W związku z nawiązaniem współpracy między Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej w Przasnyszu a Instytutem Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego przasnyskie LO gościło prof. dr hab. Uniwersytetu Warszawskiego Ryszarda Kuleszę dzięki organizatorowi całego projektu nauczycielowi historii, p. Zdzisławowi Zdziarskiemu. Było to drugie spotkanie w związku z nawiązaną współpracą.
Wykłady organizowane były w auli, gdzie znaleźli się uczniowie zainteresowani tematyką poruszaną na spotkaniu, noszącą nazwę „Od Imperium Bałkańskiego do Imperium Rzymskiego”. Wykłady były podzielone na dwie części. Pierwsza z nich dotyczyła podstaw budowania Imperium Macedońskiego, problemów i przedsięwzięć jakie towarzyszyły temu działaniu. Uczniowie zagłębili się też w dokonania i trudności jakie miał Filip II Macedoński (ojciec Aleksandra Wielkiego) w stwarzaniu podstaw do budowy mocarstwa przez jego syna. Poznali również losy Aleksandra Wielkiego.
Druga godzina poświęcona była znaczeniu Aleksandra w historii, jak oddziaływał na następnych władców przez tysiąclecia i jakie znaczenie mają jego dokonania do dnia dzisiejszego. Pojawiło się też podsumowanie wpływów wszystkich imperiów świata i tego co za sobą niosły.
Możliwość uczestniczenia w takim spotkaniu była dla uczniów niesamowitym przeżyciem i wydarzeniem, które pozostanie we wspomnieniach na zawsze.
Zajęcia odbywają się w ramach projektu Uniwersytet w pigułce finansowanego przez Fundację Scalam i Fundację PZU.
Aplikacja eprzasnysz.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Super, ale nie wiem czy inni to zauważyli, ale podstawa programowa z historii w 3letnim (czyli praktycznie dwuletnim, klasa maturalna to już nie czas na obejmowanie programu, matura, studniówka itp.) jest tragiczna. Chodzi o to, że idzie się od początku pięknie i cudownie omawiane są czasy starożytne i średniowiecze, a na czasy nowożytne, I i II wojna światowa i okres do i po 89 roku jest omawiany ogólnikowo (zazwyczaj już w III klasie liceum). Tylko co jest ważniejsze ? Szczegółowe omówienie Imperium Macedońskiego bitew itp. Czy rzeczy na prawdę ważne czyli losy polski jak doszła do NATO i UE. Nie pije absolutnie do wybitnych nauczycieli LO im. KEN bo historyków mają naprawdę świetnych. Problem tkwi gdzieś wyżej w MEN który powinien lepiej zaplanować edukację historyczną
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Super, ale nie wiem czy inni to zauważyli, ale podstawa programowa z historii w 3letnim (czyli praktycznie dwuletnim, klasa maturalna to już nie czas na obejmowanie programu, matura, studniówka itp.) jest tragiczna. Chodzi o to, że idzie się od początku pięknie i cudownie omawiane są czasy starożytne i średniowiecze, a na czasy nowożytne, I i II wojna światowa i okres do i po 89 roku jest omawiany ogólnikowo (zazwyczaj już w III klasie liceum). Tylko co jest ważniejsze ? Szczegółowe omówienie Imperium Macedońskiego bitew itp. Czy rzeczy na prawdę ważne czyli losy polski jak doszła do NATO i UE. Nie pije absolutnie do wybitnych nauczycieli LO im. KEN bo historyków mają naprawdę świetnych. Problem tkwi gdzieś wyżej w MEN który powinien lepiej zaplanować edukację historyczną