
Podobno ludzie dzielą się na takich, którzy robią kopie swoich plików i tych, którzy dopiero zaczną je robić. Utrata cennych danych bywa nie tylko bolesna, ale także stwarza wiele problemów. Na szczęście da się tego łatwo uniknąć. Trzeba jednak znaleźć miejsce, w do bezpiecznego przechowywania plików. Sprawdź, jakie sposoby są obecnie najpopularniejsze!
Awaria laptopa nieraz wiąże się nie tylko z koniecznością naprawy lub zakupu nowego egzemplarza. Często tracisz coś o wiele ważniejszego niż sprzęt, czyli zapisane w jego pamięci dane. Mogą to być ważne dokumenty, pliki, które kosztowały Cię sporo pracy czy wszystkie zdjęcia z wakacji. Odzyskiwanie danych z uszkodzonego sprzętu bywa trudne i kosztowne, a czasem wręcz niemożliwe. Dlatego koniecznie przejrzyj dyski SSD w specjalnej promocji z okazji Black Friday i zabezpiecz swoje dane!
Rozwiązaniem, które pomoże Ci tworzyć kopie najważniejszych plików, są dyski SSD. Do ich głównych zalet należy relatywnie spora pojemność i odporność na uszkodzenia mechaniczne. Są też znacznie szybsze niż klasyczne dyski twarde. Warto także docenić fakt, że pliki przechowywane na zewnętrznym dysku SDD są bezpieczne. Istnieją nawet programy, które ułatwiają skopiowanie całego dysku lub partycji i zapisanie go w zewnętrznej pamięci SSD. Jedynym istotnym ograniczeniem jest z góry określona żywotność. Jednak przy standardowym użytkowaniu mogą one służyć wiele lat. Dlatego, jeśli poszukujesz sposobu na bezpieczne przechowywanie swoich plików, to koniecznie śledź promocję dysków zewnętrznych na Black Friday. Pamiętaj, że promocyjne oferty znajdziesz 25 listopada. Warto wykorzystać te zniżki i kupić dysk o większej pojemności lub zaopatrzyć się w kilka urządzeń.
Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się czym jest napęd SSD.
Do przechowywania ważnych plików często wykorzystuje się również pendrive. Takie urządzenie ma mniej pamięci niż dysk SSD, ale jest sporo tańsze. Dla niektórych osób zaletą mogą być rozmiary tego urządzenia. Jest na tyle małe, że bez problemu mieści się do portfela czy kieszeni. Trzeba jednak pamiętać, że długie przechowywanie plików na pendrive nie jest dobrym pomysłem, po latach takie dane ulegają degradacji i mogą nie nadawać się do odczytu.
Innym, popularnym rozwiązaniem jest przechowywanie plików w tzw. chmurze. Najłatwiej dostępną usługą tego typu jest Dysk Google, który w wersji darmowej umożliwia magazynowanie do 15 GB danych. Za większą pojemność trzeba dopłacić. Na rynku jest wiele innych operatorów, oferujących opcję gromadzenia danych w chmurze. Nie można jednak zapomnieć, że nowopowstałe, mniejsze serwisy, które często oferują więcej darmowego miejsca, mogą nagle się zamknąć. W takiej sytuacji stracisz wszystkie pliki. Użytkownicy zgłaszają także włamania na konta.
Tworzenie backupów to dziś absolutna konieczność. Kopie plików mogą być szczególnie ważne dla osób, które wykorzystują komputer do pracy lub nauki.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie