
Aby produkt się sprzedał, musi on idealnie wpisywać się w potrzeby i oczekiwania klientów, do których jest adresowany. W przeciwnym razie zostanie przez nich zignorowany, co dla wprowadzającej go na rynek firmy oznaczać będzie realne straty. Obecnie każdy odpowiedzialny przedsiębiorca stawia na zasady UX i UI. Ich zastosowanie pozwala na stworzenie produktów idealnie wpisujących się w potrzeby i oczekiwania użytkowników. O jakich założeniach należy pamiętać, aby tworzyć produkty wpisujące się w to, czego potrzebują klienci?
Chyba każdy z nas doskonale wie, że z zapamiętywaniem docierających do nas informacji bywa różnie. Zdecydowanie lepiej kodujemy to, co czuliśmy. To właśnie dlatego reklamy koncentrują się najczęściej na wzbudzaniu określonych emocji.
Warto wykorzystać to także wówczas, gdy tworzymy konkretny produkt. Jeśli chodzi o strony internetowe, to muszą one w umiejętny sposób łączyć tekst, grafikę, elementy interaktywne, a jednocześnie wywoływać pewne emocje w użytkowniku. Sam proces informacyjny to zbyt mało, aby produkt po prostu się sprzedał. Wzbudzanie emocji jest kluczem do sukcesu.
Dawno już zauważono, że większość z nas nie czyta informacji. Nie lubimy dużych bloków tekstu. Zdecydowanie bardziej zadowalamy się zdjęciami, rysunkami, szkicami. To właśnie dlatego tak popularne stały się infografiki, które w prosty, przystępny sposób dostarczają solidnego ładunku informacji. Jeśli tekst jest długi, najczęściej stawiamy na metodę skanowania. Przyjrzymy się nagłówkom, a na ich podstawie sprawdzimy, czy warto zagłębiać się w całość artykułu. Tworząc produkt, należy więc pamiętać, aby nie zasypywać potencjalnych klientów zbyt dużą ilością informacji.
Współczesne produkty, które się sprzedają, charakteryzują się jasnością i prostotą. Nie lubimy skomplikowania i jest to coś, co nas odstrasza. Warto sprawdzić, jakie strony internetowe są najchętniej odwiedzane przez Internautów. Nie te przeładowane zdjęciami, obrazkami, wyskakującymi okienkami i mnóstwem przycisków interaktywnych, ale te, które są proste, jasne, przejrzyste. Kiedy elementów jest za dużo, rodzi się bardzo nieprzyjemne poczucie chaosu, które chcemy jak najszybciej wyeliminować.
Wiele osób jest przekonanych, że tym, co się sprawdza, jest zawsze nowoczesność i innowacyjność. Tymczasem okazuje się, że nierzadko bardziej sprawdzają się typowe wzorce projektowe. Kreatywność nie zawsze opłaca. Przykład?
Tworząc stronę internetową, nie należy zbytnio kombinować z formą linków czy przycisków. W tym wypadku to, co tradycyjne i konwencjonalne sprawdza się zdecydowanie lepiej. Podobnie jest, jeśli chodzi o ich rozmieszczenie. W tym wypadku nie warto zbytnio szaleć, ponieważ uzyskany efekt może być odwrotny od zamierzonego. Nie należy także nigdy kpić ze wzorców stosowanych od lat.
Sprawdź na https://uxupgrade.pl/szkolenia/value-proposition-design
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie