Zamknij

Uwaga. Tak należy prawidłowo wezwać zespół ratownictwa medycznego

12:10, 24.06.2019 | RM Przasnysz
REKLAMA
Skomentuj

W związku z zaistniałą w dniu wczorajszym sytuacją, Ratownictwo Medyczne w Przasnyszu przedstawia Państwu jak prawidłowo wezwać zespół ratownictwa medycznego.

Przypomnijmy: w dniu wczorajszym tj 23.06.2019 r., około godziny 6:30 zespoły ratownictwa medycznego, zostały zadysponowane do wypadku drogowego w miejscowości Drążdżewo Nowe. Z powodu błędnie podanej lokalizacji służby ratownicze miały problem z dotarciem na miejsce zdarzenia. Ostatecznie wypadek miał miejsce w miejscowości Klin, co zmienia fakt, że jest to kilka kilometrów dalej. 

  • Aby wezwać Zespół Ratownictwa Medycznego należy zadzwonić na numer alarmowy 999 lub 112.??
  • Po odebraniu połączenia przez dyspozytora medycznego należy odpowiedzieć na kilka istotnych pytań. Wbrew pozorom ich kolejność nie jest przypadkowa.

[ZT]17953[/ZT]


Pamiętajmy ??
Bardzo ważne jest, aby nawet w dramatycznej sytuacji, nie podnosić głosu, nie krzyczeć, nie poganiać dyspozytora – to nie przyspieszy dotarcia zespołu, a może nawet opóźnić czas realizacji. Należy słuchać uważnie dyspozytora, może zadawać pytania które ułatwią dojazd zespołowi ratownictwa medycznego, może także powiedzieć co należy robić do czasu przyjazdu karetki.

JAKIE PYTANIA ZADA DYSPOZYTOR MEDYCZNY: 

  • MIEJSCE ZDARZENIA 

Podajmy dokładne miejsce zdarzenia: województwo, powiat, gmina, miasto. Jeżeli sytuacja ma miejsce w domu, dyspozytor zapyta o adres: ulicę, numer domu/mieszkania, bloku, klatki, piętro. 
Gdy sytuacja wydarzyła się na drodze, określmy dokładny adres, podajmy charakterystyczny punkt orientacyjny. Pamiętajmy!!!! - w tym momencie to my jesteśmy "oczami" dyspozytora.

  • POWÓD WEZWANIA 

Określamy powód wezwania. Czy jest to zachorowanie (np. ból w klatce piersiowej, duszność, drgawki itd.), wypadek komunikacyjny, uraz ...

  • ILOŚĆ I STAN POSZKODOWANYCH 

Podajemy ile osób potrzebuje pomocy. Na podstawie tych informacji dyspozytor podejmie decyzję o liczbie zadysponowania Zespołów Ratownictwa Medycznego. Określamy stan poszkodowanego/poszkodowanych (czy osoba poszkodowana jest przytomna, czy oddycha, czy w miarę możliwości można określić czy jest wyczuwalne jest tętno itd.)

  • DANE POSZKODOWANEGO DANE WZYWAJĄCEGO 

Przekazujemy dyspozytorowi czy osobą poszkodowaną jest osoba dorosła czy dziecko, kobieta czy mężczyzna. Jeżeli jest to możliwe podajemy imię, nazwisko, oraz orientacyjny wiek osoby poszkodowanej. 

  • DANE WZYWAJĄCEGO 

Podajemy imię i nazwisko oraz numer telefonu z którego dzwonimy. Numer ten zostanie przekazany zespołowi ratownictwa medycznego w razie dalszego kontaktu. Starajmy się nie korzystać z telefonu , z którego dokonano zgłoszenia. Do chwili przyjazdu karetki jest to jedyna możliwość kontaktu. Dyspozytor lub zespół ratownictwa medycznego może próbować skontaktować się celem uzyskania dodatkowych informacji 

Nigdy nie kończymy rozmowy jako pierwsi, dyspozytor po potwierdzeniu przyjęcia wezwania pierwszy odkłada słuchawkę! 

(RM Przasnysz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© eprzasnysz.pl | Prawa zastrzeżone