Reklama

Miasto emerytów i rencistów?

24/02/2011 01:16

Przasnysz nieprzyjazny ludziom młodym? – taką tezę stawia jedna z mieszkanek, która przesłała do naszej redakcji swój artykuł. Publikujemy go licząc na ciekawą dyskusję.


Przasnysz jest jednym z najstarszych miast Mazowsza. Ciekawa architektura średniowieczna centrum miasta, przasnyski park miejski (dawniej ogród spacerowy), gotycki Kościół Wniebowzięcia NMP (miejsce chrztu św. Stanisława Kostki), zespół klasztoru, dawniej Bernardynek, obecnie Kapucynek z kościołem św. Klary i Józefa wraz z klasztorem, gotycka dzwonnica, stare kamienice, to wszystko sprawia, że miasto posiada pewien klimat.

I choć wciąż powstają nowe obiekty, osiedla, sklepy, to wcale nie jest miejscem chętnie zamieszkiwanym przez młodych ludzi. Młodzież wyjeżdżając na studia do innego miasta nie myśli o powrocie w rodzinne strony. Wykształcenie, nowe znajomości i miejsca gdzie mogą spędzać wolny czas, to wszystko sprawia, że zapominają o małym miasteczku. Osiedlają się w większych miastach, gdzie istnieje więcej miejsc pracy i gdzie mogą, rozwijać swoje zainteresowania i wykorzystywać wiedzę zdobytą na studiach. Miasto rodzinne odwiedzane jest w weekendy a z czasem jeszcze rzadziej. W Przasnyszu pozostają rodzice, ciotki, babcie. Osoby ustatkowane i posiadające stałe zatrudnienie. Dla młodych, wykształconych osób brak ofert pracy. Zmusza ich to do wyjazdu.

Zastanówmy się, co zrobić by zmienić miasto „emerytów i rencistów” w normalne, tętniące życiem miasteczko. Czy rewitalizacja rynku pomoże? Na pewno jest to jeden krok z wielu, który nie zaszkodzi społeczności, ale czy nie lepiej zainwestować w przasnyską młodzież? Stworzyć więcej miejsc pracy i nie mówię tu o kolejnych supermarketach.. Bo co nam z kolejnego wielkiego sklepu? Stwórzmy coś dla młodych by mogli się rozwijać i by chcieli tu powracać. Może w końcu władze miasta pomyślą o młodych, a nie o kolejnych miejscach parkingowych lub wielkich supermarketach.

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Matiel - niezalogowany 2011-03-11 21:14:11

    wyjechałem, studiuje i raczej nie wrócę. Czemu? W Przasnyszu cała banda zgorzkniałych i krótkowztrocznych osób się pałęta ot co. A propos tego co pisał mieszkaniec- jak dla mnie WSZELKIE inicjatywy kulturalne są dobre. A, że Ciebie Grasujący Kocie taki sposób spedzania wolnego czasu, jak "witanie wiosny" nie bawi? Trudno , komuś innemu impreza może przypaśc do gustu. Jeden "event" jakim są Dni Przasnysza (średni zresztą) to raczej biednie. Mieszkancowi pewnie chodziło o jakieś "jajo", o cos przy czym moznaby się oderwac od smierdzacej szarej rzeczywistości. Ale niestety mało co z takich imprez w Przachu wychodzi. Czemu? bo ludzie się boją co sasiad powie, bo nie chce im sie dupy ruszyć, bo po co coś robić. i tak Halloween w staropolu- kilka(naście) przebranych osób. "Pożegnanie" starego rynku - starsze babcie i żuliki , którzy zawsze tam przesiadywali:P. Ostatnie "wydarzenie" czyli wspomniane walentynki w MDK-u frekwencja raczej niska (przy darmowym wtępie,konkursach i dość cennych nagrodach sic!). Mało ci kultury? To jeszcze coś "zabawowego"- chłopaki z Krzywej bawili(nadal się bawią-nie wiem) w ASG, mamy w piz...u i jeszcze trochę lasów i terenów rekreacyjnych- bieg na orientacje czy inne tego typu rzeczy- to by było coś (taki Gdański Harpagan co edycję masę ludzi ściąga). Wsiądź na rower i rusz dupsko- mamy tyle szlaków i ciekawych miejsc do odwiedzenia wkoło Przasnysza.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    taki sobie gość - niezalogowany 2011-03-02 12:04:08

    Odnośnie wypowiedzi "takidrugi", trzeba być z Chorzel albo z Jednorożca i okolic jak to się dzieje w przypadku zatrudniania osób w naszym szpitalu... no cóż pewnie wystarczy się przemeldować i problem braku pracy mamy z głowy...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grasujący Kot - niezalogowany 2011-03-01 21:53:23

    mieszkaniec-woda, ognisko, kiełbaski-dla mnie super! Sama tak spędzam czas w lato. Ale wianki itp. są dobre jak to teraz podkreśliłes dla dzieci, a nie dla młodziezy 15-20 lat. Dzieci róznei można zająć, ale już młodziez jest bardziej wymagająca. A poza tym, tak. Zdecydowanie się zgadzam. Miasto cholernych znajomości!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mat - niezalogowany 2011-03-01 21:37:37

    Przasnysz to miasto dzikusów niestety! Ludzie chcecie imprez a nie potraficie się na nich bawić! jedyny obrazek jaki mam każdego roku po Dniach Przasnysza, to pijane towarzystwo szukające wszędzie zaczepki!a nie przyjemniej pobawić się, pośmiać choćby przy rytmach disco polo? Kino? nie ma? właśnie, że jest i to z miesiąca na miesiąc ma coraz lepszy repertuar! tylko pytanie, kto z tych, którzy narzekają był w przasnyskim kinie choć raz? jak kino ma się zmieniać, rozwijać jak nie zarabia? dołóż jeden z drugim swoich parę groszy, skoro tak lubisz kino a będzie jeszcze lepiej! ktoś poruszył temat bilarda, kręgli itp. a dlaczego kręgielnia świeci pustkami? wszystkiego chcecie a tak naprawdę to pewnie najlepiej usiąść w domu, postawić flaszkę na stół i tyle! kolejna sprawa - wywołany do tablicy Pułtusk - tam jest co roku są puszczane wianki w noc świętojańską i nikt nie narzeka, że to już inne czasy, wręcz przeciwnie bawią się świetnie! tylko, że tam są inni ludzie! Młodzi, którzy nie boją się wyjść na miasto, potańczyć na ulicy przy okazji jakiejś miejskiej imprezy! tam nikt nie patrzy na nikogo jak na wariata jak na Dniach Patrona dobrze się bawi i to niekoniecznie jest pod wpływem! UWAŻAM, że zmiana naszego miasta powinna zacząć się od zmiany w ludziach i to przede wszystkim w tych MŁODYCH ludziach!!! pokażmy, że potrafimy się kulturalnie bawić, spędzać wolny czas to może ktoś otworzy fajny klub i nie będzie się bał, że po każdym weekendzie będzie miał więcej strat niż zysków! ZMIENIAJMY SIĘ A ZMIENI SIĘ NASZE MIASTO! a od emerytów i rencistów możemy tylko się uczyć! oni cały czas organizują sobie jakieś imprezy, wyjazdy, spotkania, tańce i nie narzekają! a MŁODYM ciągle coś nie pasuje a nie robią sami nic NIC NIC NIC!!! to jest moje zdanie i .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ... - niezalogowany 2011-03-01 12:00:34

    miasto znajomosci, w uczciwy sposob o prace trudno...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec - niezalogowany 2011-03-01 10:43:12

    szkoda mi was wszystkich.....ludzie!!!! ja piszę o ZABAWIE. Osoby wypowiadające się wyżej zahaczyły o ten temat więc dałem kilka propozycji eventów, jakie są bardzo często organizowane np. w Gdańsku, czy Poznaniu (o Warszawie nie wspomnę).Nie rozumiem, dlaczego młodziez z Przasnysza ma byc gorsza i się tak nie zabawić...za to "interesy" i KASA KASA KASA to sprawa odrębna.Nie każdy może założyć własną działalność (nie jest to proste, trzeba mieć jakiś wkład, dobry pomysł i mooocne nerwy, żeby się tu przebić z czymkolwiek innym niz ciucholand...;/)ale są juz isniejące firmy, do których można aplikować. Ludzie po prostu od razu zakładają, że "się nie da". I nie - nie mam tyle kasy, żeby o niej nie myśleć. Wręcz przeciwnie.Małe dzieci, długi u znajomych, kredyty w bankach., Jak każdy. Ale próbuję z własną firmą i powoli rusza. Ciężko pracuję, żeby cos mieć ale jednoczesnie nie chcę się w tym zatracić. Ja akurat pójdę z dzieciakami na wyspę w naszym brudnym, zaniedbanym parku miejskim i puścimy wianek na wodę. Nic mnie to nie kosztuje, a jest fajna formą spedzenia czasu z dziećmi. Znajomi tez idą z nami.W tamtym roku byliśmy na Karwaczu. Było super. Ognisko, kiełbaski. Dzieciaki były wniebowizięte a my też bardzo miło spędzilismy czas.Szkoda, że nie da się tego zrobić na większą skalę. Tyle.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Przykro - niezalogowany 2011-02-27 19:26:49

    Dokładnie tak poróbmy sobie wianki na głowach i tak chodźmy po ulicach to doda mieszkańcom uroku i wzniesie a wyżyny to miasto.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grasujący Kot - niezalogowany 2011-02-27 10:58:37

