10 lutego 20011 roku Radni Rady Powiatu Przasnyskiego podjęli Uchwałę w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu Przasnyskiego do podjęcia działań dotyczących nieodpłatnego przejęcia linii kolejowej Ostrołęka – Szczytno na odcinku Parciaki – Chorzele.
Odcinek jest obecnie objęty procedurą likwidacyjną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Likwidacja jest niekorzystna i nieuzasadniona w dłuższej perspektywie. Utrzymanie funkcjonowania ww. połączenia jest istotne dla realizacji dwóch kluczowych projektów powiatu. Po pierwsze zapewnienie odpowiedniej infrastruktury komunikacyjnej, w tym towarowego transportu kolejowego, ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Przasnyskiej Strefy Gospodarczej. Przyciągnięcie poważnych inwestorów uzależnione jest od sprawnego skomunikowania terenów strefy z resztą województwa i kraju. Komunikację z Warszawą i centralną Polską zapewnić ma droga krajowa nr 57, o której modernizację powiat przasnyski także podjął walkę. Natomiast szlak kolejowy Ostrołęka - Szczytno jest naturalnym łącznikiem powiatu przasnyskiego z woj. warmińsko-mazurskim i północą kraju.
Przedmiotowe połączenie ma również szansę na uzyskanie rentowności dzięki przewozom pasażerskim. Realizowany przez powiat projekt budowy Mazowieckiego Centrum Sportów Zimowych — kompleks Chorzeje, stanowiący jeden z elementów bazy rekreacyjno-wypoczynkowej dla mieszkańców Północnego Mazowsza, zlokalizowany jest na trasie ww. szlaku kolejowego. Połączenie ze Szczytna do Chorzel jest świetnym sposobem na przyciągnięcie turystów wypoczywających na pojezierzu mazurskim.
Powiat przasnyski podjął współpracę w sprawie zagospodarowania linii kolejowej Chorzele - Parciaki z Miastem i Gminą Chorzele oraz Gminą Jednorożec. Samorządowcy próbują włączyć w przedsięwzięcie samorząd wojewódzki. Wstępne rozmowy z Marszałkiem Województwa Mazowieckiego Adamem Struzikiem są obiecujące.
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
BARDZO DOBRY POMYSŁ TO TEŻ SZANSA DLA CHORZEL ABY SIĘ ROZWIJAŁY
odpowiedz
Zgłoś wpis
Piotr - niezalogowany
2011-03-23 10:42:19
Na początek warto zorganizować przejazdy drezynowe. To spora atrakcja, o czym można przekonać się np. w Wielkopolsce (linie Grodzisk Wlkp. - Kościan, Grodzisk - Opalenica), w Białowieży, w Karpaczu, itp. To może przyciągnąć turystów i uratować linię. A ruch pasażerski czy towarowy można przywracać później, w miarę remontów. I proszę pamiętać o jednym. Ta linia stanowi najkrótsze (250km) połączenie kolejowe Białegostoku i Olsztyna. Czy nie warto zainteesować tym pomysłem inne miejscowości leżące przy tej trasie?
odpowiedz
Zgłoś wpis
Człowiek z dale - niezalogowany
2011-02-24 21:04:50
Bardzo fajnie by było jakby ktoś wskrzesił tę linię... szczególnie jeszcze biorąc pod uwagę, że wkrótce lotnisko Szczytno-Szymany zacznie przyjmować pasażerski ruch międzynarodowy... niestety dobrze wiemy jakie jest pkp... od roku 2000 zamknęli bezsensownie kilka tysięcy linii kolejowych a nie wybudowali żadnej... z remontami też im idzie kiepsko.. ta firma (a raczej grupa kilku firm nawzajem ze sobą konkurujących w chory sposób) nie rządzi się ekonomią... ŻYCZĘ WYTRWAŁOŚCI W WALCE Z PKP!!
odpowiedz
Zgłoś wpis
POLAK - niezalogowany
2011-02-22 12:15:19
Powinno odbudowac sie kolej i polaczyc z ciechanowem ale jak zwykle nie ma na to kasy
odpowiedz
Zgłoś wpis
Rysiek - niezalogowany
2011-02-21 13:23:54
Cadet - to są jak pisałem jedynie zapisy techniczne. Sam akt przejęcia terenu na własność Skarbu Państwa jest z konstytucją zgodny. Czyli dyskusje po wyroku TK będą dotyczyć jedynie wysokości odszkodowań, a nie praw do gruntu.
Każda inicjatywa zmierzająca do uratowania przed kasacją jakiejkolwiek linii kolejowej jest przez nas popierana mentalnie i w miarę możliwości także na inne sposoby. Zdecydowanie należy ratować ten odcinek! Pocięcie palnikiem i sprzedanie na złom to działanie rabunkowe i niesłychanie krótkowzroczne. Już dzisiaj wiadomo, że ma kto się zająć tym torowiskiem z korzyścią dla lokalnej społeczności i rozwoju regionu. Być może niebawem pomkną po tych torach i drezyny. Trzymamy kciuki!
odpowiedz
Zgłoś wpis
Cadet - niezalogowany
2011-02-19 11:56:15
Do Rysia nie masz racji, Rzecznik Praw Obywatelskich zaskarżył do Trybunału Konstytucyjnego - sposób szacunku wywłaszczanych gruntów, sposób wypłaty odszkodowań i sposób dochodzenia tych odszkodowań. Ustawa jest zatem w znacznej mierze niezgodna z Konstytucją. Obywatele byli rolowani przez cwaniaków korzystających z bezprawia. Mam przed sobą dokument, wystawiony przez RPO, który punkt, po punkcie wskazuje na liczne naruszenia Konstytucji w tej i zbliżonych ustawach oraz rozporządzeniach. Żeby się o tym przekonać wystarczy wejść na stronę internetową RPO i odszukać wnioski RPO do TK z dnia 18.01.2010 oraz z dnia 02.11.2010 r. Nie oszukuj ludzi człowieku, nie kłam, albowiem: nie ważne są argumenty, gdy przeciw nim świadczą dokumenty.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Konduktor - niezalogowany
2011-02-18 13:52:00
Tak dla przykładu: http://braniewiak.wm.pl/15119,Tolkmicko-Rozpoczal-sie-Warminski-Rajd-Kolejowy.html http://www.drezyniarze.pl/ http://www.drezyny.kolej.one.pl/ A tak tu wyglądał ostatni pociąg: http://witek602.webpark.pl/ostatni_pociag_520/
odpowiedz
Zgłoś wpis
Ryś - niezalogowany
2011-02-18 12:43:43
Specustawa JEST ZGODNA z konstytucją. To o co wniósł rzecznik to tylko techniczne aspekty działania ustawy.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Konduktor - niezalogowany
2011-02-17 23:47:50
Jeśli chodzi o zamykane linie to wygląda to w ten sposób: Najpierw zmniejsza się liczbę pociągów, potem zmienia się rozkład jazdy "na gorszy" czyli ustawia się godziny odjazdów tak, żeby nikomu nie pasowało w dojeździe do pracy, szkoły itd, nie zgrywał się on nawet z rozkładem autobusowym przy czym siłą rzeczy coraz mniej ludzi jeździ pociągami po czym ogłasza się nierentowność... To jest celowe upodlenie kolei przez układy bo np. "ciocia lub szwagier ma firmę przewozową". Tak było od lat, zaczynało się to już w 1-połowie lat 90 kiedy to pewien człowiek z PKP założył firmę spedycyjną na żonę i zaczął uwalać linie lokalne. Linia nr 35 Szczytno - Ostrołęka była linią o wysokiej frekfencji ruchu pasażerskiego i doskonałym połączeniem Mazowsza w tym Kurpii z Mazurami i północną częścią Polski. Niegdyś kursował tu także poc. pospieszny Olsztyn-Lublin. O naprawie głównej w latach 1995-1997 już nie wspomnę... Zawieszenie ruchu w 2001r było wydarzeniem wielce skandalicznym. Wiele ludzi straciło pracę, wiele miejscowości straciło bardzo istotne połączenie ze światem na co mieszkańcy narzekają do dziś, wiem, bo przeprowadziłem nie jeden wywiad w nie jednej miejscowości - ludzie niesamowicie tęsknią za koleją, ogromnie jest tam jej brak. Poza tym ten region jest na prawdę bardzo atrakcyjny turystycznie a za razem bardzo zapomniany, przez co brak tam jakiejkolwiek rozrywki. Mieszkańcy cały rok czekają na dni Chorzel... Ta kolej będzie jednocześnie korzystna dla strefy gospodarczej, przewozów pasażerskich jak i również atrakcji turystycznych z wykorzystaniem kolei (np. dni drezynowania, przejazdy z piknikami i imprezami itd, itp...)
