Reklama

Przasnysz wita nowych tutorów !

25/02/2016 08:30

Trzech dyrektorów przasnyskich szkół, ośmiu nauczycieli w tym pięciu z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Przasnyszu oraz dwie studentki Wyższej Szkoły Języków Obcych w Świeciu - Wydział Zamiejscowy w Przasnyszu, w czasie ferii zimowych uczęszczało do Szkoły Tutorów zorganizowanej przez Collegium Wratislaviense z Wrocławia.

Po raz pierwszy w Przasnyszu nauczyciele mieli możliwość zapoznania się i przećwiczenia nowoczesnej metody rozwoju młodego człowieka jaką jest tutoring. Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającej na długotrwałej, systematycznej i indywidualnej pracy.

Celem tutoringu jest wspieranie ucznia w rozwoju, w planowaniu własnej drogi edukacyjno-zawodowej, osiąganiu samodzielności i dojrzałości. Tutoring pomaga łączyć proces dydaktyczny z procesem wychowawczym – cechuje go podejście do ucznia jako osoby, która działa w wielu środowiskach, nie tylko w szkole. Metoda ta daje szansę na odnowienie relacji mistrz-uczeń , efektywny rozwój talentów i podniesienie prestiżu szkoły.

Tutor to osoba, która korzystając z własnych zasobów i doświadczeń życiowych pełni wobec ucznia, rolę przewodnika i doradcy. Uczestnicy Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense po wykonaniu zadań, wcielając się w rolę tutora mieli szansą uczestniczyć w procesie certyfikacji I stopnia.

Tutorale prowadzili następujący wykładowcy:

Marcin Szala - Kierownik programowy Collegium Wratislaviense, trener (szkolił się w Szkole Trenerów Pracowni Psychologicznej Elżbiety Sołtys), superwizor tutorów i mentorów, oraz tutor pracujący z młodzieżą. Pasjonat edukacji relacyjnej, wierzy, że najgłębsza, najlepsza edukacja dzieje się w mądrych relacjach, które inspirują do wielkości. Prowadzi i projektuje szkolenia otwarte jak i zamawiane; szkolił między innymi na Uniwersytecie Gdańskim, w Krajowej Szkole Sędziów i Prokuratorów, Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, Wyższej Szkole Bankowej, Pracowni Badań i Innowacji Społecznych Stocznia oraz w wielu szkoleniach otwartych. Kieruje pracą i rozwojem zespołu trenerskiego Collegium Wratislaviense. Redaktor i współautor książki o Tutoringu, wydanej przez Wolters-Kluwer. Jest też nauczycielem Teorii Wiedzy w programie International Baccalaureate. Jest absolwentem Uniwersytetu Oksfordzkiego (St John’s College), gdzie studiował fizykę i filozofię.

Bartosz Fingas- tutor i trener Collegium Wratislaviense. Ukończył Szkołę Trenerów Biznesu i Administracji przy Instytucie Zarządzania przez Wartości. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, obecnie przygotowuje doktorat na Uniwersytecie Warszawskim. Autor publikacji i materiałów szkoleniowych w ramach projektów tutoringowych i mentoringowych.

Grzegorz Grzegorzewski- certyfikowany coach i tutor, absolwent Akademii Coachingu w Wyższej Szkole Bankowej oraz Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense, metodyk w obszarze uczenia języków obcych, wykładowca akademicki (w stopniu doktora Uniwersytetu Gdańskiego) i nauczyciel z kilkunastoletnim stażem. Obecnie zajmuje się nie tylko pracą naukowo-dydaktyczną na Uniwersytecie Gdańskim, ale też będąc certyfikowanym tutorem Collegium Wratislaviense praktykuje metody edukacji spersonalizowanej w środowisku akademickim.

Gratulujemy tym osobom, które swój wolny czas poświęciły po to by nabyć nowe umiejętności tutorskie i zostały tutorami I stopnia. Przed nimi jeszcze dalsze możliwości rozwoju jakie daje Certyfikat na tutora II stopnia.







Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do