 4 pkt 2-56 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (tj. Dz. U. z 2007 r. nr 63, poz. 425 z późniejszymi zmianami), na okres 3 lat. Waldemar Trochimiuk pełni funkcję publiczną Burmistrza Miasta Przasnysza. Naczelnik OBL w Warszawie prokurator J. Skrok
Ja bym wytoczył temu panu proces na drodze cywilnej za represje za posyłanie dzieci do I komunii. Ta sprawę koniecznie należy nagłośnić i zgłosic do IPNu, celem scigania przez prokurature
Ale macie używanie, mnie to absolutnie nie interesuje co on robił ważne jest to że nigdy w Urzędzie Miasta nie było tak miło jak jest obecnie.I to musi być zasługa Burmistrza .Cała reszta to rozgrywki pchających się na stołki.
Pan pułkownik, W.T. > TW > co stwierdził sąd okręgowy powinin co prędzej zwinąć mnele i odppłynąć w siną dal, albo schować się w mysią dziurę.
e,panie "baca",oddaj 15 mln zl i do dymisji zolnierzu marsz!!!!
Taka sama sytuacja jest w Lipnie - miasto w woj. kujawsko-pomorskim. Tam urzędujący burmistrz mocno trzyma się stołka... wojewoda nakazał Radzie przegłosować uchwałę o wygaśnięciu mandatu... Rada powiedziała nie, w najbliższą środę znów mają się zając sprawą ... takie przepychanki trwają już od grudnia kiedy to sąd wydał wyrok (dzień przed ciszą wyborczą). Burmistrz jednak i tak wygrał w I turze (ponad 70% poparcia), w Radzie Miasta ma 13 swoich radnych (tzn. z jego komitetu wyborczego - takiego wyniku chyba każdy burmistrz może mu pozazdrościć, opozycja dostała tylko 2 mandaty). PZD dla jednego z piękniejszych (lecz nie zadbanego) miasta Mazowsza.
ten yoyo twierdzi, że W.T. nie był TW, a skąd ta jego pewność, skoro dotychczas, nie ma uzasadnienia wyroku
Drodzy czytelnicy-wyborcy,zróbmy coś z tym.Dlaczego całe społeczeństwo musi się wstydzić za "Głowę miasta"
PO wstyd za takiego czlonka.
Załamałam się...ale nie wyrokiem sądu (chociaż tym też), tylko waszymi komentarzami. Przecież ten człowiek uzyskał w ostatnich wyborach prawie 60% poparcia. Gdzie wtedy byliście? W ogóle udaliście się na głosowanie? Nie zauważyliście, że od momentu kiedy został burmistrzem, Przasnysz zaczął się naprawdę zmieniać - infrastruktura!!!Ludzie, wyrok sądu nie jest prawomocny, poczekajcie na odwołanie i na ostateczną decyzję sądu. Czy tylko mnie uczono, żeby nie oceniać innych, żeby być człowiekiem pokornym w swoich opiniach? Niektórzy zachowują się i piszą tu , jakby mieli osobistą urazę do burmistrza. Czy ktoś z was jest prawnikiem albo historykiem, żeby znać wszystkie zawiłości ustawy i procesów lustracyjnych?Dajcie spokój...
Żadna rada nie musi go odwoływać, bo zrobił to sąd w swoim orzeczeniu. JEŚLI wyrok się uprawomocni, Trochimiuk będzie miał trzyletni zakaz obejmowania funkcji publicznych oraz utraci bierne prawo wyborcze. Póki co nikt go nie ruszy ;)
Jeśli Pan Burmistrz ma honor, to złoży niezwłocznie mandat, jeśli nie, to nie ma honoru.
Pan Burmistrz Przasnysza przygotował już wcześniej, zstępcze, nowe intratne gniazdko, gdyż wiedział, że wyrok będzie, jaki jest ! hm ....
Aż trudno zrozumieć dla czego tylu mieszkańców na niego głosowało.Chyba ma na nich jakieś haki.Wstyd dla miasta.I ta wiecznie uśmiechnięta twarz,jak by wyraz pogardy dla interesanta.Teraz ma to na co zasłużył!