odpowiedz
Zgłoś wpis
Konduktor - niezalogowany
2011-02-17 23:19:05
Jeśli chodzi o zamykane linie to wygląda to w ten sposób: Najpierw zmniejsza się liczbę pociągów, potem zmienia się rozkład jazdy "na gorszy" czyli ustawia się godziny odjazdów tak, żeby nikomu nie pasowało w dojeździe do pracy, szkoły itd, nie zgrywał się on nawet z rozkładem autobusowym przy czym siłą rzeczy coraz mniej ludzi jeździ pociągami po czym ogłasza się nierentowność... To jest celowe upodlenie kolei przez układy bo np. "ciocia lub szwagier ma firmę przewozową". Tak było od lat, zaczynało się to już w 1-połowie lat 90 kiedy to pewien człowiek z PKP założył firmę spedycyjną na żonę i zaczął uwalać linie lokalne. Linia nr 35 Szczytno - Ostrołęka była linią o wysokiej frekfencji ruchu pasażerskiego i doskonałym połączeniem Mazowsza w tym Kurpii z Mazurami i północną częścią Polski. Niegdyś kursował tu także poc. pospieszny Olsztyn-Lublin. O naprawie głównej w latach 1995-1997 już nie wspomnę... Zawieszenie ruchu w 2001r było wydarzeniem wielce skandalicznym. Wiele ludzi straciło pracę, wiele miejscowości straciło bardzo istotne połączenie ze światem na co mieszkańcy narzekają do dziś, wiem, bo przeprowadziłem nie jeden wywiad w nie jednej miejscowości - ludzie niesamowicie tęsknią za koleją, ogromnie jest tam jej brak. Poza tym ten region jest na prawdę bardzo atrakcyjny turystycznie a za razem bardzo zapomniany, przez co brak tam jakiejkolwiek rozrywki. Mieszkańcy cały rok czekają na dni Chorzel... Ta kolej będzie jednocześnie korzystna dla strefy gospodarczej, przewozów pasażerskich jak i również atrakcji turystycznych z wykorzystaniem kolei (np. dni drezynowania, przejazdy z piknikami i imprezami itd, itp...)
odpowiedz
Zgłoś wpis
Paranoja - niezalogowany
2011-02-17 12:37:51
To są urojenia. Połączenie pasażerskie ma być rentowne? Na przykładzie Węgorzewa - kiedyś było ważnym węzłem kolejowym: Obecnie do Węgorzewa nie docierają pociągi pasażerskie PKP – ruch pasażerski został zawieszony w 1992 roku, a towarowy – w 2000 roku. Ta zawieszona linia to trasa pomiędzy Kętrzynem a Węgorzewem. To ważne ośrodki turystyczne. Skoro tam istnienie połączenia okazało się ekonomicznie nieuzasadnione, to na odcinku Szczytno-Chorzele tym bardziej. Już widzę te tłumy turystów jadących ze Szczytna do liczącej niespełna 3.000 mieszkańców mieściny, posiadającej 3 mało istotne zabytki tylko po to, by wykąpać się w chlorowanej wodzie...
