Reklama

List mieszkańców: "Mieszkania kosztem mieszkańców?"

21/11/2011 09:46

Publikujemy, przesłany do nas, list mieszkańców w sprawie osiedla Waliszewo, który powstał w odpowiedzi na listy rozesłane do redakcji lokalnych mediów podpisane przez tajemniczego i anonimowego studenta "Mariusza" popierającego działania burmistrza w sprawie zmian dotyczących osiedla.

List mieszkańców w sprawie osiedla Waliszewo:

W odpowiedzi na obawy wyrażone w poprzednich wydaniach „Kuriera” przez Pana Mariusza, który wyartykułował swe „szczęście” i dość jednostronnie przedstawił rzeczywistość, pragniemy podzielić się z Państwem refleksją, która pozwoli spojrzeć na podniesiony problem z szerszej perspektywy.

Jako mieszkańcy i sąsiedzi wspomnianego w artykule osiedla domów jednorodzinnych czujemy się niejako wywołani do odpowiedzi, by odeprzeć, według nas, nieuprawnione zarzuty.

Teren, któremu autor poświęca większość swej wypowiedzi to Waliszewo - osiedle głównie domów jednorodzinnych, które, wydawałoby się, niczym nie wyróżniać spośród innych podobnych terenów Przasnysza. Oprócz jednej różnicy. Lokalizację tę upatrzyła sobie firma deweloperska „Novdom”, która wybudowała osiedle Tęczowa 1 i 2, a teraz zamierza znacznie rozszerzyć już istniejącą zabudowę wielorodzinną. Warto tu zauważyć, że intensywność i wysokość zabudowy wprowadzonej przez wspomnianą firmę bardzo odbiega od istniejącej na pozostałej części osiedla, a nawet prowadzi do zniszczenia tego, co w małym mieście najcenniejsze –  terenów   zielonych,    parków i  placów zabaw . Mamy tu na myśli fragment osiedla, który był pierwotnie przeznaczony pod ogólnie dostępne tereny zieleni miejskiej, a uchwałą Rady Miasta z 2008r został przekształcony i już wkrótce powstaną na nim budynki wielorodzinne co  zaskakuje i zdumiewa także mieszkańców wcześniej wybudowanych bloków.

Od 2006r osiedle ma obowiązujący do chwili obecnej Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego. Zgodnie z nim powstało na osiedlu kilkadziesiąt budynków jednorodzinnych, w których sąsiedztwie miały być tereny zielone i nie tak intensywna wysoka zabudowa. Rodziny inwestowały w swe domy w przeświadczeniu, iż nabyte przez nich własności, stanowiące być może inwestycje życia, zapewnią im spokój i satysfakcję.

Zła wola czy konflikt interesów?
Należy się bezapelacyjnie zgodzić z panem Mariuszem w jednej kwestii – nowe mieszkania
w Przasnyszu są potrzebne. Czy jednak teren osiedla Waliszewo jest jedynym,
na którym można zrealizować takie plany? Dlaczego akurat w to rozwiązanie tak bardzo angażują się niektórzy urzędnicy naszego miasta?

Zostały już podjęte kroki zmierzające do zmiany dotychczasowego planu zagospodarowania Waliszewa. Obawiamy się, że nasze wnioski nie zostaną uwzględnione przy głosowaniach nad kolejnymi uchwałami związanymi ze zmianami w przeznaczeniu terenów osiedla. Tu pojawia się pytanie: czy interes jednego inwestora (nie młodych – Panie Mariuszu!) może być przedkładany nad interes rodzin, których członkowie są obywatelami miasta płacącym podatki dokładnie tak samo jak to w przyszłości ma zamiar czynić autor listu - Pan Mariusz? Owszem, można się zgodzić z poglądem, że w nowopowstałych blokach zamieszka więcej rodzin, a młodzi adepci szkół wyższych będą mieli gdzie mieszkać po powrocie w rodzinne strony. Co jednak z tymi, którzy od lat mieszkając w Przasnyszu, kupili  działki na os. Waliszewo, ufając, że oni i ich dzieci będą mogli je spokojnie użytkować? Czy ktoś z Państwa, w tym również Pan Mariusz, jest w stanie wyważyć, czyj interes jest ważniejszy i czy należy realizować oczekiwania jednych, burząc nadzieje innych? To zadaniem władz miasta jest wprowadzanie jasnych i zrozumiałych dla mieszkańców rozwiązań, a nie takich, które konfliktują społeczność lokalną.

Niepotrzebna nadinterpretacja
Pan Mariusz pisze o nadziejach związanych z rozwojem rynku pracy i wyraża nadzieje na idący za tym rozwój urbanistyczny. Prezentuje przy tym zdumiewający pogląd, iż to mieszkańcy osiedla Waliszewo blokują realizację jego oczekiwań. Czy chce tym samym powiedzieć, że owo osiedle to jedyne miejsce, gdzie takie bloki mogłyby powstać? Podobne stwierdzenie byłoby dość absurdalne, biorąc pod uwagę ilość niezagospodarowanej dotąd przestrzeni miejskiej, na której również mogłyby stanąć podobne budynki mieszkalne nie naruszając przy tym spokoju mieszkańców i nie zaburzając ładu urbanistycznego. Poza tym w Studium Zagospodarowania Przestrzennego już zostały wskazane inne tereny pod budownictwo wysokie.

Dlaczego więc przekształcać te, które mają zaplanowaną niską jednorodzinną zabudowę? Dlaczego powodować, wśród sąsiadów, zrozumiałe, wydaje nam się, poczucie krzywdy? Nikt z nas, właścicieli działek na osiedlu Waliszewo, nie ośmieliłby się protestować, gdybyśmy w momencie zakupu wiedzieli, że sąsiednie tereny przewidziane są pod zabudowę wielorodzinną, wysoką.

Kolejną kwestię stanowią również walory estetyczne. Nie trudno sobie wyobrazić, że zespół bloków wyrastających w bezpośrednim sąsiedztwie domów jednorodzinnych wyglądałby, mówiąc delikatnie, dość osobliwie. Wydaje się nam, że Włodarze Miasta powinni popierać z całej mocy inicjatywy zmierzające do harmonijnego i estetycznego rozwoju urbanistycznego miasta. Bo to co powstanie teraz, będzie upiększało lub szpeciło przez wiele lat. Będzie stanowiło o wizerunku Przasnysza.
Na koniec pozwolimy sobie zwrócić się do mieszkańców Przasnysza, a przede wszystkim Radnych i władz miasta o poparcie składanych przez nas wniosków. Ufamy i wspieramy naszych reprezentantów, czego wyraz dajemy co 4 lata przy urnach wyborczych. Teraz wyrażamy nadzieje, że to Wy nas wesprzecie. Walka jest nierówna, lecz jej wynik w państwie rządzącym się demokracją i przejrzystymi zasadami powinien być oczywisty. Liczymy, że poczucie sprawiedliwości nie pozwoli Wam przedłożyć interesu inwestora-jednostki nad postulaty grupy obywateli.

Przasnysz 14-11-2011
List podpisało 55 osób


Wyświetl większą mapę

Aplikacja eprzasnysz.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    ZBYL - niezalogowany 2011-11-27 22:53:37

    CZY TO PRAWDA , ŻE CÓRKA PANA BURMISTRZA PRACUJE U PANA WŁAŚCICIELA FIRMY ZABIEGAJĄCEJ O BUDOWĘ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-24 15:51:41

    plany zagospodarowania to plany, jak sama nazwa wskazuje plany, a plany można sobie zmieniać, tak jak zmienia się sytuacja w tym przasnyskim piekielku

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    saa - niezalogowany 2011-11-23 22:53:00

    Aile te wsieżowce mają mieć pięter.Z 80 nic nie widać .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-23 19:55:39

    Temat już był przerabiany miesiąc temu, myślałem że ktoś poczytał , pomyślał i wyciągnął jakieś mądre wnioski a tu znów to samo ktoś pisze o ładzie i zmianie planu chyba na taki aby pasował do często zaniedbanych i brudnych w obejściu domków czy to ma być wizytówko tego miasta , niestety takie są fakty a może taki pomysł aby nie trzeba było się wstydzić jak ktoś z góry będzie widział to wszystko ? Co do sedna sprawy to uważam że gdyby nie ten okropny inwestor który bezczelnie inwestuje w tym pięknym mieście i buduje takie okropne budynki i bezmyślnie ryzykuje swoje pieniądze i sprzedaje po koszmarnie drogich cenach to dalej byśmy mieli piękne i nowoczesne osiedle Orlika z placami zabaw , parkingami i czyste klatki . Sam prowadzę działalność w tym mieście i wiem z jakimi problemami spotykam się na co dzień ...Proponuje pogonić wszystkich inwestorów , przedsiębiorców z tego bogatego i pięknego miasta , a burmistrza który chce coś zrobi w tym mieście zmienić na poprzednika albo na kogoś kto ma interes w tym aby było całe te zamieszanie , (Ktoś kto zbierał podpisy i opowiadał pierdoły a sam buduje hale po potrzeby produkcji/usług budowlanych na osiedlu domków jednorodzinnych i to nie zgodnie planem obowiązującym na tym terenie) kto jest za aby uwolnić miasto od inwestorów niech inwestują gdzie indziej np. Ciechanów , Płońsk , Szczytno, Mława a może i Ostrołęka tylko nie u Nas a jeśli już to na lotnisku albo albo w Karwaczu albo najlepiej 10 km. za miastem ???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-23 12:03:28