Gratuluję BACA ty po prostu nie masz HONORU.
buhahahahahahahahhahahahahahhahahahahahahaha hahhahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahah hahahahhahahhahahahahahahahahahahahahhahahaha hahahhahahahhahahahahahhahahahahhahahahahhaha
W tym mieście najbardziej prawym człowiekiem przy "władzy", który dbał o ludzi, a nie o własną kieszeń i piar był ś.p. Pan Zbigniew Borowicz i takich ludzi Nam brakuje. Panie Trochimiuk wstyd!
Zgadzam się z pk.
Ciekawe czy w tą niedzielę będzie znowu uśmiechał się do każdego i z rączką leciał po mszy przed klasztorem Sióstr Kapucynek.
...a tak wogóle..., to nie ma już ważniejszych spraw w tym mieście.....
No to zafundował sobie kolejny lans na Dni Przasnysza. W tym roku spadochron się nie otworzył.....
ludzie wyrok nie jest prawomocny.więc z sądami poczekajcie jeszcze trochę.Jeszcze wszystko może zmięnić sąd II instancji
Waldek "gómowe óho" - hehe - nowa xywka! Od razu mi się cisnęło na usta - film z De Funesem: "Kapuśniaczek"! A raczej KAPUŚniak ;)
WSTYD Panie prosze przeprosić meszkancow PRZASNYSZ
Sami sprawiedliwi i bez żadnych grzechów go krytykują. Cieszyć się trzeba z takich krajan. Ale rzekł kiedyś ktoś mądry "Kto z was jest bez grzechu niech pierwszy rzuci w .... kamieniem". (Żeby tylko kto niewinny nie oberwał)
prawda jest taka że miasto ma dobrego burmistrza, a te nieliczne wrogie komentarze wynikają li i jedynie z ciasnych poglądów politycznych i propagandy jadu i zawiści ...życzę powodzenia w szczekaniu pisiury:)
spory cios dla miejscowych wazeliniarzy , czas sprawdzić sposób w jaki przydzielane są stanowiska w urzędzie miasta . chyba nie ma nic bardziej żałosnego jak donosicielstwo i to za pieniądze . w wojsku z 1939 takie rzeczy byłyby niedopuszczalne , inny honor , inne czasy .....
"nie musi podejmować" - jeśli masz na myśli bezczynność Rady, to fakt - wiąże się to z postanowieniem zastępczym wojewody itd.
Max nie zgodzę się z Tobą, procedura jest taka, że najpierw Rada w terminie 30 dni od otrzymania prawomocnego wyroku uchwalą wygasza mandat wójta. Jeżeli tego nie dokonają wojewoda wzywa do podjęcia stosownej uchwały i wyznacza odpowiedni termin, po upływie terminu wojewoda wydaje tzw. postanowienie zastępcze. Wygaśnięcie mandatu wójta stwierdza rada gminy. Musi w tym celu podjąć stosowną uchwałę, najpóźniej po upływie miesiąca od dnia wystąpienia przesłanek wygaśnięcia mandatu.
tacy donosiciele nie mają honoru
gumowe ucho burmistrzem? sami go wybraliście
W jakiej żałobie,po nim?Gdyby miał honor to by odszedł i uwolnił miasto od swoich RZĄDÓW.Może niech poczyta w wikipedii co to jest honor a co hańba.Tego pierwszego nie ma a to drugie to dla niego to pierwsze.Odejdż człowieku, nikt cię tu nie chce!
Bycie TW tylko dlatego, że służyło w "dziwnej" jednostce,choć może odpowiada lustracyjnej definicji TW ciężko uznać za moralnie naganne. Samo podpisanie lojalki pewnie też. Branie kasy za donoszenie to moralne dno i 5 metrów mułu. Poczekajmy na uzasadnienie sądu i zapewne wyrok apelacji. A jeśli się potwierdzi ostatni zarzut, na honorową rezygnację> Wówczas nie wyobrażam sobie, aby Rada Miasta nie podjęła stosownej uchwały.
Pewnie że wstyd. Ale w tym mieście, powiecie zwłaszcza, są inni przy władzy, którzy powinni się wstydzić uprawianej prywaty, sobiepaństwa i braku szacunku dla wyborców.
A co mnie obchodzi co on kiedyś robił czy nie robił, ważne że teraz robi dużo dla miasta, a inni ci niby "czyści" kradną na lewo i prawo.