odpowiedz
Zgłoś wpis
Zawiadowca - niezalogowany
2011-02-17 12:28:49
Torowisko jest w bardzo dobrym stanie. W połowie lat 90- tych dokonano naprawy głównej torowiska za kilka milionów złotych, likwidacja owej linii byłaby totalną głupotą i wbrew wszelkim zasadom ekonomii. Utrzymaniem budynków i torowiska oraz ochroną już zajmują się wolontariusze za własne pieniądze. Zakupione zostały 2 drezyny motorowe a niebawem drezyny ręczne. w pierwszej kolejności chcemy prowadzić przewozy turystów. Uważamy, ze tereny te stanowią nieodkryty obszar dla turystów. Orzyc, lasy, łąki, ... same zapraszają na wycieczkę.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Cadet - niezalogowany
2011-02-17 11:38:17
Z tą drogą nr 57 i innymi drogami będą niezłe numery, gdyż prawdopodobnie trzeba będzie ludziom, którym wywłaszczono grunty pod rozbudowę (budowę ) dróg, na podstawie tzw specustawy, wypłacać niezłe kwoty, gdyż szereg zapisów tej specustawy okazało się gniotem legislacyjnym i jest niezgodna z ustawą zasadniczą, czyli z Konstytucją. Obecnie Rzecznik Praw Obywatelskich wniósł do TK skargę na tą ustawę, między innymi z mojego wniosku. Pisma w tej sprawie w mojej dyspozycji. Nie bierzcie pieniędzy za wywłaszczenie, czekajcie na rozstrzygnięcie sprawy przed Trybunałem Konstytucyjnym.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gf - niezalogowany
2011-02-16 20:05:30
Przasnyskie pksy sprzedali żydom a ratują jakąś zapiździałą kolejkę w zapiździałej dziurze.
odpowiedz
Zgłoś wpis
agent - niezalogowany
2011-02-16 19:11:39
Kolejny sukces radnych powiatowych :(
odpowiedz
Zgłoś wpis
Rysiek - niezalogowany
2011-02-16 17:52:09
A co z wąskotorówką? Kołakowski, Trochimiuk i Szczepankowski ruszy tyłek, by coś z nią zrobić? Strefa ekonomiczna mogłaby być przez nią obsługiwana i miasto miałoby dodatkowe miejsca pracy!
odpowiedz
Zgłoś wpis
mieszkaniec - niezalogowany
2011-02-16 17:42:40
kto zwróci pieniądze unijne za nie uzyskanie założonych mierzalnych efektów w Przasnyskiej strefie gospodarczej, centrum sportów zimowych oraz innych fantazyjnych inwestycjach władz powiatowych Przasnysza myślę że tytuł winien być Niech się Powiat ratuje.