    mieszkaniec-no tak 20 lat temu. Boże Święty to już inna epoka, czasy się zmieniły! Człowieku, nie podajesz dobrych przykładów, więc jak chcesz by młodziez się czymś takim zainteresowała? I co to znaczy że tylko kasa i kasa? A Ty możesz bez niej żyć, czy może masz jej tyle że Cię nie obchodzi np. lepsze jutro? Propozycją wspólnej zabawy dla młodzieży DZISIAJ może być np. spotkanie w klubie na imprezie, koncert, bilard, kręgle lub mecz na hali. Tylko że większości w tym mieście brakuje. Kto ma to otwierać i za co, jak nie za kasę? Ma to otworzyć 18 latek, który jest tak zielony że nie ma nawet pojęcia o życiu, a co dopiero o otwieraniu biznesu? To mnie irytuje, weź się zastanów zanim co napiszesz. Nie wiem, przemyśl! O co innego tu chodzi jak nie o kase? Dzisiaj jakieś wianki i marzanny i inne kukły już nie wystarczą. I nikt nie bedzie się jarał, by wiosnę wywoływać. DZIŚ SĄ JUZ INNE CZASY, więc włącz myślenie na miare TYCH czasów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec - niezalogowany 2011-02-26 22:49:22

    mam wrażenie, że tu ludzie nawet z domu nie wyjdą jesli"czegoś" za to nie dostaną. Tylko kasa, ciągle mało i tylko narzekanie, że nic się nie dzieje. A jak propozycja jakaś pada to wyśmiać i już. Żałosne :( wspólne "wywoływanie wiosny" to może byc okazja do fajnego, zabawnego spędzenia czasu, poznania innych pozytywnie zakręconych osób. I tyle. Tylko, że chyba tych pozytywnie zakręconych tu brakuje. I to jest główny powód "umierania" tego pięknego skądinąd miasta....smutne. Mam wrażenie, że ludzie by na coś takiego nie przyszli nawet, jakby cos za darmo można było dostać :/ dlatego nie ma u nas już np. wianków na noc świętojańską. 20 lat temu jeszcze były...i to było cos, co taki dzieciak jak ja przeżywał cały rok i nadal pamięta. Szkoda, że teraz takie inicjatywy nie sa wcale podejmowane.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec - niezalogowany 2011-02-26 22:42:52

    no i to jest właśnie Wasze myślenie!!! Załamka. Chodzi o jakis event. Spontan. Ludzie! gdzie ja trafiłem....;/

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grasujący Kot - niezalogowany 2011-02-26 19:20:37

    mieszkaniec-wywoływanie wiosny??? Co Ty na głowę upadłeś? Sorry, ale dałes taki głupi przykład. Lepiej mogłeś pomyśleć, niż rzucić to cokolwiek... I co da wspólne "wywoływanie wiosny"? Mam robic interesy z kims kogo nie znam i ryzykować? Czy może spadłby na nas wszystkich wtedy złoty deszcz?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec - niezalogowany 2011-02-26 14:29:19

    Droga Autorko Tekstu. Ty i Tobie podobni przyprawiacie mnie o mdłości! To dlaczego CZEGOŚ nie zorganizujecie sami? Dlaczego młodzi ludzie nie potrafią się zwołać i zrobić np. wspólnego wywoływania WIOSNY? Cokolwiek. Przy takich okazjach poznaje się ludzi, zawiązują się różne stosunki....także biznesowe. Trzeba tylko chcieć. Jak w Walentynki była fajna impreza w MDK"u (a ogłoszenia były na całym mieście, u nas w szkole to aż za dużo...) to przyszło raptem....20 osób :/ No żal....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ja - niezalogowany 2011-02-26 12:03:11

    Aja tu właśnie wróciłam. Z mężem i dziećmi. Oboje założyliśmy własną działalność i całkiem nieźle nam idzie. Trzeba chcieć!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    nojakkojak - niezalogowany 2011-02-25 17:07:19

    Dziwne miasto Przasnysz. Miasto bez szans, bez perspektyw, miasto upadku i zapomnienia. Miasto młodych...emerytów. Wojsko Polskie i Kross. Tutaj mieszkamy. W internecie dzielimy się na dwa przeciwstawne obozy. Ludzi, którzy narzekają na przasnyskie realia, oczekują realnych działań władz, w celu poprawienia jakości życia. Ludzi, którzy piszą jest ciężko, że to miasto bez perspektyw, że brak jest pracy dla młodszych i starszych i wiekowo zaawansowanych. Wbrew pozorom, emeryci też nie znajdą tutaj pracy. Zarzucić kłamstwo ? Chyba nie. Prawda to przecież, a czasem prawda w oczy kole. Drugi obóz, Ci czasem w oburzeniu się odezwą, nazwą Cię wiecznego malkontenta, polaczkiem. Człowiekiem niegodnym życia, w tym wspaniałym mieście. Człowieku ty chcesz pracy ? To weź się za robotę, napiszą w swym świętym oburzeniu. Chcesz więcej zarabiać ? Załóż własną firmę. Prosta recepta na lepsze jutro. Od dziś zatem niech, każdy z nas, zakłada własną działalność gospodarczą. Studenci informatyki, standardowo niech otwierają sklepy komputerowe, niech ich tam będzie u nas w Przasnyszu nawet i 2000. Renciści, emeryci, wszyscy studenci. Otwierajcie sklepy, spożywcze, obuwnicze, odzieżowe, potrzeba nam 5000 nowych sklepów. Otwierajcie fast Foody. Młodzież przecież też narzeka, na brak nowych fajnych, coolowych miejsc. Masz żonę, dzieci, jedno, dwójkę, może więcej. Pracujesz, ale narzekasz,z trudem łączysz koniec z końcem, czekasz na podwyżkę zarobków. Najniższa krajowa Ci nie pasuje, to weź się zwolnij, tyle powie szef. Założyć własną firmę, nie jest łatwo i nie każdy ma do tego predyspozycje. Nie wolno oczekiwać od każdego mieszkańca, że skoro nie ma pracy, to powinien zakładać własną działalność. Nie każdy to potrafi, nie każdy ma takie zdolności, nie każdy jest na tyle zaradny życiowo. Często jest to zwyczajnie nie osiągalne, dla wielu z nas. Student kończy studia i składa CV, nie zakłada własnej firmy. Student dajmy na to informatyki, nie wróci do Przasnysza i nie założy własnej komputerowej firmy, zatrudniającej 200 osób. Takich osób, jest nikły odsetek, w skali kraju. Co by się działo, gdyby każdy kończący studia, zakładał własną firmę. A tego jak widać co niektórzy, oczekują od przasnyskiego studenta. Wasze dzieci (słowa skierowane do tych oburzonych), wyjeżdżają na studia, kończą je i ... składają CV. Tak jak każdy, szukają pracy. Dziwne jest to, że w mediach, dowiadujemy się jak poszczególne miasta walczą o inwestorów, o nowe firmy dające miejsca pracy mieszkańcom. Wszędzie odbywa się walka, o utrzymanie upadających firm. Nikt nie ma pretensji, do mieszkańca, że on chce pracować. W Przasnyszu natomiast jest inaczej. Chcesz pracować, oczekujesz nowych miejsc pracy, lepszej płacy. Jesteś mieszkańcu, tym polaczkiem, tym złym mieszkańcem. Tyle o tym co tutaj i w odniesieniu, do jednego ze starszych tematów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    bip - niezalogowany 2011-02-25 15:00:42

    No ,no profesorze, chyba siedzisz na niezłym stołku...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    profesor - niezalogowany 2011-02-25 11:23:36

    Nie po to państwo wydaje pieniądze podatników na kształcenie młodych, aby później płacić im pensje w urzędach. Niech, mając wykształcenie stworzą miejsca pracy dla siebie i innych, którym Bóg nie dał możliwości wykształcenia. Jeśli okażą sie dobrzy w tym tworzeniu, to mogą liczyć na pracę w urzędzie. Wtedy inni będą mogli z ich wykształcenia skorzystać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grasujący Kot - niezalogowany 2011-02-25 11:18:55

    Własnie wszystko zalezy od rządu. Bo Polska jest źle zarządzanym krajem. Wszyscy posłowie myślą TYLKO o swoich d*pach i te paraliżujące teksty co to jest na przeżycie miesiąca 10tys. doprowadzają mnie do wrzenia! To ja się naprawdę zastanawiam jakby przezył taki polityk, na miejscu przeciętnego Polaka za tysiaka miesięcznie???!!! Co oni robią nie tak źe w Polsce są nadal tak niskie płace i stosunkowo niedawno zmieniły się one z 600 zł na 1000. Co to jest się pytam???? W każdej firmie szukają jeleni za tysiaka, obarczają bardzo ciężką praca fizyczna za całe nic! Dajmy na to że facet pracuje na siebie, żonę i dziecko i tylko on utrzymuję tę rodzinę za tysiąc złotych. W jaki sposób oni mają żyć?? Po opłaceniu rachunków ma im zostac 200 zł na jedzenie?? A potem dzieciak musi miec opiekunkę, potem idzie do przedszkola, do szkoły, rośnie, ma potrzeby. A posłowie tworzą głupie reklamy tv że w Polsce ie ma przyrostu naturalnego. Ze coraz więcej małżeństw albo decyduje się na 1 dziecko, albo wcale! I oni tego nie rozumieją! Dają zarobić tysiąc złotych i dziwią się, dlaczego Polacy nie chcą mieć dzieci. A te becikowe w porównaniu do innych państw Unii jest SMIESZNE I ZAŁOSNE! Debilizm tych panów posłów i innych zarządców mnie poraża. Dlatego uciekajcie z Polski jak najdalej i zapomnijcie że coś takiego istnieje ma mapie, dopóki Polska nie zapewni godziwych warunków do życia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mr B - niezalogowany 2011-02-25 11:16:28

    Miasto ma niby tą swoją strefę ekonomiczną ale czy próbują ściągnąć jakiegoś inwestora? Nie. Taki SWEEDWOD mógłby powstać w Przasnyszu a jest w Wielbarku. Wyobraźcie sobie taka firma jakie płaci podatki. Jaka to jest szansa na rozwój regionu. A u nas urzędy, markety utrzymywane przez urzędników, kilka małych sklepów, upadający kross.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    XYZ - niezalogowany 2011-02-25 10:47:28

    Nie rzucim ziemi Kto miał rozum, to uciekł i już raczej nie wróci, po to żeby tu osiąść na stałe. Gdy uważnie się patrzy, tylko ja nieudacznik, nieporadny – w Burlandii zostałem. W pustogłowiach zakładam ogrody, wbrew naturze, z Syzyfa uporem i znów świnia czy wrona, wyżre wszystkie nasiona i nadzieje „oleje”... roztworem. Owszem, jest mi tu straszno i zwiewno. Stawiam żagle i zrywam kotwicę, lecz przykuty na cumie, machnąć ręką nie umiem, zebrać klocków i pruć za granicę. Zaprzyjaźnię, oswoję się z MOPS-em, gładko przełknę eliksir skundlenia. W głębi oczu, co milczą, zgaszę naturę wilczą, nie odgryzą łaskawcy ramienia. Będzie boleć, lecz dotrwam do końca, ślepy, głuchy, milczący, skruszony, skamieniały i szary, posąg starej fujary, naiwniactwu na chwałę wzniesiony. Jan Lis – 06-01-2007

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    fan - niezalogowany 2011-02-25 10:46:42

    tak - 37 lat to powinna być stabilizacja i sukcesy w karierze zawodowej, Ja zaczynałem od nowa mając 44. Myśli nieuczesane; mamy w mieście 3 Firmy Metalowe, czy nie mogłyby robić podzespołów i części dla KROSS ? A czy musimy buty - liche - sprowadzać z Chin czy innych krajów ?? A co najważniejsze - zmniejszyć podatki i bariery biurokratyczne np PJ i Prawo Budowlane

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pawlo1 - niezalogowany 2011-02-25 10:36:08

    To oczywiście prawda, w Przasnyszu bardzo ciężko znaleźć jakąkolwiek pracę, ponieważ wszędzie urzędują są jeszcze "emeryci i renciści"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    bieda - niezalogowany 2011-02-25 10:07:13

    Dwa poprzednie teksty broniące polityki władz są napisane w tym samym tonie (tylko podpis różny). A ja się pytam: Hej Baca! A gdzie praca?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    interesiki - niezalogowany 2011-02-25 10:06:26

    A jakie interesy mają władze miasta???Chyba swoje tylko. Starosta chcoć z Chorzel to coś robi, a burmistrz też buduje, syna.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gość - niezalogowany 2011-02-25 10:03:38

    "Stworzyć więcej miejsc pracy i nie mówię tu o kolejnych supermarketach." Droga autorko złotych myśli - DO ROBOTY - twórz te miejsca pracy. Powodzenia! Zapewne łatwiej napisać i dawać rady, wskazywć kierunki niż coś sensownego zrobić i zaproponować ludziom

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Przasnyszanka - niezalogowany 2011-02-25 09:58:56

    Przasnysz nie rózni się ilością miejsc przacy od innych miast. Wszyscy czekacie na pracę w bydżetówce. A może jakiś własny pomysł na życie , nikt Wam życia nie ułoży. "Mam wykształcenie pedagogiczne, jednak nie mam szans na pracę w zawodzie bo w naszych szkołach pracują emeryci" - nie wiem czy zauważyliście,że szkoły borykają sie z niżem demograficznym i na pracę w szkole raczej liczyć nie można , a może zmiana kwalifikacji. Wszyscy marudzicie jakby miasto odpowiadało za miejsca pracy, miejsca pracy tworzą jego mieszkańcy- więcej inwencji. Ja działam z większym lub mniejszym szczęściem ale coś robię. Pomaga Urząd Pracy i nie oglądam się na innych. Samozatrudnienie sprawdza się. Pewnie ,że to nie stała ciepła posadka ale się kręci. Co do budżetówki, gdyby ją rozbudowywać to mnie zjedzą podatki, bo na te ciepłe posadki ktoś musi zarobić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2011-02-25 08:21:25

    Zgadzam się z autorką tekstu. Jedyne co rozkwita w Przasnyszu to NEPOTYZM. Młodzi to widzą i rodzice także więc nie widząc przyszłości dla swoich dzieci sami namawiają do migracji w poszukiwaniu perspektyw. Znam to z autopsji. A władze miasta i powiatu sądząc , że Przasnysz może się stać atrakcją turystyczną są w wielkim błędzie, znam o wiele piękniejsze miasta i niestety nie jest to główna gałąż ich utrzymania. Dodając do tego rozbieżność interesów władz miasta i Starosty z Chorzel, to właściwie tłumaczy wszystko.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wiki - niezalogowany 2011-02-25 07:42:54

    Uśpione miasto emerytów i rencistów .Kiedyś pod jakimś artykułem na temat Przasnysza napisałam , że nie ma pracy ,wtedy ktoś mi odpisał co chcesz żeby burmistrz ci zorganizował pracę. Otworzyłam własną działalność ale w takim zapyziałym miasteczku nie mozna się utrzymać, więc zamykam.Zastanówcie się mieszkańcy Przasnysza czy bardziej nam potrzebny odbudowany ratusz (tam podobno będzie wesoło )czy jakieś przedsiębiorstwo z miejscami pracy?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    wiedźmin - niezalogowany 2011-02-25 06:18:55