    wieżowcami?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ewa - niezalogowany 2011-11-23 08:52:45

    Urbanistyka nie polega na nap.... wieżowcami po mieście, jak gnojem po polu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ppppp - niezalogowany 2011-11-22 23:33:15

    kurcze zrozumcie ludzie ze, inny był plan zagospodarowania jak mozna zmienic decyzje ludziska opanujcie wreszcie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mmmm - niezalogowany 2011-11-22 18:00:48

    Po to wydaje się ogromne pieniądza na plany zagospodarowania żeby się ich trzymać a nie po to aby je zmieniać po kilku latach. Gdzie gospodarność.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-22 13:36:07

    do ja: nawet novdom buduje taniej niż przasnyszaki sobie za ruderę życzą

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-22 10:44:12

    Czy chce tym samym powiedzieć, że owo osiedle to jedyne miejsce, gdzie takie bloki mogłyby powstać? oczywiście, że nie, może być płońsk, ciechanów, olsztyn.... i wiele innych miast :D a przasnyszaki będą nadal siedziały i zastanawiały się dlaczego w mieście nic nie ma.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-22 10:29:51

    a jaka tam na tym Waliszewie zieleń?chyba tylko wokół waszych posesji,bo dokoła tylko pola.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-22 01:37:53

    Liczymy, że poczucie sprawiedliwości nie pozwoli Wam przedłożyć interesu inwestora-jednostki nad postulaty grupy obywateli. Jak inwestor pobuduje to będzie to interes większej liczby osób niż JEDNA. Z grubsza oceniając minimum 200+dzieciaki

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-22 01:28:36

    tak sobie myślę, że gdyby powstał tam park to okoliczny mieszkańcy narzekaliby, że: 1. wrony latają i srają na ich cudowne dachy i im rdza wpierdziela (koszty sokolnika) 2. ze menelstwo się gnieździ i chla i strach wyjść(koszty interwencji) 3. robactwo do chałup wchodzi (koszty trucia) a tak se ludzie kupią mieszkania i wszyscy zaoszczędzą :D a okoliczne zrzędy nadal będą zrzędzić, tylko już nie będą pieniędzy wydawać

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-22 01:05:14

    Dlaczego nie pozwolicie bacy wywiązać sie z obietnicy przekształcenia tej ziemi, przecież on chce dla was dobrze, a wy mu robicie wbrew. I córeczka może stracić robote u dewelopera. Nieładnie niwdzięcznicy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-22 00:32:57

    do ja: masz mieszkanie w nowym budownictwie czy starej ruderze????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Janek - niezalogowany 2011-11-21 22:56:31

    Popieram Orrero: Po co budować te bloki, już nie długo będzie cała jednostka pusta.Tyle mieszkań będzie do zakwaterowania. Szeryf naszego miasta dobrze o tym wie, ale może jakaś kasa stoi za innymi decyzjami???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ww - niezalogowany 2011-11-21 22:51:19

    Bloki też muszą budować ale nie na peryferiach bo nikt nie kupi tam mieszkania a ten park na Waliszewie to powstanie kiedy bodo dziś go nie ma

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ja - niezalogowany 2011-11-21 21:55:57

    Do "Mariusza z kuriera:" mam na sprzedanie mieszkanie,a tak w ogóle co za bredni,że w Przaśni nie ma mieszkań na sprzedaż.Wystarczy przejrzeć ogłoszenia i te same od kilku miechów.Jak za drogo to w Krasińcu jest taniej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Orreo - niezalogowany 2011-11-21 21:18:45