odpowiedz
Zgłoś wpis
nie dali im - niezalogowany
2011-02-16 14:22:06
pekaesy chcieli przejąc ale mi platforma nie dała z warszawki
odpowiedz
Zgłoś wpis
pik - niezalogowany
2011-02-16 13:22:48
mydlenie oczu... I tak a propos to stacja "w Chorzelach" jest od samych Chorzel chyba ze 3 kilometry :) , poza tym argumentacja o przyciąganiu turystów z pojezierza mazurskiego jest chyba dla przedszkolaków (kto dajmy na to ze Szczytna, w okresie letnim, będzie jechał 40km na basen do wioski zwanej Chorzele, skoro ma w pyte jezior dookoła i taki sam dystans do stolicy regionu, czyli Olsztyna)
odpowiedz
Zgłoś wpis
kkk - niezalogowany
2011-02-16 08:19:10
trzeba było pksy przejąć a nie kolej debile
odpowiedz
Zgłoś wpis
lala - niezalogowany
2011-02-16 08:15:03
trzeba okazać dowód wdzięczności dla tamtego terenu bo dobrze głosowali w wyborach samorządowych, chore (kiedy zacznie się robić coś dla ludzi a nie pod ludzi)
droga krajowa to zadanie gddp a powiat niech ratuje swoje zaniedbane drogi-niedawno przebudowywane
odpowiedz
Zgłoś wpis
JA - niezalogowany
2011-02-15 21:47:36
Haha powiat przejmie tereny PKP a za klka lat usłyszymy o sprzedaży gruntów w prywatne ręce.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Iga - niezalogowany
2011-02-15 20:58:07
Jedna wielka bzdura, po co komu ta kolejka utrzymywanie jej ma ona żadnego uzasadnienia ani ekonomicznego ani turystycznego. A kto pokryje koszt jej utrzymania ?
odpowiedz
Zgłoś wpis
Przykro - niezalogowany
2011-02-15 20:52:08
Należy podkreślić że posiadanie czynnego, nawet podrzędnego dworca PKP, jest dużym punktem rozwojowym i nie tylko, dla danej miejscowości. W obecnych czasach turystyka dobrze zorganizowana może danemu społeczeństwu przynieść wymierne korzyści, nawet pomimo braku tzw. Infrastruktury zabytkowej. Cóż w Przasnyszu jest tyle zabytków, o których nawet rodowici nestorzy przasnyscy nawet nie wiedzą. Jednak nie zatrzymamy biegu historii, jedni ani kaja aby drudzy mogli wzrosnąć?
odpowiedz
Zgłoś wpis
mieszkaniec - niezalogowany
2011-02-15 19:02:06
Już jedna kolej została w Przasnyszu uratowana i mamy z tego figę z makiem.Zarośnięte tory i basen w Chorzelach.Pasmo sukcesów!
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2011-02-15 18:58:51
Brawo Chorzele wy macie basen a my wąskotorówkę
odpowiedz
Zgłoś wpis
GOŚĆ PO ZAWODÓW - niezalogowany
2011-02-15 18:46:53
BARDZO DOBRY POMYSŁ TO TEŻ SZANSA DLA CHORZEL ABY SIĘ ROZWIJAŁY
Na początek warto zorganizować przejazdy drezynowe. To spora atrakcja, o czym można przekonać się np. w Wielkopolsce (linie Grodzisk Wlkp. - Kościan, Grodzisk - Opalenica), w Białowieży, w Karpaczu, itp. To może przyciągnąć turystów i uratować linię. A ruch pasażerski czy towarowy można przywracać później, w miarę remontów. I proszę pamiętać o jednym. Ta linia stanowi najkrótsze (250km) połączenie kolejowe Białegostoku i Olsztyna. Czy nie warto zainteesować tym pomysłem inne miejscowości leżące przy tej trasie?
Bardzo fajnie by było jakby ktoś wskrzesił tę linię... szczególnie jeszcze biorąc pod uwagę, że wkrótce lotnisko Szczytno-Szymany zacznie przyjmować pasażerski ruch międzynarodowy... niestety dobrze wiemy jakie jest pkp... od roku 2000 zamknęli bezsensownie kilka tysięcy linii kolejowych a nie wybudowali żadnej... z remontami też im idzie kiepsko.. ta firma (a raczej grupa kilku firm nawzajem ze sobą konkurujących w chory sposób) nie rządzi się ekonomią... ŻYCZĘ WYTRWAŁOŚCI W WALCE Z PKP!!
Powinno odbudowac sie kolej i polaczyc z ciechanowem ale jak zwykle nie ma na to kasy
Cadet - to są jak pisałem jedynie zapisy techniczne. Sam akt przejęcia terenu na własność Skarbu Państwa jest z konstytucją zgodny. Czyli dyskusje po wyroku TK będą dotyczyć jedynie wysokości odszkodowań, a nie praw do gruntu.