    Ani porządnego Pubu, ani kina, dyskoteki, wszystko ruina.....Pracy nie ma,pobawić też się nie ma gdzie....SZOK!!!Wszyscy uciekają gdzie tylko mogą!!!Wiocha a nie miasteczko!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Acrus - niezalogowany 2011-02-24 22:59:11

    "lokal rozrywkowy" czynny dłużej niż do 22 tylko po to, żeby było komu twarz oklepać, śmieszne - po co komuś kłopoty - dlatego niema i nie będzie "lokalu rozrywkowego"

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marta - niezalogowany 2011-02-24 22:53:59

    Witam.Ja wyjechałam z Przasnysza i nie żałuję mam dobrą pracę a do miasteczka przyjeżdzam na święta i wakacje odpocząć..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    http:// - niezalogowany 2011-02-24 22:22:32

    Miasto bez ofert pracy istnieje tylko dla tego, że ludzie mają tu domy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pik - niezalogowany 2011-02-24 21:11:53

    Ludzie, tu się nigdy nic nie zmieni, tak jest przecież od dawna, syf i zaraza, ewenement na skalę kraju, pod każdym względem...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    miś - niezalogowany 2011-02-24 20:30:46

    Co ma zależeć od rządu? Wszystko? Czy pensje miejscowych kacyków też? Co ma rząd jakikolwiek do miejscowej sitwy, która wbrew sytuacji w kraju przyznaje sobie niewyobrażalne wynagrodzenia. Zrozumcie, że wszystkim tutejszym u władzy bardzo na rękę jest fakt, że młodzi tu nie wracają. Jeszcze by się okazało, że są mądrzejsi i mniej zepsuci... I, o zgrozo, chcą coś zmienić. A po co zmieniać istniejący polityczno-zapyziały układ? Zaraz odpowiedzą, że świetnie prosperuje tyle lat, tak się sprawdził, że bez niego ani rusz. I gdyby odszedł najlepszy z możliwych Starosta i Burmistrz to koniec świata!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bolo - niezalogowany 2011-02-24 19:42:17

    Zgadzam się z autorką tekstu . Miasto bez żadnych perspektyw na przyszłość. Nie ma nawet porządnego lokalu żeby się rozerwać . Mówiąc krótko dziura zabita dechami

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wściekły pies - niezalogowany 2011-02-24 19:36:35

    Właśnie! WYGWIZDÓW. Jak ludzie mają stąd nie uciekać jak sami o swoim mieście mówią takie rzeczy. Doskonale wszyscy wiemy i jesteśmy świadomi tego, że tutaj większość ucieknie, przeniesie się do innego miasta gdzie ktoś w zarządzie ma łeb nie od parady. Wysokie noszenie głów, stanowiska na wyższych stołkach to nie wszystko drodzy Panowie i Panie z urzędów. Zapominacie chyba, że macie te właśnie stanowiska żeby ludziom udogadniać- nie po to żeby odpalić 8 godzin w stresie za biurkiem. Dlaczego właśnie w naszym Przasnyszu nikt nie wpadł na pomysł z władz żeby utworzyć gdzieś np po starym młynie, czy zabytkowej kamienicy klubu młodzieżowego typu Fabryczna w Ciechanowie? Was interesuje tylko sprzedaż takich lokali, a dlaczego by nie zainwestować? Młodzi jak uciekają tak będą uciekać. Nie mają tu perspektyw, nie mają zapewnionych rozrywek. Kiedyś wychodziliśmy grać w piłkę na boiska, w kosza, w podchody, na rolki, rowery itd...teraz nastała inna era, era nowoczesna: kluby, karaoke, puby, paintball, snowboard, areoklub itd. Ludzie chcą się rozwijać i do takich miejsc się przenoszą gdzie mają to zapewnione. Da się zauważyć jak wiele młodych coraz mniej wychodzi poza dom- bo gdzie??? Studenci wyjeżdżają i nie wracają bo po co??? Nie ma uczelni, nie ma klubu, nie ma nic co ciekawi młodą osobę. Są tylko ciężkie warunki finansowe do życia, nuda, obłuda, wysokie ceny, szare mury, martwe drzewa, kupa śmieci ZUS I SKARBÓWKA. Pozdrawiam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    impel - niezalogowany 2011-02-24 19:01:41

    Podobno do Krossu przyjmują??

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Grasujący Kot - niezalogowany 2011-02-24 18:37:40