    Ludzie nie wiem o co się kłócicie? Przecież tyle rozwalających się ruder w naszym miescie, nawet w centrum miasta, gdzie podłoga jest juz dawno poniżej poziomu chodnika. Co z tym?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-21 21:17:48

    Czy wy ludzie nie rozumiecie, że za ta sprawą idzie duża kasa? W planie była tylko zabudowa jednorodzinna!!! Dlatego tam powstało osiedle domków. Gdyby było tam kilka bloku tzn tylko 1 etap góra 2 to było by jeszcze ok. Ale tam wyrośnie chmara bloków, z których ludziom do sypialni będą zaglądać! Taką mamy demokrację te kto ma kasę ten jest górą. Mogli by zrobić bloki co najwyżej dwu piętrowe jeden blok 6 mieszkań i raczej by się nie burzyli. Otwórzcie oczy, mamy kolesiostwo i układziki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zwykły mieszkan - niezalogowany 2011-11-21 20:48:00

    Obok osiedla wojskowego ogromne bloki, obok sadowej domki jednorodzinne... Nikomu nic nie przeszkadza. Na Waliszewie niska zabudowa wielorodzinna o pięknej architekturze, a mieszkańcom się oczywiście nie podoba. Ale wniosek jest tylko jeden, wszystko co realizuje największy inwestor w Przasnyszu jest złe i przeszkadza. Mentalność mieszkańców Naszego miasta jest przerażająca...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    x - niezalogowany 2011-11-21 20:04:09

    kupcie sobie po hektarze na Bartnikach lub w Karwaczu ,najlepiej w lesie,wtedy nikt was nie będzie podglądał a i terenów zielonych nie zabrakni

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Baca2 - niezalogowany 2011-11-21 19:35:11

    Chciałem zauważyć, że człowiek, który poparł działania burmistrza nie rozumie, że bloki mogą powstać w terenach do tego przeznaczonych i wtedy już nasz drogi student będzie miał gdzie kupić swoje mieszkanie. Nie trzeba koniecznie zmieniać wszystkiego i budować w miejscu dotychczas na to nie przeznaczonym. Nie trzeba też likwidować miejsca przeznaczonego na park miejski i zieleń, bo przecież zieleni w naszym mieście jest i tak malutko. Popieram rozsądek tych 55 osób, które napisały mądry list.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    adam - niezalogowany 2011-11-21 19:31:59

    Mariusz znów się nie podpisałeś Imieniem i nazwiskiem :) Cały czas to jest jedna osoba.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-21 19:16:02

    również popieram budowę :) 3

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-21 16:15:10

    A ja jestem nie przyjacielem burmistrza, a popieram budowę osiedla. Z mariuszem jest nas 2 :D

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-21 16:14:04

    fajne, kupie se kawałek ziemi i nie pozwole, zeby obok cos postawić!!! cos co nie jest zabudowa uciazliwa!!! tacy wredni ludzie tylko w przasnyszu zyja!!! sami nie zezra a innemu nie dadza!!! Jak nie złamią zadnych przepisów to niech sie budują, a 55 podpisów to raptem kilkanascie domków.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-21 14:12:20

    cyt. "Nie trudno sobie wyobrazić, że zespół bloków wyrastających w bezpośrednim sąsiedztwie domów jednorodzinnych wyglądałby, mówiąc delikatnie, dość osobliwie." wokół osiedla starzyńskiego (ul. Witosa i Marii Dąbrowskiej) też są domy jednorodzinne i nikomu to nie przeszkadza... kupcie sobie działki w lesie i nikt wam nie zasłoni widoków,pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    rudzielec - niezalogowany 2011-11-21 12:34:13

    duzo miejsca dla zabudowy wielorodzinnej (blokow) jest wzdluz ul. Ruda.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ninia - niezalogowany 2011-11-21 10:48:05

    Ja też mogę podpisać ten list, ale gdzie się udać?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-11-21 10:13:56

    Popiera Was, mimo że nie mieszkam w domu tylko w bloku. Też bym nie chciał aby za oknem (nawet tym oknem w bloku) powstała budowla kilka razy wyższa od mojego bloku.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna - niezalogowany 2011-11-21 09:55:13

    55 mieszkańców z imienia i nazwiska przeciwko jednemu anonimowemu przyjacielowi burmistrza. Ciekawi mnie kogo poprą radni?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo ePrzasnysz.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do