Każda inicjatywa zmierzająca do uratowania przed kasacją jakiejkolwiek linii kolejowej jest przez nas popierana mentalnie i w miarę możliwości także na inne sposoby. Zdecydowanie należy ratować ten odcinek! Pocięcie palnikiem i sprzedanie na złom to działanie rabunkowe i niesłychanie krótkowzroczne. Już dzisiaj wiadomo, że ma kto się zająć tym torowiskiem z korzyścią dla lokalnej społeczności i rozwoju regionu. Być może niebawem pomkną po tych torach i drezyny. Trzymamy kciuki!
Do Rysia nie masz racji, Rzecznik Praw Obywatelskich zaskarżył do Trybunału Konstytucyjnego - sposób szacunku wywłaszczanych gruntów, sposób wypłaty odszkodowań i sposób dochodzenia tych odszkodowań. Ustawa jest zatem w znacznej mierze niezgodna z Konstytucją. Obywatele byli rolowani przez cwaniaków korzystających z bezprawia. Mam przed sobą dokument, wystawiony przez RPO, który punkt, po punkcie wskazuje na liczne naruszenia Konstytucji w tej i zbliżonych ustawach oraz rozporządzeniach. Żeby się o tym przekonać wystarczy wejść na stronę internetową RPO i odszukać wnioski RPO do TK z dnia 18.01.2010 oraz z dnia 02.11.2010 r. Nie oszukuj ludzi człowieku, nie kłam, albowiem: nie ważne są argumenty, gdy przeciw nim świadczą dokumenty.
Tak dla przykładu: http://braniewiak.wm.pl/15119,Tolkmicko-Rozpoczal-sie-Warminski-Rajd-Kolejowy.html http://www.drezyniarze.pl/ http://www.drezyny.kolej.one.pl/ A tak tu wyglądał ostatni pociąg: http://witek602.webpark.pl/ostatni_pociag_520/
Specustawa JEST ZGODNA z konstytucją. To o co wniósł rzecznik to tylko techniczne aspekty działania ustawy.
Jeśli chodzi o zamykane linie to wygląda to w ten sposób: Najpierw zmniejsza się liczbę pociągów, potem zmienia się rozkład jazdy "na gorszy" czyli ustawia się godziny odjazdów tak, żeby nikomu nie pasowało w dojeździe do pracy, szkoły itd, nie zgrywał się on nawet z rozkładem autobusowym przy czym siłą rzeczy coraz mniej ludzi jeździ pociągami po czym ogłasza się nierentowność... To jest celowe upodlenie kolei przez układy bo np. "ciocia lub szwagier ma firmę przewozową". Tak było od lat, zaczynało się to już w 1-połowie lat 90 kiedy to pewien człowiek z PKP założył firmę spedycyjną na żonę i zaczął uwalać linie lokalne. Linia nr 35 Szczytno - Ostrołęka była linią o wysokiej frekfencji ruchu pasażerskiego i doskonałym połączeniem Mazowsza w tym Kurpii z Mazurami i północną częścią Polski. Niegdyś kursował tu także poc. pospieszny Olsztyn-Lublin. O naprawie głównej w latach 1995-1997 już nie wspomnę... Zawieszenie ruchu w 2001r było wydarzeniem wielce skandalicznym. Wiele ludzi straciło pracę, wiele miejscowości straciło bardzo istotne połączenie ze światem na co mieszkańcy narzekają do dziś, wiem, bo przeprowadziłem nie jeden wywiad w nie jednej miejscowości - ludzie niesamowicie tęsknią za koleją, ogromnie jest tam jej brak. Poza tym ten region jest na prawdę bardzo atrakcyjny turystycznie a za razem bardzo zapomniany, przez co brak tam jakiejkolwiek rozrywki. Mieszkańcy cały rok czekają na dni Chorzel... Ta kolej będzie jednocześnie korzystna dla strefy gospodarczej, przewozów pasażerskich jak i również atrakcji turystycznych z wykorzystaniem kolei (np. dni drezynowania, przejazdy z piknikami i imprezami itd, itp...)