    "Zastanówmy się, co zrobić by zmienić miasto „emerytów i rencistów” w normalne, tętniące życiem miasteczko." A moim zdaniem nie tylko Przasnysz boryka się z tego typu problemami. W większości miast w Polsce tak jest. Dlatego nie stawiajmy pytania co zrobić w Przasnyszu. Odpowiedz to praca naszego rządu. Nie ma pieniędzy na godziwe wynagrodzenia za ciężką pracę, albo nie ma pracy W OGÓLE. Nie ma także kasy na budowanie atrakcyjnych miejsc do zabaw. I nie mówię tu o czyms takim jak te wiejskie dyski w Płośnicach czy gdzieś, ale o jakimś pożądnym, eleganckim klubie. A żeby coś budować potrzebna jest kasa. Żeby zatrudnic ludzi też. I to jeszcze zatrudnić w taki sposób by żadna strona nie była stratna-jeden żeby za dużo nie zapłacił, a drugi zeby za dużo nie zarobił. I to jest filozofia Polski. I niech znowu jakiś polityk powie, że 10tys. miesięcznie na utrzymanie żony, 2 dzieci i samochodu za 500 tys. to jest całe g***** i nie da się z tego przeżyć miesiąca. SZOK, co z tą Polską się dzieje i z tymi pustymi łbami!? O Przasnyszu juz nawet nie mówię, bo to tylko kolejny wygwizdów na mapie....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    vit - niezalogowany 2011-02-24 17:22:28

    vit A czy nie uważacie że gdyby tylu emerytów nie pracowało w naszych urzędach to by było więcej miejsc pracy dla młodych choćby nawet w ochronie pracują po 360 godz za 3 zł bo oi dorabiają ludzie co mają po 40 lat emeryci albo ci po 50-70 dostali renty za tak zwaną chorobę alkoholową a teraz wielki szał robią połowa zze starego zwartu na rentach siedzi i dorabi i nigdy nie będzie dobrze.Niektórzy mają po 3 roboty nawet synekowie pewnej pani z pogotowia a pielęgniarki albo salowa nie wsadzi swojego synkabo plecki za małe

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-02-24 17:10:34

    Fan na tiry za 3 tyś ale ja jestem kobietąi to 37 letnią nie mam prawa jazdy bo mnie nie było stać i nadal nie stać nie a na tiry prawko teraz 7 tyś myślisz że rodzice mają taką kase ze zwykłych zarobków w przanyszu 1200zł i 1500?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    fan - niezalogowany 2011-02-24 16:46:08

    Dla młodych bez nałogów - nadających się do pracy - wszędzie jest miejsce za 3000 netto. Na tirach też trzeba pracować - to wyzwanie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-02-24 15:00:47

    na półkach:|

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    anka - niezalogowany 2011-02-24 14:52:56

    fajnie, że ktoś w końcu poruszył ten temat, Przasnysz młodzieży rzeczywiście nie ma do zaoferowania praktycznie nic, i to bez względu czy myślimy tu o miejscach pracy czy też miejscach spędzania wolnego czasu. Miejsca pracy tak jak piszą poprzednicy są obsadzone co do joty przez znajomków i osoby, które siedzą na nich już od lat... Nie widać, żadnej chęci dania szansy młodym ludziom, którzy naprawdę mają bardzo dużo do zaoferowania. A co do miejsc, w których można spędzać wolny czas, to władzom łatwiej jest je zabierać niż tworzyć nowe, najlepszy przykład to zlikwidowanie kortu na ulicy Witosa i postawienie kolejnego, a dokładnie SZÓSTEGO placu zabaw dla małych dzieci, co z tego, że znajdują się one w odległości kilku do kilkunastu metrów od siebie. Dużo łatwiej narzekać i dzwonić na policje, że szwędamy się po mieście. Oceniać po pozorach bez żadnej rozmowy. Ludzie dajcie szansę nam młodym, wyjdźcie do świata, zapoznajcie się z pojęciami lokalnej społeczności, marginalizacji, wykluczenia, ekonomi społecznej. MY MŁODZI NAPRAWDĘ MOŻEMY WIELE Z SIEBIE DAĆ! :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Przasnysianin - niezalogowany 2011-02-24 14:30:14

    1000% poparcie dla autorki mimo ze tu mieszkam i pracuje bez miejsc pracy dla ludzi nic i nigdy tu nie będzie i nikt nie będzie chciał w tej mieścinie siedzieć, mało tego; male miasto duże bezrobocie a ceny jak by to była jakaś metropolia. Zamiast upiększać to dziurę to może by tak stworzył coś dla ludzi np. Nowe miejsca pracy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mr B - niezalogowany 2011-02-24 13:51:31

    Przasnysz to miasto urzędników i sklepikarzy. Wszystkie stanowiska są obsadzone, a jak jakieś się zwalnia to i tak obsadzane są osobami poleconymi lub rodziną. Dla reszty mieszkańców nie ma pracy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krysia - niezalogowany 2011-02-24 13:33:18

    Zgadzam się z autorką felietonu. Mieszkam w Przasnyszu z mężem, od niedawna jesteśmy rodzicami. Zaczynamy zastanawiać się nad przeprowadzką do innego miasta ponieważ mamy problemy finansowe. Mam wykształcenie pedagogiczne, jednak nie mam szans na pracę w zawodzie bo w naszych szkołach pracują emeryci. Mój mąż jest inteligentnym i pracowitym facetem ale w Przasnyszu jest zapotrzebowanie jedynie na kierowców tirów. Gdyby nie praca na czarno i pomoc rodziców to chyba poszłabym żebrać!!! Jeśli nic się tu nie zmieni to wszyscy młodzi ludzie wyjadą.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-02-24 12:48:17

