Trzech dyrektorów przasnyskich szkół, ośmiu nauczycieli w tym pięciu z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Przasnyszu oraz dwie studentki Wyższej Szkoły Języków Obcych w Świeciu - Wydział Zamiejscowy w Przasnyszu, w czasie ferii zimowych uczęszczało do Szkoły Tutorów zorganizowanej przez Collegium Wratislaviense z Wrocławia.
Po raz pierwszy w Przasnyszu nauczyciele mieli możliwość zapoznania się i przećwiczenia nowoczesnej metody rozwoju młodego człowieka jaką jest tutoring. Tutoring jest jedną z metod edukacji spersonalizowanej, polegającej na długotrwałej, systematycznej i indywidualnej pracy.
Celem tutoringu jest wspieranie ucznia w rozwoju, w planowaniu własnej drogi edukacyjno-zawodowej, osiąganiu samodzielności i dojrzałości. Tutoring pomaga łączyć proces dydaktyczny z procesem wychowawczym – cechuje go podejście do ucznia jako osoby, która działa w wielu środowiskach, nie tylko w szkole. Metoda ta daje szansę na odnowienie relacji mistrz-uczeń , efektywny rozwój talentów i podniesienie prestiżu szkoły.
Tutor to osoba, która korzystając z własnych zasobów i doświadczeń życiowych pełni wobec ucznia, rolę przewodnika i doradcy. Uczestnicy Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense po wykonaniu zadań, wcielając się w rolę tutora mieli szansą uczestniczyć w procesie certyfikacji I stopnia.
Tutorale prowadzili następujący wykładowcy:
Marcin Szala - Kierownik programowy Collegium Wratislaviense, trener (szkolił się w Szkole Trenerów Pracowni Psychologicznej Elżbiety Sołtys), superwizor tutorów i mentorów, oraz tutor pracujący z młodzieżą. Pasjonat edukacji relacyjnej, wierzy, że najgłębsza, najlepsza edukacja dzieje się w mądrych relacjach, które inspirują do wielkości. Prowadzi i projektuje szkolenia otwarte jak i zamawiane; szkolił między innymi na Uniwersytecie Gdańskim, w Krajowej Szkole Sędziów i Prokuratorów, Ministerstwie Spraw Wewnętrznych, Wyższej Szkole Bankowej, Pracowni Badań i Innowacji Społecznych Stocznia oraz w wielu szkoleniach otwartych. Kieruje pracą i rozwojem zespołu trenerskiego Collegium Wratislaviense. Redaktor i współautor książki o Tutoringu, wydanej przez Wolters-Kluwer. Jest też nauczycielem Teorii Wiedzy w programie International Baccalaureate. Jest absolwentem Uniwersytetu Oksfordzkiego (St John’s College), gdzie studiował fizykę i filozofię.
Bartosz Fingas- tutor i trener Collegium Wratislaviense. Ukończył Szkołę Trenerów Biznesu i Administracji przy Instytucie Zarządzania przez Wartości. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, obecnie przygotowuje doktorat na Uniwersytecie Warszawskim. Autor publikacji i materiałów szkoleniowych w ramach projektów tutoringowych i mentoringowych.
Grzegorz Grzegorzewski- certyfikowany coach i tutor, absolwent Akademii Coachingu w Wyższej Szkole Bankowej oraz Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense, metodyk w obszarze uczenia języków obcych, wykładowca akademicki (w stopniu doktora Uniwersytetu Gdańskiego) i nauczyciel z kilkunastoletnim stażem. Obecnie zajmuje się nie tylko pracą naukowo-dydaktyczną na Uniwersytecie Gdańskim, ale też będąc certyfikowanym tutorem Collegium Wratislaviense praktykuje metody edukacji spersonalizowanej w środowisku akademickim.
Gratulujemy tym osobom, które swój wolny czas poświęciły po to by nabyć nowe umiejętności tutorskie i zostały tutorami I stopnia. Przed nimi jeszcze dalsze możliwości rozwoju jakie daje Certyfikat na tutora II stopnia.
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
promocja bezsensownych bzdur
Dobrze, że nie Tudorowie ;)