Jeśli chodzi o zamykane linie to wygląda to w ten sposób: Najpierw zmniejsza się liczbę pociągów, potem zmienia się rozkład jazdy "na gorszy" czyli ustawia się godziny odjazdów tak, żeby nikomu nie pasowało w dojeździe do pracy, szkoły itd, nie zgrywał się on nawet z rozkładem autobusowym przy czym siłą rzeczy coraz mniej ludzi jeździ pociągami po czym ogłasza się nierentowność... To jest celowe upodlenie kolei przez układy bo np. "ciocia lub szwagier ma firmę przewozową". Tak było od lat, zaczynało się to już w 1-połowie lat 90 kiedy to pewien człowiek z PKP założył firmę spedycyjną na żonę i zaczął uwalać linie lokalne. Linia nr 35 Szczytno - Ostrołęka była linią o wysokiej frekfencji ruchu pasażerskiego i doskonałym połączeniem Mazowsza w tym Kurpii z Mazurami i północną częścią Polski. Niegdyś kursował tu także poc. pospieszny Olsztyn-Lublin. O naprawie głównej w latach 1995-1997 już nie wspomnę... Zawieszenie ruchu w 2001r było wydarzeniem wielce skandalicznym. Wiele ludzi straciło pracę, wiele miejscowości straciło bardzo istotne połączenie ze światem na co mieszkańcy narzekają do dziś, wiem, bo przeprowadziłem nie jeden wywiad w nie jednej miejscowości - ludzie niesamowicie tęsknią za koleją, ogromnie jest tam jej brak. Poza tym ten region jest na prawdę bardzo atrakcyjny turystycznie a za razem bardzo zapomniany, przez co brak tam jakiejkolwiek rozrywki. Mieszkańcy cały rok czekają na dni Chorzel... Ta kolej będzie jednocześnie korzystna dla strefy gospodarczej, przewozów pasażerskich jak i również atrakcji turystycznych z wykorzystaniem kolei (np. dni drezynowania, przejazdy z piknikami i imprezami itd, itp...)
To są urojenia. Połączenie pasażerskie ma być rentowne? Na przykładzie Węgorzewa - kiedyś było ważnym węzłem kolejowym: Obecnie do Węgorzewa nie docierają pociągi pasażerskie PKP – ruch pasażerski został zawieszony w 1992 roku, a towarowy – w 2000 roku. Ta zawieszona linia to trasa pomiędzy Kętrzynem a Węgorzewem. To ważne ośrodki turystyczne. Skoro tam istnienie połączenia okazało się ekonomicznie nieuzasadnione, to na odcinku Szczytno-Chorzele tym bardziej. Już widzę te tłumy turystów jadących ze Szczytna do liczącej niespełna 3.000 mieszkańców mieściny, posiadającej 3 mało istotne zabytki tylko po to, by wykąpać się w chlorowanej wodzie...
Torowisko jest w bardzo dobrym stanie. W połowie lat 90- tych dokonano naprawy głównej torowiska za kilka milionów złotych, likwidacja owej linii byłaby totalną głupotą i wbrew wszelkim zasadom ekonomii. Utrzymaniem budynków i torowiska oraz ochroną już zajmują się wolontariusze za własne pieniądze. Zakupione zostały 2 drezyny motorowe a niebawem drezyny ręczne. w pierwszej kolejności chcemy prowadzić przewozy turystów. Uważamy, ze tereny te stanowią nieodkryty obszar dla turystów. Orzyc, lasy, łąki, ... same zapraszają na wycieczkę.