    Burmistrz to przyjmuje tylko po znajomości . Wszystkich ze starostwa albo wciska rodziny swoich pracowników. Żal!!!! a konkursy robi tylko dla zmrużenia oka. bezwstydnik

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkanka - niezalogowany 2011-02-24 11:39:40

    tak to wszystko prawda. Przasnysz to miasto bez perspektyw młodzi ludzie uciekają i zostają emeryci. niestety ani kina ani basenu ani porzadnej kawiarni czy cukierni gdzie można by było pójśc z dziecmi. ja niestety jestem pesymistką co do rozwoju przasnysza wszystko jest robione tylko na pozór i na papierku. szkoda

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ktoś - niezalogowany 2011-02-24 11:35:21

    "Jawa"ma rację,takiego "bacę"burmistrza wybrali i tak będzie.P-sz to miasto znajomosci z nim na czele.musztarda po obiedzie na kolejną kadencje.Rewolucji jak w egipcie się nie zrobi,chyba ze go odwołają za te "bacownie".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    takidrugi - niezalogowany 2011-02-24 11:23:38

    Jeśli chodzi o placówki podległe starostwu to wystarczy być z Chorzel i po problemie, praca pewna, prawda panie starosto !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jurek - niezalogowany 2011-02-24 09:09:36

    jak najwięcej inwestorów i to dużych a nie zajmować się następnymi starymi torami

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zuza - niezalogowany 2011-02-24 08:52:28

    Nie ma po co wracać. W budżetówce miejsca zajęte na wieki przez znajomych królika. Ciekawe dlaczego niczego nie słychać w mediach o funduszu socjalnym w placówkach podległych starostwu? A to bardzo ciekawe sprawy. Wszyscy się boją o tym mówić?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pumba - niezalogowany 2011-02-24 08:49:25

    Myślę, że to miasto ma braki i jest skostniałe w dziedzinach kultury i tolerancji i oświaty. To trzy dziedziny które mogą dźwignąć z ruiny nasze stosunki społeczne bo one wymagają inwestowania w przyszłość. A Przasnysz jest zapatrzony w przeszłość a zwłaszcza w teraźniejszość i obecne "ABY BYŁO". Przykłady? Pułtusk - inwestycja w Akademię Humanistyczną która po wielu już latach istnienia sławi to miasto i przyciąga młodych, a czołowym przykładem w Polsce jest dla mnie Wrocław - kiedyś jedno z centrów na uboczu teraz wręcz okno na świat dla Polski i miasto które promieniuje dobrą energią.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    takijeden - niezalogowany 2011-02-24 08:33:34

    Chociaż pozostałem w Przasnyszu, to zgadzam się z autorką w 100%. Otrzymanie propozycji pracy powstrzymało mnie przed wyjazdem. Niby praca fajna, zarobki też nie najgorsze, ale... pomimo tego nie wiem jak długo wytrzymam jeszcze w Przasnyszu. Lokalny patriotyzm zabija we mnie ekonomia... za tą samą pracę wykonywaną we Warszawie dostałbym minimum 3 razy większe pieniądze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mobilefun - niezalogowany 2011-02-24 08:15:26

    Po studiach pech chciał, że znalazłem dobrą prace w zawodzie w mieście "rencistów i emerytów" i wróciłem w rodzinne strony. Szczęście w nieszczęściu, że mam prace i rozwijam się, dla młodego człowiek to bardzo ważne. Lecz samą pracą człowiek nie żyje, po pracy trzeba się rozerwać a z tym już gorzej. Tutaj nic porządnego nie ma. Co do miejsc pracy to faktycznie powinno być trochę więcej "ambitnych" ofert pracy, nikogo nie rozwija rozkładanie towaru na pułkach...no ale cóż takie miasto takie potrzeby. Sam wiem jak jest z pracą - emeryt ma więcej do powiedzenia niż osoba po studiach z doświadczeniem i wiedzą a usprawiedliwienie z jego strony, że On/Ona pracuje dłużej to wie...guzik wie bo cudem się podpisuje na dokumentach a praca dla niego jest bo pracuje tutaj od zawsze i tak musi być...Emeryci na emeryturę a młodzi niech mają szanse się wykazać !!! Pozdrawiam Emerytów...którzy nie mają lekkiego życia ze mną :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jawa - niezalogowany 2011-02-24 07:47:09

    Oczywiście, że tak jest! Proszę się tylko zastanowić po co nam ludzie wykształceni..? gdzie my ich umieścimy? Jak nam zabraknie fachowca, to ściągamy go z południa, północy lub wschodu i potem mamy np.: "nowego burmistrza" płacimy mu sowicie i czekamy , aż p. burmistrz coś zrobi.. a tu nic tylko "gra w piłkę" albo inne rozrywki:) ; tak żeśmy wybrali i nie oczekujmy, że będzie lepiej.., żadna dyskusja teraz nie pomoże.. nic się nie zmieni.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Deavid - niezalogowany 2011-02-24 07:07:11

    Popieram autorkę tekstu, może ,,strefa ekonomiczna,, kiedyś przyciągnie do nas inwestorów ;) jednak narazie nie ma cudów nadal nie ma tu po co wracać!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do