Panie ""Pulkowniku"" HANBA iWSYD.BRALES PIENIADZE JESTES DONOSICIELEM>ODEJDZ WSTDU OSZCZEC
czytam te opinie i twierdzę, że prawie wszystkie piszą ci idioci pisowscy
BRAWO prawda ujrzala swiatlo dzienne powinnien zrezygnowac z funkcji burmistrza lub powinnien byc odwolany przez rade miasta ...
LUDZIE ŚLEPI BYLIŚCIE KOGO WYBIERALIŚCIE A TEN CZŁOWIEK NIE ODEJDZIE NIE MA HONORU
Kto się lisem urodził, kanarkiem nie zdechnie. Kłamca kłamał i będzie kłamał, o to nie można mieć do niego pretensji, bo taka jest natura kłamcy. Ale Wy Ziomale, widząc jego lisi ogon, wybieracie go na swojego przywódcę. No gratuluję postawy… I jedzcie tę żabę. Smacznego.
Moze w koncu Pan Burmistrz skonczy ze swoja glupio usmiechnieta mina bo teraz do smiechu mu byc nie powinno
Rada nie musi stwierdzać wygaśnięcia...
No i się wydało. Teraz niech podadzą info do TVP.
Kasa,kasa,kasa to Trochimiuk ma we łbie zamiast honoru
max. Ciekawe czy Rada podejmie taką uchwałę, bo z praktyki znam sytuacje, gdzie rada takich uchwał nie podejmowała. Ponadto uprawomocni się dopiero po wyroku apelacyjnym. Bo wątpię, aby się nie odwoływał.
Człowiek honoru po prostu nie kłamie. A WT będzie twrał na stanowisku burmistrza jak długo się da, a nawet dłużej.
Człowiek honorowy, a takim jest każdy żołnierz, w takiej sytuacji rezygnuje ze stanowiska. W tym przypadku pewnie też tak się stanie, dajmy szansę Panu Waldemarowi dowiedzenia, że jest człowiekiem honorowym. @elektor - w tym przypadku wystarczy informacja o uprawomocnieniu się wyroku dostarczona radzie.
Był świadomym płatnym konfidentem systemu komunistycznego, są na to dowody jego donosicielstwa i rachunki przyjmowanych kwot. Donosił na wszystkich których uważał że może na nich tym zarobić, wojskowi, księża , cywile, wszędzie miał rozeznanie. Ktokolwiek uważa teraz z uwagi na epilog jego działań że jest on nie słusznie oskarżany to ma z nim konszachty. Niech to wezmą pod uwagę politycy z nim współdziałający tak z PO jak i sam Pawlak mający tam poprzez grupy inwestorów liczne interesy. Nie trzeba przypominać tu pomysłów zawładnięcia lotniska ani pamiętnych Klewek. Tak, tak byłe służby specjalne wszelkiej maści mają tam interesy i szukają dogodności wśród urzędników. Oni go mieli na najwyższej półce. Zdumiewa mnie zdziwienie wyrażane przez Przasnyszan, którzy wiedzą o wszystkich wszystko bo takie to miasto wielkie....
@elektor - sprawa pana Trochimiuka miała dwa wątki. Po pierwsze, zarzucono mu, że podpisał zobowiązanie współpracy jako tw. "Baca", po drugie, że jako żołnierz jednostki 2240 był pracownikiem Służb. Sąd w obu wątkach uznał winę Trochimiuka.
Podejrzewam, że będzie to trwało do końca kadencji. Odwoła się - przegra, Rada go nie odwoła, postanowienie zastępcze wojewody - i bujanie się do końca kadencji. Nie będzie nawet przedterminowych wyborów. Konsekwencja jedynie taka, że na zakończenie kadencji nie otrzyma sowitej odprawy.
Sąd uznał również, że Waldemar Trochimiuk nie był TW co równiez jest kluczowe a wyrok i tak nie jest prawomocny. Myślę, że autor artykułu powinien napisać również o tym fakcie. Pozdrawiam
Czy zostanie zdjety z funkcji burmistrza?
Czym innym jest bycie TW a czym innym jest praca w jednostce. To różnica. Oczywiste, że powinien się odwołać. Sędzia pomylił pojęcia.
Sprawiedliwości stało się zadość, Przasnysz "w żałobie" A ja się cieszę i myślę, że nie tylko ja ...
ALE WSTYD! ALE WSTYD!