Z tą drogą nr 57 i innymi drogami będą niezłe numery, gdyż prawdopodobnie trzeba będzie ludziom, którym wywłaszczono grunty pod rozbudowę (budowę ) dróg, na podstawie tzw specustawy, wypłacać niezłe kwoty, gdyż szereg zapisów tej specustawy okazało się gniotem legislacyjnym i jest niezgodna z ustawą zasadniczą, czyli z Konstytucją. Obecnie Rzecznik Praw Obywatelskich wniósł do TK skargę na tą ustawę, między innymi z mojego wniosku. Pisma w tej sprawie w mojej dyspozycji. Nie bierzcie pieniędzy za wywłaszczenie, czekajcie na rozstrzygnięcie sprawy przed Trybunałem Konstytucyjnym.
Przasnyskie pksy sprzedali żydom a ratują jakąś zapiździałą kolejkę w zapiździałej dziurze.
Kolejny sukces radnych powiatowych :(
A co z wąskotorówką? Kołakowski, Trochimiuk i Szczepankowski ruszy tyłek, by coś z nią zrobić? Strefa ekonomiczna mogłaby być przez nią obsługiwana i miasto miałoby dodatkowe miejsca pracy!
kto zwróci pieniądze unijne za nie uzyskanie założonych mierzalnych efektów w Przasnyskiej strefie gospodarczej, centrum sportów zimowych oraz innych fantazyjnych inwestycjach władz powiatowych Przasnysza myślę że tytuł winien być Niech się Powiat ratuje.
pekaesy chcieli przejąc ale mi platforma nie dała z warszawki
mydlenie oczu... I tak a propos to stacja "w Chorzelach" jest od samych Chorzel chyba ze 3 kilometry :) , poza tym argumentacja o przyciąganiu turystów z pojezierza mazurskiego jest chyba dla przedszkolaków (kto dajmy na to ze Szczytna, w okresie letnim, będzie jechał 40km na basen do wioski zwanej Chorzele, skoro ma w pyte jezior dookoła i taki sam dystans do stolicy regionu, czyli Olsztyna)
trzeba było pksy przejąć a nie kolej debile
trzeba okazać dowód wdzięczności dla tamtego terenu bo dobrze głosowali w wyborach samorządowych, chore (kiedy zacznie się robić coś dla ludzi a nie pod ludzi)
droga krajowa to zadanie gddp a powiat niech ratuje swoje zaniedbane drogi-niedawno przebudowywane
Haha powiat przejmie tereny PKP a za klka lat usłyszymy o sprzedaży gruntów w prywatne ręce.
Jedna wielka bzdura, po co komu ta kolejka utrzymywanie jej ma ona żadnego uzasadnienia ani ekonomicznego ani turystycznego. A kto pokryje koszt jej utrzymania ?
Należy podkreślić że posiadanie czynnego, nawet podrzędnego dworca PKP, jest dużym punktem rozwojowym i nie tylko, dla danej miejscowości. W obecnych czasach turystyka dobrze zorganizowana może danemu społeczeństwu przynieść wymierne korzyści, nawet pomimo braku tzw. Infrastruktury zabytkowej. Cóż w Przasnyszu jest tyle zabytków, o których nawet rodowici nestorzy przasnyscy nawet nie wiedzą. Jednak nie zatrzymamy biegu historii, jedni ani kaja aby drudzy mogli wzrosnąć?
Już jedna kolej została w Przasnyszu uratowana i mamy z tego figę z makiem.Zarośnięte tory i basen w Chorzelach.Pasmo sukcesów!
Brawo Chorzele wy macie basen a my wąskotorówkę
10 lutego 20011 co to za rok
co z tego będzie miał przasnysz
Jeszcze tylko autostrada i lotnisko i wszystko już będzie u naszych chorzelaków
A ta ciuchciajka to tam jeszcze jeździła?
I znowu Chorzele? Tylko podziwiać i brać przykład. Narka
Chorzeje, co to za miejscowość ........... błędy