Reklama

OD IMPERIUM BAŁKAŃSKIEGO DO IMPERIUM RZYMSKIEGO

21/03/2014 00:09

W związku z nawiązaniem współpracy między Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej w Przasnyszu a Instytutem Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego przasnyskie LO gościło prof. dr hab. Uniwersytetu Warszawskiego Ryszarda Kuleszę dzięki organizatorowi całego projektu nauczycielowi historii, p. Zdzisławowi Zdziarskiemu. Było to drugie spotkanie w związku z nawiązaną współpracą.

Wykłady organizowane były w auli, gdzie znaleźli się uczniowie zainteresowani tematyką poruszaną na spotkaniu, noszącą nazwę „Od Imperium Bałkańskiego do Imperium Rzymskiego”. Wykłady były podzielone na dwie części. Pierwsza z nich dotyczyła podstaw budowania Imperium Macedońskiego, problemów i przedsięwzięć jakie towarzyszyły temu działaniu. Uczniowie zagłębili się też w dokonania i trudności jakie miał Filip II Macedoński (ojciec Aleksandra Wielkiego) w stwarzaniu podstaw do budowy mocarstwa przez jego syna. Poznali również losy Aleksandra Wielkiego.

Druga godzina poświęcona była znaczeniu Aleksandra w historii, jak oddziaływał na następnych władców przez tysiąclecia i jakie znaczenie mają jego dokonania do dnia dzisiejszego. Pojawiło się też podsumowanie wpływów wszystkich imperiów świata i tego co za sobą niosły.

Możliwość uczestniczenia w takim spotkaniu była dla uczniów niesamowitym przeżyciem i wydarzeniem, które pozostanie we wspomnieniach na zawsze.

Zajęcia odbywają się w ramach projektu Uniwersytet w pigułce finansowanego przez Fundację Scalam i Fundację PZU.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Kasjos89 - niezalogowany 2014-03-21 18:03:57

    Super, ale nie wiem czy inni to zauważyli, ale podstawa programowa z historii w 3letnim (czyli praktycznie dwuletnim, klasa maturalna to już nie czas na obejmowanie programu, matura, studniówka itp.) jest tragiczna. Chodzi o to, że idzie się od początku pięknie i cudownie omawiane są czasy starożytne i średniowiecze, a na czasy nowożytne, I i II wojna światowa i okres do i po 89 roku jest omawiany ogólnikowo (zazwyczaj już w III klasie liceum). Tylko co jest ważniejsze ? Szczegółowe omówienie Imperium Macedońskiego bitew itp. Czy rzeczy na prawdę ważne czyli losy polski jak doszła do NATO i UE. Nie pije absolutnie do wybitnych nauczycieli LO im. KEN bo historyków mają naprawdę świetnych. Problem tkwi gdzieś  wyżej w MEN który powinien lepiej zaplanować edukację historyczną

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do