W ostatnich dniach maja w gimnazjum działającym przy Zespole Szkół w Krzynowłodze Małej odbył się doroczny festiwal projektów – podsumowanie zadań edukacyjnych zrealizowanych przez gimnazjalistów z klas drugich. Prezentacja przygotowanych działań jest wielkim świętem całej szkoły, w którym biorą udział nie tylko uczniowie, lecz także rodzice i zaproszeni goście.
Tematyka projektów była różnorodna. Uczniowie mogli wybierać w proponowanych tematach z wielu dziedzin życia – od porostów czy znaczenia pływania w życiu człowieka, przez gospodarkę energią, badanie języka uczniowskiego, aż po energetykę jądrową czy religię świata. Gimnazjaliści z szeregu propozycji ostatecznie wybrali sześć tematów.
1. Grupa uczniów przygotowująca projekt z języka polskiego pod kierunkiem Joanny Wawszczak zaprezentowała temat „Jak zmieniała się moda na przestrzeni wieków?”. Jak przystało na festiwal – był prawdziwy wybieg, a na nim – modelki i modele. Uczniowie zaprezentowali modę od starożytności aż po współczesność. Pod koniec prezentacji grupa podarowała szkole album poświęcony zmieniającej się modzie w ostatnich wiekach.
2. Uczniowie pod kierunkiem Mileny Szczepaniak zaprezentowali temat „Energetyka jądrowa – blaski czy cienie?”. Grupa projektowa wyjaśniła wszystkim słuchaczom, jak duże możliwości tkwią w atomach i systemie energii jądrowej. Młodzież w swojej prezentacji dowiodła, że z tego typu energii możemy mieć więcej korzyści niż strat, dlatego warto w taką energię inwestować.
3. Grupa przygotowana przez Wojciecha Jaworskiego w historycznym projekcie pt. „Rycerze byli rycerscy” starała się przybliżyć informacje związane z dawnym stanem rycerskim. Uczniowie zaprezentowali m. in. własnoręcznie wykonany miecz i tarczę. Na potrzeby widowni zaprezentowano także walkę na piki czy odtworzono składanie przysięgi rycerskiej.
4. Projekt z języka angielskiego przygotowany pod opieką Ewy Mamińskiej dotyczył subkultur młodzieżowych funkcjonujących w Wielkiej Brytanii i USA. Uczniowie zaprezentowali sposób ubierania się i zachowania młodzieży brytyjskiej oraz amerykańskiej, noszone przez nią ozdoby i symbole oraz to, jakiej muzyki słucha. A wszystko to w efektownej „scenerii” – podczas prezentacji na scenie można było obejrzeć typowe stroje takich subkultur, jak emo czy skinheadzi.
5. Uczniowie przygotowali także projekt poświęcony religiom świata – ich doktrynom, charakterystycznym symbolom itd. Na scenie można było także zobaczyć typowe stroje noszone przez wyznawców najważniejszych religii świata. Grupa przygotowała ponadto pamiątkę dla szkoły – zestaw filmów edukacyjnych o różnych religiach świata.
6. Ostatnim projektem, również poświęconym religii, była prezentacja poświęcona życiu papieża Jana Pawła II jako przyjaciela młodzieży. Oprócz wiadomości przytoczone były również anegdoty z życia papieża. Oba projekty religijne były przygotowane pod kierunkiem Jagienki Cesarek.
Prezentację projektów uświetniły występy szkolnych solistek: Angeliki Merchel, Alicji Cichowskiej, Magdaleny Gazdy, Oliwii Jaśkiewicz, Martyny Opalach, Angeliki Gadomskiej oraz tancerek: Joanny Bugaj i Joanny Michalskiej.
Opiekę nad całością sprawowały wychowawczynie klas drugich: Agnieszka Urbańska i Krystyna Lubańska.
Komentarze opinie